Studiu de caz – DyFashion

The Pharmacy > Studiu de caz – DyFashion – campanii Facebook Ads + Google Ads

Studiu de caz – DyFashion – campanii Facebook Ads + Google Ads

Depășește concurența și fii mereu prima opțiune a potențialilor tăi clienți în căutările online. La The Pharmacy, agenție Google Ads și promovare online, prescriem și implementăm rețete pentru campanii eficiente care îți aduc rezultate concrete.

Studiu de caz – DyFashion – campanii Facebook Ads + Google Ads

Depășește concurența și fii mereu prima opțiune a potențialilor tăi clienți în căutările online. La The Pharmacy, agenție Google Ads și promovare online, prescriem și implementăm rețete pentru campanii eficiente care îți aduc rezultate concrete.

%
RATA MEDIE DE CONVERSIE
BUGET ADMINISTRAT ANUAL
+
NUMĂRUL DE CLIENȚI ÎN ULTIMUL AN
%
ROAS MEDIU
%
RATA MEDIE DE CONVERSIE
BUGET ADMINISTRAT ANUAL
+
NUMĂRUL DE CLIENȚI ÎN ULTIMUL AN
%
ROAS MEDIU

The Pharmacy,
Agenția ta pentru campanii performante


Pentru că am dorit o alternativă la studiile de caz cu care ne-am obișnuit până în prezent, am considerat necesar să venim cu o nouă structură, așa că am alcătuit o listă de întrebări la care să răspundem cu onestitate și cât mai detaliat cu putință.

Apoi, din dorința de a vă prezenta mai mult decât niște cifre și pentru că noi credem cu tărie în parteneriatele pe termen lung, în care atât agenția, cât și proiectul clientului cresc împreună, pe baze sustenabile, am ales să vă vorbim despre un proiect drag nouă. O colaborare de lungă durată, în care, mai presus de procente, a contat implicarea și dorința comună de a construi un proiect așa cum visam.

Pentru aceasta a fost și e nevoie în continuare de un anumit mix de ingrediente, așa cum se întâmplă în cazul colaborării noastre cu DyFashion, care se întinde pe mai bine de 4 ani.

The Pharmacy,
Agenția ta pentru campanii performante


Pentru că am dorit o alternativă la studiile de caz cu care ne-am obișnuit până în prezent, am considerat necesar să venim cu o nouă structură, așa că am alcătuit o listă de întrebări la care să răspundem cu onestitate și cât mai detaliat cu putință.

Apoi, din dorința de a vă prezenta mai mult decât niște cifre și pentru că noi credem cu tărie în parteneriatele pe termen lung, în care atât agenția, cât și proiectul clientului cresc împreună, pe baze sustenabile, am ales să vă vorbim despre un proiect drag nouă. O colaborare de lungă durată, în care, mai presus de procente, a contat implicarea și dorința comună de a construi un proiect așa cum visam.

Pentru aceasta a fost și e nevoie în continuare de un anumit mix de ingrediente, așa cum se întâmplă în cazul colaborării noastre cu DyFashion, care se întinde pe mai bine de 4 ani.

Cine sunt clienții noștri și cu ce se ocupă?

DyFashion este un magazin online complex, cu peste 90% din produse provenite din producție romanească, dedicat publicului feminin. În 2012 au debutat pe piața de profil, în prezent echipa DyFashion ajungând să fie formată din 30 de colegi. Face parte din programul Magazin de încredere, cu marca înregistrată la OSIM. Magazinul online se adresează femeilor de orice vârstă și de pretutindeni și propune soluții de calitate și de actualitate în cadrul următoarelor categorii: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

Când și cum a început colaborarea dintre noi?

În mai 2017 am început cu Facebook Ads, iar din septembrie și cu partea de Google Ads.

Care este atitudinea lor și a noastră în colaborarea aceasta?

Relația a devenit una destul de apropiată pentru că rezonăm destul de bine atât în ceea ce privește valorile personale, cât și pe partea de business. Ne cunoaștem și personal, ne întâlnim periodic și astfel, ținând aproape, credem că ne sincronizăm cel mai bine.

Cum se prezenta domeniul de care aparțin la momentul respectiv?

Fashion a fost un domeniu în creștere mereu în ultimii ani. În perioada pandemiei a fost afectat, mai ales tot ceea ce depindea de derularea evenimentelor, și au avut loc scăderi.

Totuși, faptul că pandemia a forțat utilizatorii să comande mai mult online a ajutat și se resimte și în această perioadă în care evenimentele au fost reluate și proiectul a revenit pe creștere.

În ce stadiu se aflau aceștia pe partea de promovare?

Ca și acum, era un magazin online destul de mare și relevant. Poate că ceea ce lipsea era partea de organizare a campaniilor și stabilirea unei direcții clare de creștere.

Ce obiective strategice au avut?

La început, scalarea, la modul general, dar ulterior am ajuns să stabilim targeturi specifice pe doi dintre cei mai importanți indicatori: ROAS și buget.

În fiecare lună avem un traget de ROAS, dar și un nivel al bugetului pe care trebuie să-l atingem. Experimentăm cu succes o variantă de lucru cu target și bonusare, variantă care vine să înlocuiască partea de taxare procentuală din buget, practicată de către majoritatea agențiilor, dacă nu este atins targetul.

Ce provocări periodice (de orice tip) am întâmpinat?

Probabil pandemia și integrarea în costurile campaniilor a transportului gratuit, la orice comandă, oriunde în țară. De când a fost implementat, presiunea pe costuri a fost mai mare, dar având ținte clare și strategii comerciale bine determinate, am reușit să facem posibil ca transportul să fie gratuit în permanență.

Contextul pandemic. Cum a fost întâmpinată perioada pandemiei în cazul lor? Ce s-a schimbat la nivel de campanii și strategie de business?

Din păcate, odată cu lockdown-ul și ulterior cu suspendarea evenimentelor, proiectul a resimțit o scădere a rulajelor de volum, în unele luni chiar și cu un minus de 50%.

Ca reacție, noi a trebuit să recalibrăm campaniile și să le adaptăm noii realități, cu atenție asupra ROAS-ului, dar și să adaptăm bugetul. Având în vedere creșterea generală a costurilor și scăderea volumului, toată această situație ne-a forțat să menținem nivelul ROAS-ului la valori de peste 10, iar acest lucru, deși provocator, a fost îndeplinit în perioada pandemiei.

Ce strategii și tipuri de campanii am folosit, în funcție de fiecare platformă, (și de ce), ce abordare/viziune am avut?

Fiind un cont mare pentru piața din România, de-a lungul timpului am testat toate tipurile de campanii, de la cele consacrate, la cele mai noi.

În acest moment, mixul pe Facebook cuprinde o structurare a campaniilor pe modelul unui funnel complet. În acest model putem mult mai ușor să încadrăm atât categoriile, cât și audiențele, astfel încât să existe un fir logic al acestora.

Pornim cu campanii care vizează atragerea publicului ”la rece„ pe zona de TOF – top of the funnel. Aici avem numeroase segmente stabilite și incluse în campanii și avem încrucișări între audiențe, conținut și categorii de produse sau branding.

O altă etapă importantă este cea de MOF – middle of the funnel –, etapă în care reluăm interacțiunea avută cu audiența din prima etapă sau din alte canale (Google Ads, organic) și testăm noi mesaje sau noi tipuri de conținut pentru a readuce pe site audiența sau pentru a crea un nou punct de interacțiune.

În fine, pentru BOF – Bottom of the funnel – avem numeroase campanii orientate mai mult pe partea de conversii, campanii dinamice, cu segmentări diferite pe diferite tipuri de audiențe.

În ceea ce privește Google Ads, aici structura este asemănătoare cu cea de la Facebook, însă este specifică platformei.
Avem campanii unde urmărim o orientare mare către trafic: search pe cuvinte mai generale, display pe interese specifice și Youtube, după care vine partea de cuvinte specifice pentru zona de considerare/initiate a purchase.
Bucla este închisă de campaniile de remarketing (search and display), shopping ads cu orientare către ROAS (una dintre campaniile tracțiune) și campaniile de brand protect cu promovarea specială a reducerilor și campaniilor din magazin.

Când am schimbat strategia și de ce?

În perioada pandemiei strategia a fost destul de liniară aici și anume de scalare. Nu vorbim despre o scalare abruptă, ci despre o scalare coroborată cu strategia comercială, cu includerea transportului gratuit. Practic este o scalare sustenabilă.

Ce rezultate am avut?

În afară de momentul de scădere din cauza pandemiei, trendul este unul crescător, putem spune că pe parcursul colaborării am asistat la dublarea activității, atât din punctul de vedere al veniturilor, cât și din punctul de vedere al comenzilor.

Unde ne aflăm acum și încotro ne îndreptăm?

În acest moment, așa cum reiese din graficul de mai sus, am revenit pe creștere. Direcția este de scalare și ne așteptăm ca în perioada următoare să atingem cifre record în materie de bugete și rezultate.

Ce aspecte cheie ar fi de ținut minte din tot ce a însemnat această colaborare?

Important, ca în orice colaborare de succes, este ca agenția să se axeze complet pe partea de campanii de ads, cu ownership total, iar clientul să se preocupe cât mai mult de partea comercială. Practic, dacă fiecare își face partea și o face bine, dacă există încredere și dacă luarea deciziilor nu este contestată, atunci colaborarea va fi de succes. Așa cum este cu DyFashion.

Trebuie să menționăm faptul că Dragoș ne-a oferit întotdeauna libertatea de a structura, optimiza și testa campaniile, iar evaluările au fost bazate pe performanța generală.

Un alt aspect important a fost investiția constantă în realizarea conținutului pe care l-am folosit în campanii, pornind de la simplele bannere promoționale, colaborări cu influenceri sau realizarea conținutului de brand. Toate aceste elemente aduc un plus mare eficienței campaniilor și, implicit, ne permit nouă să experimentăm mai mult, cu rezultate mai bune.

Cum va arăta viitorul colaborării noastre (tipuri de campanii, ne axăm pe strategiile x,y,z…)?

Viitorul este sinonim cu scalarea proiectului, diversificarea din punct de vedere comercial, iar la nivel de campanii prioritățile sunt:

• Scalarea campaniilor de Facebook ads pe 2 conturi separate (o strategie mai rară pentru piața din România, dar aplicabilă pentru dimensiunea proiectului)
• Optimizarea costurilor și păstrarea ROAS-ului la valori de 10+
• Google se știe că este mai static, însă, în viitor, trebuie să punem mult accentul pe scalare: mai multe și mai bine structurate campaniile de shopping, implementarea campaniilor de Youtube Ads, schimbare constantă a contentului folosit și folosirea rapidă a noilor tipologii de campanii. Totul este un test la început și păstrăm ce este util pentru cont.

Ce oportunități din domeniu (tendințe) ne ajută și ne vor ajuta? Și cum mai exact?

Este greu de spus, depinde foarte mult de ce urmează, dar un lucru este clar: istoricul creat până acum este de mare ajutor și ne permite să testăm mereu orice abordare nouă, fie că este vorba despre campanii noi, fie că este vorba despre partea de content.

Cine sunt clienții noștri și cu ce se ocupă?

DyFashion este un magazin online complex, cu peste 90% din produse provenite din producție romanească, dedicat publicului feminin. În 2012 au debutat pe piața de profil, în prezent echipa DyFashion ajungând să fie formată din 30 de colegi. Face parte din programul Magazin de încredere, cu marca înregistrată la OSIM. Magazinul online se adresează femeilor de orice vârstă și de pretutindeni și propune soluții de calitate și de actualitate în cadrul următoarelor categorii: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

Când și cum a început colaborarea dintre noi?

În mai 2017 am început cu Facebook Ads, iar din septembrie și cu partea de Google Ads.

Care este atitudinea lor și a noastră în colaborarea aceasta?

Relația a devenit una destul de apropiată pentru că rezonăm destul de bine atât în ceea ce privește valorile personale, cât și pe partea de business. Ne cunoaștem și personal, ne întâlnim periodic și astfel, ținând aproape, credem că ne sincronizăm cel mai bine.

Cum se prezenta domeniul de care aparțin la momentul respectiv?

Fashion a fost un domeniu în creștere mereu în ultimii ani. În perioada pandemiei a fost afectat, mai ales tot ceea ce depindea de derularea evenimentelor, și au avut loc scăderi.

Totuși, faptul că pandemia a forțat utilizatorii să comande mai mult online a ajutat și se resimte și în această perioadă în care evenimentele au fost reluate și proiectul a revenit pe creștere.

În ce stadiu se aflau aceștia pe partea de promovare?

Ca și acum, era un magazin online destul de mare și relevant. Poate că ceea ce lipsea era partea de organizare a campaniilor și stabilirea unei direcții clare de creștere.

Ce obiective strategice au avut?

La început, scalarea, la modul general, dar ulterior am ajuns să stabilim targeturi specifice pe doi dintre cei mai importanți indicatori: ROAS și buget.

În fiecare lună avem un traget de ROAS, dar și un nivel al bugetului pe care trebuie să-l atingem. Experimentăm cu succes o variantă de lucru cu target și bonusare, variantă care vine să înlocuiască partea de taxare procentuală din buget, practicată de către majoritatea agențiilor, dacă nu este atins targetul.

Ce provocări periodice (de orice tip) am întâmpinat?

Probabil pandemia și integrarea în costurile campaniilor a transportului gratuit, la orice comandă, oriunde în țară. De când a fost implementat, presiunea pe costuri a fost mai mare, dar având ținte clare și strategii comerciale bine determinate, am reușit să facem posibil ca transportul să fie gratuit în permanență.

Contextul pandemic. Cum a fost întâmpinată perioada pandemiei în cazul lor? Ce s-a schimbat la nivel de campanii și strategie de business?

Din păcate, odată cu lockdown-ul și ulterior cu suspendarea evenimentelor, proiectul a resimțit o scădere a rulajelor de volum, în unele luni chiar și cu un minus de 50%.

Ca reacție, noi a trebuit să recalibrăm campaniile și să le adaptăm noii realități, cu atenție asupra ROAS-ului, dar și să adaptăm bugetul. Având în vedere creșterea generală a costurilor și scăderea volumului, toată această situație ne-a forțat să menținem nivelul ROAS-ului la valori de peste 10, iar acest lucru, deși provocator, a fost îndeplinit în perioada pandemiei.

Ce strategii și tipuri de campanii am folosit, în funcție de fiecare platformă, (și de ce), ce abordare/viziune am avut?

Fiind un cont mare pentru piața din România, de-a lungul timpului am testat toate tipurile de campanii, de la cele consacrate, la cele mai noi.

În acest moment, mixul pe Facebook cuprinde o structurare a campaniilor pe modelul unui funnel complet. În acest model putem mult mai ușor să încadrăm atât categoriile, cât și audiențele, astfel încât să existe un fir logic al acestora.

Pornim cu campanii care vizează atragerea publicului ”la rece„ pe zona de TOF – top of the funnel. Aici avem numeroase segmente stabilite și incluse în campanii și avem încrucișări între audiențe, conținut și categorii de produse sau branding.

O altă etapă importantă este cea de MOF – middle of the funnel –, etapă în care reluăm interacțiunea avută cu audiența din prima etapă sau din alte canale (Google Ads, organic) și testăm noi mesaje sau noi tipuri de conținut pentru a readuce pe site audiența sau pentru a crea un nou punct de interacțiune.

În fine, pentru BOF – Bottom of the funnel – avem numeroase campanii orientate mai mult pe partea de conversii, campanii dinamice, cu segmentări diferite pe diferite tipuri de audiențe.

În ceea ce privește Google Ads, aici structura este asemănătoare cu cea de la Facebook, însă este specifică platformei.
Avem campanii unde urmărim o orientare mare către trafic: search pe cuvinte mai generale, display pe interese specifice și Youtube, după care vine partea de cuvinte specifice pentru zona de considerare/initiate a purchase.
Bucla este închisă de campaniile de remarketing (search and display), shopping ads cu orientare către ROAS (una dintre campaniile tracțiune) și campaniile de brand protect cu promovarea specială a reducerilor și campaniilor din magazin.

Când am schimbat strategia și de ce?

În perioada pandemiei strategia a fost destul de liniară aici și anume de scalare. Nu vorbim despre o scalare abruptă, ci despre o scalare coroborată cu strategia comercială, cu includerea transportului gratuit. Practic este o scalare sustenabilă.

Ce rezultate am avut?

În afară de momentul de scădere din cauza pandemiei, trendul este unul crescător, putem spune că pe parcursul colaborării am asistat la dublarea activității, atât din punctul de vedere al veniturilor, cât și din punctul de vedere al comenzilor.

Unde ne aflăm acum și încotro ne îndreptăm?

În acest moment, așa cum reiese din graficul de mai sus, am revenit pe creștere. Direcția este de scalare și ne așteptăm ca în perioada următoare să atingem cifre record în materie de bugete și rezultate.

Ce aspecte cheie ar fi de ținut minte din tot ce a însemnat această colaborare?

Important, ca în orice colaborare de succes, este ca agenția să se axeze complet pe partea de campanii de ads, cu ownership total, iar clientul să se preocupe cât mai mult de partea comercială. Practic, dacă fiecare își face partea și o face bine, dacă există încredere și dacă luarea deciziilor nu este contestată, atunci colaborarea va fi de succes. Așa cum este cu DyFashion.

Trebuie să menționăm faptul că Dragoș ne-a oferit întotdeauna libertatea de a structura, optimiza și testa campaniile, iar evaluările au fost bazate pe performanța generală.

Un alt aspect important a fost investiția constantă în realizarea conținutului pe care l-am folosit în campanii, pornind de la simplele bannere promoționale, colaborări cu influenceri sau realizarea conținutului de brand. Toate aceste elemente aduc un plus mare eficienței campaniilor și, implicit, ne permit nouă să experimentăm mai mult, cu rezultate mai bune.

Cum va arăta viitorul colaborării noastre (tipuri de campanii, ne axăm pe strategiile x,y,z…)?

Viitorul este sinonim cu scalarea proiectului, diversificarea din punct de vedere comercial, iar la nivel de campanii prioritățile sunt:

• Scalarea campaniilor de Facebook ads pe 2 conturi separate (o strategie mai rară pentru piața din România, dar aplicabilă pentru dimensiunea proiectului)
• Optimizarea costurilor și păstrarea ROAS-ului la valori de 10+
• Google se știe că este mai static, însă, în viitor, trebuie să punem mult accentul pe scalare: mai multe și mai bine structurate campaniile de shopping, implementarea campaniilor de Youtube Ads, schimbare constantă a contentului folosit și folosirea rapidă a noilor tipologii de campanii. Totul este un test la început și păstrăm ce este util pentru cont.

Ce oportunități din domeniu (tendințe) ne ajută și ne vor ajuta? Și cum mai exact?

Este greu de spus, depinde foarte mult de ce urmează, dar un lucru este clar: istoricul creat până acum este de mare ajutor și ne permite să testăm mereu orice abordare nouă, fie că este vorba despre campanii noi, fie că este vorba despre partea de content.

Vrei să cunoști echipa The Pharmacy? Scrie-ne sau sună-ne. Așteptăm cu interes un semn,

Vrei să cunoști echipa The Pharmacy? Scrie-ne sau sună-ne. Așteptăm cu interes un semn,

Apelează cu încredere la o agenție Google Ads specializată și cu experiență. Echipa The Pharmacy îți este alături cu un singur scop: să îți aducă rezultate. Fie că ai nevoie de campanii Google Ads Search, Display, Gmail sau YouTube, te poți baza pe noi.