Pentru că cifrele sunt încă proaspete și încă mai au un cuvânt de spus anul acesta cu privire la pregătirea ofertelor și reducerilor de sărbători (și aici ne referim la cele adevărate, nu la unele precum cele care au declanșat recent sancțiuni pe piața din România), considerăm că este necesar să le facem cunoscute.
Așadar, am demarat o analiză în baza rapoartelor de vânzări provenite de la cele 18 magazine online ale clienților noștri, în funcție de 9 categorii de produse: fashion, jewelry & beauty, babies kids & toys, pharma & bio, books movies & music, home & garden, sports & outdoors, travel & tourism, IT & electro.
Desigur, pentru a obține date relevante în ceea ce privește analiza comparativă și pentru a prezenta cât mai fidel cum au evoluat vânzările de la un an de pandemie la altul, magazinele incluse în acest studiu au participat atât la campania de Black Friday din 2021, precum și la cea din 2020.
Procentele pe care le vei găsi în infografic sunt calculate în funcție de vânzările totale (valoarea totală a comenzilor), numărul de comenzi plasate de către clienți, valoarea medie a coșului de cumpărături pe fiecare comandă plasată în magazin și de bugetele investite în campaniile de Facebook Ads și Google Ads.
Două alte aspecte relevante de care am dorit să ținem cont sunt următoarele: bugetul alocat campaniilor de reclamă pe Facebook și/sau Instagram și cel alocat pentru Google Ads. Totul pentru a vedea mai clar dacă acolo unde au crescut/scăzut bugetele alocate pentru Ads au crescut/scăzut automat și valorile totale ale comenzilor, așa cum se interpretează uneori în mod eronat.
Față de 2020, valoarea vânzărilor Black Friday de anul acesta au crescut în medie cu aproximativ +41,31%. Apoi, numărul comenzilor a crescut cu +27,43%, ceea ce ne arată faptul că românii interesați de produsele sau serviciile clienților noștri au cheltuit mai mulți bani pe fiecare comandă plasată, valoarea medie a coșului de cumpărături crescând cu +9,45%.
De asemenea, am mai remarcat o creștere cu +96,33% a bugetelor de marketing pe partea de Google Ads, față de aceeași perioadă a anului trecut, și de +29,39% la Facebook Ads. Acest fenomen se explică, pe de-o parte, prin prisma faptului că interesul pentru Facebook a mai scăzut ușor, iar costurile pe partea de reclame au crescut. Pe de altă parte, a fost în general nevoie să creștem destul de mult bugetele la anumite categorii, datorită nevoii clienților de a obține un volum mai mare de vânzări.
Categoria de produse fruntașă a fost Sports & outdoors, unde magazinele au înregistrat o creștere a vânzărilor totale de +237,20%, o creștere semnificativă a numărului de comenzi (+130,00%) și o creștere a coșului mediu de cumpărături de +40,92 %. Bugetele de Facebook Ads au crescut și ele (+120,55%%), precum și cele de Google Ads (+778,48%). Explicația pentru acest fenomen rămâne și în acest caz cea menționată mai sus.
Pe de altă parte, la polul opus, categoria Fashion a înregistrat scăderi atât în valoarea vânzărilor totale (-23,08 %), cât și în numărul de comenzi plasate de către clienți (-30,92%), dar a avut o creștere a coșului mediu de cumpărături de +9,21%. Bugetele de Facebook Ads au scăzut (-25,85%), iar cele de Google Ads au crescut cu +90,20%. Cauza acestui fenomen o constituie în parte și faptul că Google a putut să aducă rezultate mai bune, comparativ cu Facebook, având, iată, de-a face cu o cauză în plus față de celelalte două principale de până acum.
Dacă ești interesat de ce s-a întâmplat referitor și la alte categorii de produse decât cele ilustrate de noi, alte rapoarte comparative îți pot aduce o perspectivă în plus asupra evoluției vânzărilor de la un an la altul.
Infograficul de mai sus conține informații analizate pe baza rapoartelor provenite de la 18 magazine online, care țin cont de vânzările din perioadele de desfășurare ale campaniilor de Black Friday ale anului 2021 și de cele ale anului 2020. Acestea au rol strict informativ, pentru că există șansa ca ele să nu fie 100% precise, ținând cont de faptul că procesarea ulterioară a comenzilor poate modifica statistica finală.
Preluarea acestui infografic sau a datelor prezentate este acceptată exclusiv cu menționarea sursei, însoțită de link către www.thepharmacy.ro
Dorești să mai citești articole de acest fel?
Urmărește-ne pe conturile noastre de Facebook și Instagram pentru a fi la curent cu cele mai noi articole publicate la secțiunea noastră de blog.