Google Analytics: ce indicatori să urmărești lunar pentru campanii ce aduc rezultate

Cu toții am avut parte de o perioadă interesantă. Iar acest lucru s-a reflectat atât în gestionarea business-urilor, cât și în schimbarea strategiei.

Migrarea masivă în online a dus la o accelerare a digitalizării afacerilor. Serviciile de tip campanii Facebook Ads sau Instagram Ads  au devenit indispensabile pentru orice business care își dorește un grad de conversie bun, dar și notorietate.

Cu ajutorul acestor campanii, dar și cu alte tool-uri, afacerea ta se poate dezvolta mult mai repede. Iar tu vei ajunge într-un timp scurt la rezultatele pe care ți le dorești. Și acum, probabil te întrebi, care este unul dintre acele tool-uri despre care am vorbit mai sus? Acesta este Google Analytics.

Am mai vorbit despre el și cu alte ocazii, de exemplu cum setezi obiective în Google Analytics.

analytics pentru campanii google si facebook ads

Însă astăzi vom discuta despre altceva, și anume ce indicatori ar trebui să urmărești pentru campanii ce aduc rezultate. Indicatorii de performanță sunt foarte importanți pentru bunul mers al afacerii tale.

De ce spunem asta? Pentru că, dacă știi ce indicatori de performanță să urmărești, vei putea să monitorizezi mai bine evoluția business-ului. Vei putea observa unde nu merge treaba conform strategiei și, astfel, vei putea modifica ce nu funcționează.

Hai să aflăm mai multe detalii despre acest proces și despre indicatorii de performanță. Dar, înainte de toate, să vedem de ce Google Analytics este util pentru tine.

Google Analytics, pe scurt

Google Analytics este un instrument de analiză și măsurare gratuit, creat de Google, cu scopul de a ajuta afacerile din online să evolueze.

Acesta generează statistici precum;

  • comportamentul userilor care intră pe site-ul tău;
  • interesele audienței tale;
  • statistici demografice;

și multe altele. Din câte observi, cu ajutorul acestui instrument, poți evalua rapid cum funcționează afacerea ta și ce trebuie să faci pentru a o optimiza.

Așa că, dacă deții o afacere online sau un blog, Google Analytics te va ajuta să ai acces la date complexe și tot felul de statistici, gratuit.

Analytics oferă informații de bază și în cadrul activităților ce țin de agențiile Google Ads și agențiile Facebook Ads. Pe scurt, performanța anunțurilor plătite este monitorizată prin acest tool.

Ce indicatori trebuie să urmărești în Google Analytics

După cum discutam mai sus, Google Analytics îți oferă pe tavă, am putea spune, tot felul de date despre site-ul tău web.

indicatori performanta campanii marketing online

Hai să vedem acum și ce indicatori de performanță trebuie să urmărești pentru a avea rezultate bune și pentru a îmbunătăți acolo unde este cazul.

Google Analytics are 5 mari categorii în care sunt grupate datele:

  • Comportament (Behavior);
  • Audiență (Audience);
  • Conversii (Conversions);
  • Achiziții (Aquisition);
  • Timp real (Real time).

Fiecare categorie dintre cele mai de sus are mai multe subcategorii. La început, e posibil să ți se pară foarte multe informații. Mai ales dacă nu ești familiarizat cu ele.

Însă, în timp, o să descoperi cât de ușor este, de fapt, să urmărești toți indicii de performanță care te interesează.

Toate categoriile sunt importante. Dar, cum este dificil să le urmărești toți indicii dintr-o dată, noi îți prezentăm cele mai importante subcategorii pe care trebuie să le ai în vedere.

Comportment

E de la sine înțeles că tot ce ține de comportamentul unui user este important. Mai ales atunci când intră pe site-ul tău. Dacă monitorizezi indicii din această categorie, vei putea anticipa anumite nevoi pe care userii tăi le au.

Ce indici de performanță ar trebui să urmărești aici?

  • Timpul mediu petrecut pe pagină;
  • Numărul vizitatorilor unici;
  • Rata de respingere (bounce rate).

Cu ajutorul acestor indici de performanță, vei putea afla ce le place userilor tăi atunci când ajung pe site-ul tău. Dacă, de exemplu, ai un bounce rate mare (adică oamenii intră pe site-ul tău, petrec sub un minut și îl părăsesc rapid, fără a mai accesa alte pagini interne) atunci trebuie să-ți adresezi niște semne de întrebare.

Poate site-ul nu e îndeajuns de responsive. Sau conținutul pe care îl ai este greoi de urmărit. Oricare ar fi motivul, statisticile te vor ajuta să îți dai seama.

Audiență

Aici, ar trebui să fii pe fază la următorii indici:

  • Localizare;
  • Dispozitivul pe care-l utilizează pentru a accesa site-ul tău;
  • Datele demografice (gen și vârstă);
  • Interesele audienței tale.

Conversii

Această categorie este una dintre cele mai importante, mai ales atunci când ai în curs campanii de promovare de tip Google Ads, de exemplu. Sau orice alt tip de campanie în desfășurare. Indicii de aici te vor ajuta să vezi ce a funcționat sau ce nu a funcționat și ce ar trebui să optimizezi.

Uite indicii care te vor ajuta:

  • Obiectivul – obiectivul pe care l-ai stabilit pentru afacerea ta;
  • Multi-channel funnel – un indice important care îți arată drumul utilizatorului pe site-ul tău și ce-l face să achiziționeze produsul ori serviciul tău;
  • Atributtion – aici vezi ce tip de marketing stimulează conversiile (sau nu);
  • E-commerce – dacă ai un magazin online, indicele acesta îți va oferi statistici detaliate despre achiziții, rata de conversie și altele.

Deci, orice tip de campanie de promovate desfășori, acesta este indicele care trebuie monitorizat atent.

Achiziții

Statisticile din Achiziții te ajută să identifici care sunt sursele tale de trafic și cum ajung userii la tine pe site sau pe blog. În același timp, vei putea compara traficul organic cu traficul rezultat din campanii de promovare.

Timp real

Așa cum îi spune și numele, dacă intri pe acest indice, vei vedea în timp real:

  • Userii activi de pe site;
  • Dispozitivul utilizat (mobil, tabletă, PC);
  • Locația geografică;
  • Sursele de trafic.

În loc de concluzii

Ce am reținut de aici?

Că e important să ai un instrument la îndemână care să te ajute 24/7 cu date esențiale pentru ca afacerea ta să se afle pe o pantă ascendentă.

Și că, dacă vrei ca totul să meargă ca la carte, cu o strategie bine pusă la punct, poți apela oricând la specialiști Google Ads care vor monitoriza și îți vor optimiza campaniile de promovare.

Pe curând!