Tu cum spui povestea brandului tău?
Sau, mai bine zis, tu cum alegi să-ți promovezi afacerea prin campanii de brand awareness?
Cu siguranță, cel mai popular răspuns va fi prin Facebook Ads. Da, știm, și Instagram Ads sau YouTube Ads funcționează atunci când publicul țintă folosește aceste platforme. Dar, de regulă, pentru o acoperire cât mai mare, Facebook este alegerea la îndemâna oricui.
Am ales această mică introducere pentru că avem și soluția Google despre care merită să discutăm. Da, Facebook rămâne în continuare locul în care campaniile care strâng autoritate în jurul brandului se simt cel mai bine. Însă, prin Discovery, Google vrea să își completeze suita de reclame destinate businessurilor din întreaga lume.
Bun; așadar, Google Discovery. Sigur intuiești deja că o să vorbim despre reclame dedicate poveștii din spatele afacerilor. Și ai dreptate. Dar, discuția e ceva mai complexă. Așadar, să vedem ce este mai exact Google Discovery.
De principiu, campaniile Discovery sunt similare cu reclamele Facebook. Pun accent pe promovarea vizuală a brandului, serviciului ori produsului care se dorește a fi adus în atenția utilizatorilor. Și da, sunt mai accesibile dacă ne raportăm la bugetele administrate de către agenția de performance marketing comparabil cu reclamele deja tradiționale Google Ads.
În mod concret, Discovery Ads valorifică feed-ul Google. Da, asta înseamnă că vor avea succes atunci când avem în minte reclamele de tip Google Ads, dar distribuite pe dispozitive mobile care folosesc serviciile Google.
Astfel, reclamele implementate prin noua platformă de distribuție vor fi afișate în feed-ul Google, în cel de pe YouTube sau în aplicația de Gmail.
Google spune că reclamele Discovery se adresează unui număr de până la 3 miliarde de clienți. O ușoară exagerare pentru că, evident, anunțurile tale nu vor fi distribuite decât utilizatorilor targetați. Oricum, nu ți-ai dori o deschidere globală, nu-i așa? Până la urmă, brandul și afacerea ta trebuie să ajungă pe buzele potențialilor clienți, a celor care sunt dispuși să facă o achiziție într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat.
Așadar, ce sunt campaniile Google Discovery?
Acele anunțuri vizuale, folosite de principiu în strategii de brand awareness și distribuite în feed-ul aplicațiilor și serviciilor Google. Un nou tip de anunțuri Google Ads, mai accesibile și mai inteligente având în vedere că valorifică la maximum algoritmul AI implementat de marele G.
Anunțurile prin Google Discovery ajung, atunci când implementarea este gândită așa cum trebuie, doar la utilizatorii care și-au manifestat o intenție sau o nevoie în domeniul tău de activitate.
Este analizat comportamentul anterior de navigare al utilizatorilor astfel încât reclamele din fluxul Google să ajungă doar la publicul țintă, cel direct interesat de ceea ce tu oferi.
Apoi, prin reclame cu specific vizual reușești să atragi ușor atenția utilizatorilor. Cam cum faci în prezent prin campaniile Facebook Ads. Ceea ce înseamnă că poți să promovezi mai eficient un brand sau un serviciu direct pe Google, fără a mai fi nevoit să redirecționezi traficul de pe platformele Social Media.
Așa cum ți-am zis, acest tip de set de anunțuri este mai accesibil față de tradiționalele ad-uri pe care le rulezi în scop comercial.
Cum feed-ul Google nu funcționează precum un motor de căutare, distribuirea anunțurilor nu se bazează pe interogări și cuvinte cheie. Ceea ce poate fi un plus atunci când vorbim despre targetarea potrivită a publicului țintă.
Discovery va folosi algoritmi de inteligență artificială pentru a plasa reclamele tale. Așa cum am explicat deja, comportamentul și istoricul de navigare al utilizatorilor va fi analizat și astfel se va identifica mai bine o anumită intenție, nevoie sau chiar un posibil interes pentru servicii și produse. În acest mod, utilizatorii vor primi, chiar înainte să-și manifeste în mod direct un interes de achiziție, reclame conforme cu necesitățile lor individuale.
Am vorbit până în acest punct despre beneficii. Ce să reții? Păi, cele mai importante dintre ele se referă la:
Bun. Dar, când mai exact este recomandat să recurgi la promovarea prin Discovery Ad?
Pentru că vorbim despre branduri, atunci cu siguranță îți recomandăm acest tip de reclame în momentul în care intervin modificări de imagine. Poate fi vorba despre o tranziție pe care afacerea ta o suferă sau poate chiar de o strategie de rebranding. Dar, poate fi vorba și despre lansarea unor noi produse, așa cum se întâmplă, de exemplu, în cazul Nike sau Adidas.
Desigur, Discovery Ads sunt utile pentru branduri la început de drum. Atunci când ai nevoie să impresionezi rapid publicul țintă.
Cum ajungi să beneficiezi de toate aceste avantaje?
Nu este complicat și dacă ești deja obișnuit cu serviciile de promovare plătită, cu siguranță nu o să întâmpini dificultăți.
Pe scurt, din contul tău Google Ads trebuie să alegi crearea unei noi campanii. Apoi, să optezi pentru noul serviciu Discovery. Selectezi criteriile geografice, de limbă și segmentele de public. Aloci bugetul și poți lăsa algoritmul automat să se ocupe de restul. Din acest punct tot ce trebuie să faci este să monitorizezi principalii KPI și să optimizezi anunțurile atunci când e cazul.
O mică mențiune: atunci când setezi o campanie Google Discovery poți alege fie un anunț cu o singură imagine, fie un anunț de tip carusel. Din nou, asemănările cu Facebook Ads sunt evidente.
Vei mai avea nevoie și de ceva pricepere pentru a crea textele de campanie. Aici este bine să reții că ai nevoie de un mesaj scurt și de impact. Știi cum se zice că o imagine face cât o mie de cuvinte? Ei bine, în copywriting un cuvânt face cât o mie de cuvinte.
Sună complicat? Poate fi, mai ales atunci când tu ești la cârma afacerii. De aceea, pentru campanii care să se încadreze în obiective îți recomandăm colaborarea cu o agenție Google Ads și Facebook Ads. Dar, despre aceste lucruri putem povesti mai multe dacă ai nevoie de ajutorul nostru.