De când lumea și pământul, oamenilor le-a plăcut să experimenteze. Fără încercări, nu am ști care este soluția optimă pentru a ajunge la rezultate. De aceea, avem la dispoziție opțiunea de A/B Testing pe Facebook, accesibilă din Ads Manager sau de la secțiunea Experiments.
Dacă ești la primul tău astfel de experiment și simți că nu ai destule cunoștințe despre cum să faci un test eficient, îți urăm „Bun venit” și sperăm să îți prindă bine acest ghid.
Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
În procesul de creare a reclamelor pe Facebook, adesea marketerii se întâlnesc cu opțiunea de A/B Testing. Aceasta te ajută să testezi mai multe elemente ale reclamelor tale, pentru a vedea care îți aduce rezultate mai bune în funcție de obiectivul urmărit.
Testul A/B implică două versiuni ale aceleiași reclame, singura diferență între ele fiind un singur element, precum: creativul (titlu, text, vizual, buton), destinația, audiența, plasarea reclamei (news feed, lateral, doar mobil) etc.
De regulă, aceste teste se desfășoară pentru câteva zile sau săptămâni, în funcție de buget și timpul necesar pentru a se observa diferențele.
O campanie de A/B Testing pe Facebook se creează din Ads Manager, procesul de început fiind similar ca la orice reclamă. Intri în secțiunea de creare a reclamei și alegi obiectivul campaniei.
Diferența apare atunci când trebuie să dai numele campaniei tale. Dedesubt, apare opțiunea de a activa începerea unui test A/B.
Următorul pas este să alegi variabila pe care vrei să o testezi, dintre elementele de mai sus. Acestea se numesc variabile.
Pentru a efectua acest test, trebuie să aloci un buget, să alegi variabila, perioada de desfășurare și o descriere scurtă despre campanie. Bugetul va fi împărțit în mod egal între cele două variante de reclamă pe care le vei testa.
Facebook îți oferă și posibilitatea de a închide automat campania, dacă cumva după intervalul de timp setat de tine, un ad a fost desemnat câștigător.
În funcție de variabila aleasă, Facebook îți va mai adresa câteva întrebări, precum:
După ce ai aflat toate aceste informații, ești aproape gata să începi propriile tale teste relevante pe Facebook!
Însă, mai trebuie să ții cont de un singur lucru: cum identifici câștigătorul.
Aceasta este atunci când descoperi versiunea câștigătoare a reclamei, după cel puțin 2 zile de la lansarea testului, în funcție de criterii precum:
Sperăm să te ajute toate aceste sfaturi în reclamele Facebook Ads. Pentru o discuție detaliată cu un consultant The Pharmacy, accesează pagina noastră de Contact sau solicită o ofertă de servicii Facebook Ads.