Utilizarea rețelelor de socializare a devenit parte din viața fiecăruia dintre noi, iar experiențele pe care le ni le aduc acestea pot fi de multe ori plăcute dar se poate întâmpla să întâlnim și cazuri mai puțin plăcute. Datorită faptului că avem parte de diversitate, unii utilizatori preferă Facebook, alții își petrec timpul mai mult pe Instagram, în timp ce din ce în ce mai mulți utilizatori se regăsesc pe Tiktok.
În anul 2021, Facebook, Instagram și Tiktok au fost printre primele cele mai utilizate platforme de socializare. Conform statisticilor, Facebook avea în jur de 2.8 miliarde de utilizatori, iar Instagram și Tiktok cate 1 miliard.
Avantajul Facebook a fost dintotdeauna faptul că îți permite să postezi un conținut variat de la poze, la videoclipuri, texte și stories. Fiind una dintre cele mai vechi platforme, numărul de utilizatori este clar mai mare față de Instagram sau Tiktok. Diversitatea a atras utilizatorii până la un anumit punct, drept dovadă faptul că în anul în curs, numărul de utilizatori activi Facebook a scăzut vizibil, în timp ce platforma Tiktok este în plină expansiune.
Astfel, trecerea de la Facebook la Meta a scăzut brusc popularitatea platformei și a numărului de utilizatori, iar Instagram și Tiktok continuă să aibă succes și să fie în competiție, mai ales din momentul în care a apărut Insta Reels.
În primul rând, interesul pentru conținutul video a crescut și un număr din ce în ce mai mare de tineri și-au îndreptat atenția către Tiktok, această platformă oferind joc, dinamism și conținut video atractiv. Totuși, în iunie 2021, Instagram a introdus Reels Ads unde conținutul postat este asemănător celui de pe Tiktok, focusat pe conținut video. Conform unui studiu realizat în perioada septembrie – octombrie 2021, Insta Reels s-a dovedit a avea mai multă atracție la public, prin numărul de reacții și prin costurile per reach și per click.
Totuși, având în vedere creșterea numărului de utilizatori de pe Tiktok din ultima perioadă, se pare că această platformă a reușit să depășească Instagram și continuă să crească, mai ales din punctul de vedere al timpului petrecut pe Tiktok.
Alături de promovarea Facebook, Instagram Ads și Google Ads, campaniile pe TikTok, respectiv optimizarea pentru motoarele de căutare și campaniile de newsletter, reclama prin intermediul micro și nano influencerilor reprezintă o completare a eforturilor proprii ale companiei. Pentru un audit gratuit al campaniilor TikTok, precum și al celorlalte tipuri de campanii de pe alte platforme și pentru o discuție mai în detaliu referitoare la atragerea de clienți de pe această platformă, nu ezita să ne contactezi!
Așadar, soluțiile de expunere prin intermediul influencerilor, indiferent de dimensiunea lor și nișa de activitate, trebuie integrate într-o strategie mai amplă, de care ai putea să beneficiezi începând chiar de acum.