Black Friday este cel mai mare eveniment pentru eCommerce din an, respectiv cea mai ocupată perioadă pentru agențiile de performance marketing.
Nici anul acesta nu face excepție, iar clienții noștri s-au pregătit minuțios, cu reduceri diverse, bugete sporite și campanii bine puse la punct. Noi am pregătit o serie de ghiduri, după cum ne-am priceput mai bine. În caz că nu le-ai citit, iată-le mai jos:
Dacă te-ai pus la curent cu ce ai de făcut de Black Friday, înseamnă că ai dedus deja că…
Dacă Black Friday e cel mai important eveniment, decembrie e cea mai profitabilă lună.
Din punct de vedere al costurilor campaniilor PPC, tendința lunii noiembrie ca platformele să aibă un preț mai ridicat pentru reclame. Însă, în decembrie, costurile revin la normal, iar antreprenorii curajoși care mențin bugetele din noiembrie au numai de câștigat.
An de an, bugetele românilor pentru cumpărăturile online au crescut. Cu atât mai mult, în contextul schimbărilor aduse de pandemia Covid-19, cumpărăturile online sunt la mai mare căutare ca oricând.
Însă, cererea mare naște concurență, iar concurența „răpește” poziții ale anunțurilor în Google Search și „fură” expunere în funcție de bugetele de promovare pe Facebook și Instagram.
Așadar, dacă pornești cu premisa că ar trebui să scazi bugetele de promovare după Black Friday, cu siguranță în decembrie ai de pierdut.
În această perioadă, oamenii au un impuls al cumpărăturilor mai ridicat ca oricând. De aceea, tot ce trebuie să faci ca să obții rezultate este:
Din păcate, multe magazine online optează pentru o relaxare după Black Friday, pentru a se ocupa de livrări, reînnoirea gamei de produse și schimbarea campaniilor.
Sfatul nostru, la The Pharmacy: să fii pregătit pentru campaniile de sărbători încă dinainte de Black Friday!
Vine iarna, însă asta nu ar trebui să însemne că trebuie să îți îngheți bugetele. Dimpotrivă!
Comenzile online vor merge în continuare și, dacă ții cont de sugestiile de mai sus, există șanse să vinzi în ultima lună din an chiar mai mult decât de Black Friday.
Imediat după Black Friday, de la ora 00:00 dacă promoția durează până la 23:59 cu o zi înainte, schimbă bannerele și anunțurile. Începe altă campanie, cu un concept adaptat în funcție de specificul magazinului tău online.
Produsele tale pot fi raportate la spiritul național? Alege Ziua României. Ai un public religios? Sf. Andrei. Audiența ta e formată din părinți? Alege-l pe Moș Nicolae, atât de rar folosit în campaniile PPC.
Cumpărăturile de Crăciun încep odată cu venirea lunii decembrie. Oamenii chiar vor simți deja că mai e puțin până la Crăciun, prin urmare vor rezista mai puțin promoțiilor pe care le oferi. Menține-ți bugetele din noiembrie, însă direct proporționale cu ofertele tale.
Spre exemplu, un buget de 150 lei pe zi pentru campanii Facebook Ads nu este suficient, dacă audiența ta este națională și gama de produse se extinde la peste 200 de oferte.
Perioada de concedii de după 23 decembrie contribuie la prelungirea promoțiilor de Crăciun, chiar dacă mesajele din campanii nu mai sunt de actualitate. Știm că toată lumea vrea să se odihnească, mai ales în acea perioadă, însă PPC-ul nu doarme și nici nu o va face.
Campaniile merg în continuare, însă adaptează-ți mesajele la noul început specific trecerii dintre ani. Bineînțeles, totul în funcție de audiența ta, însă despre acest aspect vom vorbi într-un articol viitor.
Dacă citești acest articol cel târziu în luna septembrie, e momentul potrivit să te pregătești pentru campaniile din noiembrie-decembrie.
Dacă suntem deja după 1 octombrie, atunci cu siguranță anul acesta, ce a rămas din el, va fi un an bun dacă desfășori campanii cu o agenție specializată în PPC Marketing; însă, dacă te pregătești din timp, anul viitor vei da lovitura!
Te așteptăm și pentru alte articole care să-ți fie de folos pe blogul The Pharmacy. Dacă vrei să sari peste vorbe și să trecem direct la fapte, te invităm să ne contactezi. Suntem pregătiți să îți facem o ofertă personalizată.