Pandemia nu a schimbat doar tendințe în ceea ce privește domeniul afacerilor în online și offline. A modificat modul în care fiecare dintre noi alegem să interacționăm cu informația disponibilă la fiecare pas. Că vorbim despre un conținut de site sau despre reclame Facebook și Google Ads, așteptările utilizatorilor sunt total diferite față de cele cu care eram obișnuiți acum câțiva ani.
Ce s-a schimbat mai exact?
Pe scurt, întreg procesul de achiziție. În prezent nu mai este suficient să „bombardăm” publicul țintă cu produse și servicii, cu mesaje promoționale care să influențeze în mod direct decizia de achiziție. Avem nevoie de o comunicare strategică, unitară și care să urmeze nu nevoi comerciale, ci soluții care rezolvă probleme.
Așadar, ce înseamnă conținut engaging pentru Social Media în 2021? Un an marcat în continuare de pandemie, decisiv pentru noile direcții ale domeniului de e-commerce pe piața autohtonă. Un an în care afacerile care se vor adapta cât mai rapid la așteptările clienților vor supraviețui și vor crește în perioadele care vor urma.
Hai să vedem de ce trebuie să ții cont atunci când începi să creezi nou conținut pentru Social Media.
În primul rând, ce înțelegem printr-un conținut engaging?
Conținutul care se duce direct la țintă. Sau, altfel spus, conținutul prin care ți-ai cucerit publicul țintă.
Este acel conținut care atrage comentarii, care este distribuit și apreciat. Un conținut care lucrează pentru afacerea ta, fie că urmărești scopuri comerciale, de informare sau de redirecționare a traficului către un landing page ori către o pagină din site.
Cum îți dai seama dacă conținutul tău publicat reușește acest lucru?
Ei bine, ai câțiva indicatori de performanță pe care să îi urmărești. De exemplu, dacă vorbim despre Google Ads, putem analiza un CTR; sau dacă ne gândim la Facebook Ads putem avea în vedere numărul like-urilor pe care o pagină le-a strâns. Desigur, nu trebuie să uităm de un bounce rate sau de rata de respingere a unei pagini de website ori de calculul ROAS.
Sigur, contextul contează cel mai mult. Iar asta se aplică și când vorbim despre specificul conținutului engaging pentru Social Media.
Înainte de a crea și de a publica conținutul ai nevoie să alegi platforma potrivită. Da, poți comunica pe toate canalele pe care le cunoști. Dar, dacă o faci, s-ar putea să nu ajungi să ai rezultatele mult dorite.
Mesajele tale trebuie să ajungă la persoanele potrivite. Adică, la utilizatorii care au nevoie de serviciile sau de produsele pe care tu le oferi. Altfel, riști să pierzi clienți și să îți atragi comentarii negative care vor duce la deprecierea brandului și imaginii pe care vrei să i-o creezi în mediul online.
Dacă conținutul e unul de calitate, dar este distribuit în mod eronat, el nu va fi unul engaging și în avantajul businessului tău.
Așadar, contextul contează.
Creează un profil buyer persona. Cunoaște-ți publicul țintă și potențialii clienți. Ai nevoie de un portret-robot al clientului ideal. Mai apoi vei putea să i te adresezi pe înțelesul lui.
Așa că, întreabă-te:
Răspunde la aceste întrebări și la altele similare. Corelează totul cu produsele, serviciile și cu specificul business-ului. Găsește punctele comune și valorifică-le prin conținut. Din nou, alege o strategie de comunicare unitară care să conecteze în mod eficient anunțurile plătite Google, reclamele Facebook ori campaniile de brand awareness distribuite pe Instagram ori prin Google Discovery.
Cum trebuie să arate această strategie? Ei bine, ea trebuie să identifice și să urmeze intențiile / nevoile publicului țintă. Scopul nu este acela de a vinde în mod direct, ci de a crește nevoia unei achiziții. Asta înseamnă conținut engaging pentru rețelele Social Media în 2021 și cel mai probabil și în anii care vor urma.
Am spus deja esențialul. Nu, nu mai publica doar mesaje prin care îți promovezi produsele și serviciile.
Înțelege cui te adresezi. Mai mult, înțelege așteptările celor care intră în contact cu mesajele tale.
Conținutul tău nu trebuie să vândă, ci să ofere soluții și avantaje. Transmite valori de business care pot empatiza cu valorile publicului țintă.
Gândește-te că tu nu vinzi un produs. Vinzi o idee care îi poate îmbunătăți considerabil viața celui care va alege, într-un final, să îți achiziționeze produsul.
Da, continuă să faci keyword research înainte de a implementa o campanie pe Social Media. Dar, nu privi doar înspre volume de trafic. Vezi dincolo de datele obținute. În spatele unei căutări comerciale se află o nevoie sau o intenție de achiziție. Adică, o problemă punctuală. Altfel spus, dacă utilizatorul își regăsește această nevoie în conținutul pe care tu îl furnizezi, cel mai probabil va alege și soluția pe care tu o propui.
Din nou, ridică nevoia achiziției înainte de a încerca să o finalizezi.
Distribuie conținutul doar acolo unde publicul tău țintă se află. De exemplu, dacă el folosește cu precădere Instagram, atunci acolo trebuie să îți îndrepți resursele. Sau dacă potențialii tăi clienți folosesc YouTube, creează conținut video de calitate.
Cu precădere vizual. De cele mai multe ori utilizatorii nu vor avea răbdare să citească un mesaj text lung. Acesta plictisește, iar locul lui nu este pe rețelele Sociale Media, ci pe website.
Este important să înțelegi scopul platformelor de socializare. Cei care le folosesc nu sunt acolo pentru a achiziționa ceva. Nu au o nevoie definită și caută să încheie o achiziție. Asta se întâmplă în motoarele de căutare.
Pe rețelele Social Media utilizatorii se relaxează și se informează. Un brand sau o reclamă atrage atenția atunci când afișează imagini unice. Nu stock și cu siguranță nu clișeice.
Conținutul engaging se face remarcat rapid. Prin culori, muzică sau prin ideile transmise. Este acel conținut unic, specific unui brand anume. Un conținut pe care nu îl regăsești în altă parte. Un conținut care îți rămâne în minte chiar și atunci când ai închis de ceva timp aplicația de Social Media.
Pare complicat?
Nu este. Însă trebuie să înțelegi că vechile strategii de marketing online s-ar putea să nu mai funcționeze pentru afacerea ta. Acum, mai mult ca niciodată, contează să plasezi în centrul atenției utilizatorul și nu produsele sau serviciile pe care le promovezi. Iar asta trebuie să facă și agenția de performance marketing cu care colaborezi.
Desigur, dacă vrei să afli mai multe despre cum să-ți promovezi în mod eficient brandul, hai să povestim mai multe!