Hai să vedem acum și ce indicatori de performanță trebuie să urmărești pentru a avea rezultate bune și pentru a îmbunătăți acolo unde este cazul.
Google Analytics are 5 mari categorii în care sunt grupate datele:
- Comportament (Behavior);
- Audiență (Audience);
- Conversii (Conversions);
- Achiziții (Aquisition);
- Timp real (Real time).
Fiecare categorie dintre cele mai de sus are mai multe subcategorii. La început, e posibil să ți se pară foarte multe informații. Mai ales dacă nu ești familiarizat cu ele.
Însă, în timp, o să descoperi cât de ușor este, de fapt, să urmărești toți indicii de performanță care te interesează.
Toate categoriile sunt importante. Dar, cum este dificil să le urmărești toți indicii dintr-o dată, noi îți prezentăm cele mai importante subcategorii pe care trebuie să le ai în vedere.
Comportment
E de la sine înțeles că tot ce ține de comportamentul unui user este important. Mai ales atunci când intră pe site-ul tău. Dacă monitorizezi indicii din această categorie, vei putea anticipa anumite nevoi pe care userii tăi le au.
Ce indici de performanță ar trebui să urmărești aici?
- Timpul mediu petrecut pe pagină;
- Numărul vizitatorilor unici;
- Rata de respingere (bounce rate).
Cu ajutorul acestor indici de performanță, vei putea afla ce le place userilor tăi atunci când ajung pe site-ul tău. Dacă, de exemplu, ai un bounce rate mare (adică oamenii intră pe site-ul tău, petrec sub un minut și îl părăsesc rapid, fără a mai accesa alte pagini interne) atunci trebuie să-ți adresezi niște semne de întrebare.
Poate site-ul nu e îndeajuns de responsive. Sau conținutul pe care îl ai este greoi de urmărit. Oricare ar fi motivul, statisticile te vor ajuta să îți dai seama.
Audiență
Aici, ar trebui să fii pe fază la următorii indici:
- Localizare;
- Dispozitivul pe care-l utilizează pentru a accesa site-ul tău;
- Datele demografice (gen și vârstă);
- Interesele audienței tale.
Conversii
Această categorie este una dintre cele mai importante, mai ales atunci când ai în curs campanii de promovare de tip Google Ads, de exemplu. Sau orice alt tip de campanie în desfășurare. Indicii de aici te vor ajuta să vezi ce a funcționat sau ce nu a funcționat și ce ar trebui să optimizezi.
Uite indicii care te vor ajuta:
- Obiectivul – obiectivul pe care l-ai stabilit pentru afacerea ta;
- Multi-channel funnel – un indice important care îți arată drumul utilizatorului pe site-ul tău și ce-l face să achiziționeze produsul ori serviciul tău;
- Atributtion – aici vezi ce tip de marketing stimulează conversiile (sau nu);
- E-commerce – dacă ai un magazin online, indicele acesta îți va oferi statistici detaliate despre achiziții, rata de conversie și altele.
Deci, orice tip de campanie de promovate desfășori, acesta este indicele care trebuie monitorizat atent.
Achiziții
Statisticile din Achiziții te ajută să identifici care sunt sursele tale de trafic și cum ajung userii la tine pe site sau pe blog. În același timp, vei putea compara traficul organic cu traficul rezultat din campanii de promovare.
Timp real
Așa cum îi spune și numele, dacă intri pe acest indice, vei vedea în timp real:
- Userii activi de pe site;
- Dispozitivul utilizat (mobil, tabletă, PC);
- Locația geografică;
- Sursele de trafic.
În loc de concluzii
Ce am reținut de aici?
Că e important să ai un instrument la îndemână care să te ajute 24/7 cu date esențiale pentru ca afacerea ta să se afle pe o pantă ascendentă.
Și că, dacă vrei ca totul să meargă ca la carte, cu o strategie bine pusă la punct, poți apela oricând la specialiști Google Ads care vor monitoriza și îți vor optimiza campaniile de promovare.
Pe curând!