Bune practici pentru campaniile Facebook Ads de Black Friday 2020

Black Friday se apropie rapid și, cel mai probabil, deja pregătești lista cu produsele la reducere. Dacă ai făcut-o deja, meriți o bătaie pe umăr pentru pregătirile din timp. Dacă nu, îți recomandăm să te apuci de treabă cât mai rapid.

Pregătirile pentru Black Friday încep din timp. Nu poți să ai rezultate peste noapte. Iar contextul economic și social de anul acesta nu te ajută. 2020 este un an atipic și atunci este normal să privim către un Black Friday atipic. Desigur, atipice vor fi și reclamele Facebook Ads.

Pentru că ai nevoie să te adaptezi rapid. Businessul tău are nevoie de asta precum și campaniile tale publicitare.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Ce o să găsești în acest articol? Cele mai utile sfaturi pe care noi le considerăm potrivite pentru campaniile de promovare pe Facebook de anul acesta. Nu o să vorbim despre statistici și de ce e important să folosești ad-urile pentru Black Friday. Credem că deja cunoști lucrurile acestea. Oricum, un ghid complet despre campanii profitabile de Black Friday găsești în blogul nostru.

Așadar, cum pregătești anunțurile Facebook Ads pentru Black Friday 2020? Hai să vorbim despre cele mai bune practici pe care trebuie să le urmezi:

Cum să planifici campaniile Facebook Ads pentru Black Friday 2020

Așa cum procedăm cu toți cei care apelează la serviciile The Pharmacy pentru campanii Facebook Ads, recomandăm câteva sfaturi generale. Dacă vrei, vorbim despre bune practici care îți ajută afacerea să se dezvolte rapid.

Pentru că nu poți trece direct la publicarea anunțurilor. Poți face asta, însă nimeni nu îți poate garanta succesul. O reclamă își atinge scopul doar dacă este susținută, din spate, de o strategie de marketing care implică mai multe elemente.

reclame facebook ads de black friday

De aceea, noi obișnuim să facem un audit Facebook Ads pentru clienții noștri. Doar așa putem ști ce lucruri sunt necesare pentru a avea campanii eficiente.

Iată care sunt aceste lucuri extra care te ajută anul acesta de Black Friday.

Timpul poate fi în avantajul tău

Timpul îți poate fi prieten. Asta dacă nu aștepți până în ziua de 13 noiembrie – apropo, atunci e Black Friday 2020.

Pentru ca anunțurile Facebook Ads să aibă succes ai nevoie de o pre-campanie. Să anunți că vei participa la Black Friday și că vei avea produse la reducere.

Pre-campania poate fi despre brandul tău, să ajuți la creșterea factorului de încredere și la pregătirea terenului pentru perioada de cumpărături care va urma. Acțiunea ulterioară a utilizatorilor este, în mare măsură, influențată de această pre-campanie de Black Friday. Pentru că, în această perioadă toată lumea se documentează, analizează prețuri și opțiuni.

Și sunt sigur că nu ai vrea ca business-ul tău să lipsească de pe buzele posibililor tăi clienți.

Ce ai făcut anul acesta?

Mai mult ca oricând, în 2020 va conta toată activitatea pe care ai avut-o în mediul online. Pandemia a schimbat regulile shoppingului. Plata cu cardul este mai populară ca niciodată. Tot mai multe cumpărături se înregistrează în segmentul alimentelor de bază, ceea ce nu se întâmpla până acum.

Din experiența noastră, am observat că principalele domenii cu creștere în anul 2020 au fost bebe & jucării, home & deco, alimente, suplimente nutritive, bijuterii, IT & C.

Cu siguranță, aceste domenii își vor urma tendița și cu ocazia Black Friday 2020.

Revenind, dacă ai redus bugetele de promovare pe Facebook din cauza pandemiei, s-ar putea să ai de pierdut. Jucătorii importanți au plusat pentru a rămâne competitivi. Pandemia a lăsat urme adânci în comerțul clasic, iar cel online s-a dinamizat mai mult decât în mod normal. 

Succes vor avea cei care au liste de abonați. Cei care au folosit strategii de remarketing și cei care au creat comunități în jurul afacerii lor.

Iar, din acest punct de vedere, rețelele sociale au făcut diferența. Facebook, Instagram și chiar YouTube punctează exact în rândul audiențelor active în această perioadă – tinerii, persoanele dinamice, care se pot adapta rapid și ușor noilor condiții sociale și economice.

Lista cu reduceri

Înainte de a pregăti anunțurile Facebook Ads pentru Black Friday 2020, pune la punct lista cu produse la reducere.

Recomandăm o analiză atentă a vânzărilor de anul acesta:

  • Ce produse au fost populare în rândul clienților tăi?
  • Care sunt produsele cele mai vizitate în anul 2020?
  • Care sunt produsele cele mai frecvent adăugate în coș? Este bine să le ai în vedere în special pe cele care nu s-au concretizat cu o vânzare.
  • Care sunt campaniile Facebook Ads care au avut succes în anul 2020?
  • Care sunt campaniile Facebook Ads care au avut succes anul trecut de Black Friday și care sunt anunțurile care te-au dezamăgit în aceeași zi a anului trecut?
  • Care sunt produsele care s-au vândut cel mai bine de Black Friday anul precedent? Corelează-le cu produsele populare de anul acesta.

Aceste lucuri țin de bucătăria internă a businessului tău. Pe scurt, o agenție Facebook Ads nu te va putea ajuta. Te poate sfătui, însă decizia este în mâinile tale.

După ce ai analizat și ai stabilit ce produse vor avea reduceri de Black Friday, asigură-te că aceste reduceri sunt pe bune.

Utilizatorii urmăresc pentru lungi perioade produsele pe care vor să le achiziționeze. În special în anul 2020 cumpărăturile sunt mai cumpătate și mai atent analizate. Așadar, aplică reduceri mari și conforme cu ideea de campanie Black Friday.

Practicile înșelătoare îți vor aduce doar necazuri: vei pierde clienți, vei primi review-uri negative, pagina de Facebook se va umple de comentarii care vor taxa strategia ta, iar brandul se va deprecia.

Landing page-ul Black Friday

Pentru ca Facebook Ads să aibă succes de Black Friday recomandăm un landing page dedicat. Pe scurt, după accesarea butonului de call to action, utilizatorul Facebook trebuie să fie trimis către o pagină de Black Friday și nu către site-ul clasic.

optimizare anunturi Facebook pentru Black Friday

Acest landing page trebuie să conțină produsele cu reducerile semnalate în mod corect, vizibil și fără alte elemente care ar putea distrage utilizatorul de la achiziție.

În plus, pagina web trebuie să se încarce rapid iar fiecare opțiune să funcționeze fără probleme.

Desigur, furnizează metode multiple de plată, asigură transport rapid, retur gratuit și garanție extinsă. Orice factor de calitate va crește șansele achiziției.

Facebook Ads Black Friday – bugetul

Un aspect destul de sensibil cu care ne lovim în fiecare an de Black Friday este bugetul. În această perioadă tot mai multe companii recurg la diverse anunțuri pe cât mai multe canale de distribuție.

Desigur, trio-ul cel mai popular este Google-Facebook-Email Marketing.

La ce să te aștepți când vine vorba de bugetele Facebook Ads pentru Black Friday 2020?

Noi spunem că acestea pot crește și cu până la 100% față de alte perioade obișnuite din an. Competiția va dicta evoluția bugetelor, precum și perspectiva alegerilor din decembrie. Aceste elemente vor influența CPC-ul și CPM-ul, însă CTR-ul va fi și el unul pe măsura investiției.

Pentru că vorbim de o campanie cu durată limitată și bine delimitată, recomandăm sistemul manual de biding. 

Facebook Ads Black Friday – tipurile de anunțuri

Din experiența pe care o avem la The Pharmacy atunci când vine vorba despre campaniile Facebook Ads pentru Black Friday, recomandăm să folosești:

  • Campanii mixte între Single Image cu comunicare generică și call to action către landing page-ul companiei și Carousel-uri care conțin cele mai bune oferte active.
  • Ad-urile să ruleze atât pe Facebook cât și pe Instagram.
  • Campanii dinamice, fructificând tragetări up-sell și cross-sell.
  • Testează permanent și monitorizează anunțurile pe toată durata campaniei de Black Friday 2020. Aplică modificările la timp în funcție de cum se mișcă și competiția ta.
  • Nu uita să trimiți anunțurile către review în timp util (înainte de ora 00:00). Ai nevoie de reclame active dimineața devreme.

Remarketing

Listele de remarketing vor face diferența de multe ori. Folosește perioade de până la 3 luni în valorificarea clienților care și-au arătat interesul către brandul și produsele tale.

remarketing pentru black friday

Pentru aceste liste ai nevoie de reclame Facebook speciale. Până la urmă vorbim despre clienți care sunt familiarizați cu serviciile tale – cunosc ofertele de dinainte de Black Friday, știu despre produsele din catalogul tău etc.

Pentru acești clienți poți folosi cu succes și o strategie de email marketing, iar reactivarea utilizatorilor îți oferă un punct de plecare extrem de eficient în programul de Black Friday.

Alte recomandări

Pentru a avea succes de Black Friday în 2020 trebuie să fii vigilent. Ai nevoie să folosești toate resursele prin care poți reactiva clienții vechi. Și, în plus, trebuie să folosești toate atuurile pentru a aduce clienți noi.

Diferențiază-te de competiție. Cam aceasta este regula care te va ajuta în cazul Facebook Ads.

Folosește mesaje diferite, fără clișeele obișnuite pentru perioada Black Friday.

Publică imagini sugestive, valorifică culorile brandului și include mereu un call to action clar.

Urmărește intențiile de cumpărare ale utilizatorilor și oferă reduceri pe bune.

Nu uita de conținutul de calitate și de servicii care să înlăture temerile uzuale ale clienților.

Mai mult ca oricând, contează review-urile pe care le primești. Facebook este poate cea mai bună oportunitate prin care poți aduce un plus de încredere brandului tău. Așadar, folosește platforma cu responsabilitate și cu atenție.

Pentru că fiecare detaliu contează.

Ai nevoie de ajutor în gestionarea campaniilor Google Ads sau Facebook Ads? Scrie-ne și hai să vedem cum putem colabora. Despre noi afli mai multe în paginile site-ului, acolo unde ți-am vorbit, pe scurt, despre cei care au încredere în serviciile The Pharmacy.

În rest, ne revedem pe blog.