Profilul Specialistului în Facebook Ads

Probabil te întrebi de ce este necesar un profil al specialistului în Facebook Ads.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads!
Solicită acum Audit Gratuit!

Și ce conține el mai exact.

O parte dintre răspunsuri ar fi:

1. Pentru că nu este suficient să existe specialiști strict pe partea de Facebook Ads

Așa cum e trendul acum, însă situațiile cu care se confruntă un astfel de expert în campanii depășește cu mult cunoștințele legate de platformă.

Așa cum un doctor specializat în boli de inimă trebuie să cunoască toată anatomia, nu doar pe cea a inimii.

Iar acesta, ca o paranteză, este un lucru de care ar trebui să țină cont tot mai mult agențiile de performance marketing.

Poate ai dat deja de acele anunțuri de angajare sau cerințe ale agențiilor de marketing unde un specialist în reclame doar „le are cu Facebook Ads”. Și e în regulă atâta timp cât se oferă un training care să acopere cunoștințe din mai multe domenii, doar că nu se întâmplă mereu așa.

Apoi, de multe ori nu este vorba doar despre o diferență între ce se transmite și ce se întâmplă de fapt în realitate.

Ba chiar în unele situații realitatea se transformă în cealaltă variantă a anunțului de mai sus, în „le are cât de cât cu Facebook Ads” și o ține așa mult și bine.

Dar acum să revenim la ce ne interesează pe noi.

Pentru ca fenomenul de mai sus să nu se extindă și mai tare este nevoie de tot mai mulți experți care să aibă:

  • o perspectivă mai largă asupra fenomenelor care influențează piața, iar aici accentul cade mai mult pe cum pot fi transformate în oportunități fluctuațiile de pe piață;
  • o gândire orientată spre business, indiferent de domeniul în care el își desfășoară activitatea. Această capacitate se obține prin multă experiență și maturitate;

Mai mult, este nevoie de oameni care sunt marketeri la bază și stăpânesc foarte bine noțiuni de analiză a businessului (în toată complexitatea lui). La fel ca cei mai buni doctori, ei vor putea să prescrie tratamentul potrivit doar în baza unor analize atent efectuate.

Pentru că, așa cum probabil bănuiești deja, aceștia vor putea lua deciziile potrivite în funcție de context.

Iar lista nu se încheie aici.

Acum vine partea cu competențele mai tehnice, la fel de importante, printre care:

  • capacitatea de analiză a datelor: campaniile de Facebook Ads se bazează foarte mult pe date, trenduri, indicatori de performanță, iar specialistul trebuie neapărat să țină cont de cât mai multe, să le înțeleagă și să le interpreteze corect, pentru că fiecare o poate influența pe cealaltă;
  • creativitate în content: în cazul agenției ThePharmacy există suport pe partea vizuală, doar că specialistul trebuie să înțeleagă foarte bine publicul țintă ca să poată construi în întregime mesaje cu care acesta să rezoneze;
  • să fie autodidact: platforma se schimbă foarte des și, pentru a înțelege cum evoluează și a rămâne relevant, expertul trebuie să fie mereu la curent cu ce se întâmplă.
  • organizarea și respectarea unor proceduri interne, nu exagerate sau complexe, ci care să ofere tot mai multă eficiență. Lucrăm organizat prin propriul sistem CRM, răspundem astfel rapid cerințelor clienților și avem standarde clare de lucru în campaniile de reclamă;
  • capacitatea de a comunica și a munci în echipă. Știm că poate fi ceva de la sine înțeles, dar lucrul în echipă este mai eficient în cazul nostru datorită faptului că în departamentul de FB Ads, ca și în cel de Google Ads, lucrăm cot la cot mai mulți specialiști pe ramura aceasta.
    Astfel putem lua decizii rapide și valide;

2. Când competențele sunt puse la lucru

Pentru că rezultatele dorite apar în momentul în care toate aceste competențe, exprimate într-un mod clar și transparent, și obținute în ani de experiență, sunt puse la lucru astfel încât provocările să se transforme în oportunități.

Și, deci, în soluții potrivite pentru fiecare business în parte.