Studiu de caz:campanii de awareness și CSR pentru Profi

Profi este lider în industria alimentară din România. Profi își propune să ofere clienților săi o experiență de cumpărare bazată pe principii precum calitatea produselor, responsabilitate socială și inovație constantă.

Cu 28.000 de angajați în 1.654 de magazine proprii si Partener prezente în circa 800 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care zilnic își fac aici cumpărăturile. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,7 miliarde lei, plasează compania pe locul trei în retailul românesc.

Care a fost direcția în colaborare?

Chiar de la începutul colaborării, direcția de promovare a fost axată pe campaniile de CSR, proiecte precum: Via Profi, Suflet de România și Raftul cu bunătăți.

Via Profi – O gamă diversificată de produse proaspete și de calitate, menite să satisfacă cele mai exigente gusturi.

Site-ul proiectului:
www.via-profi.ro

Profi a identificat pericolul de dispariție din satul românesc a tradițiilor, meșteșugurilor și gusturilor tradiționale. Platforma a fost gândită ca un “drum”prin parcurgerea căruia consumatorul redescoperă satul românesc.

Producătorii locali din România se regăsesc de acum reuniți sub platforma Via Profi, prin care oricine poate ajunge să-i cunoască și astfel să se bucure de gustul autentic românesc păstrat de artizani culinari care aduc rețete tradiționale sau caută să integreze unele noi în patrimoniul gastronomic național.

În mai puțin de șase luni de când Profi, companie românească, a declanșat în piață proiectul, acesta a ajuns să cuprindă peste 200 de producători locali din 10 județe astfel că acum oricine dorește poate începe cu ușurință o călătorie a gustului bun prin toată România. În perioada următoare, Via Profi va oferi o imagine din ce în ce mai amplă a României gustului autentic tradițional din toate județele.

Accesibilă gratuit, platforma via-profi.ro permite căutarea și contactarea directă a producătorilor, grupați pe domenii și județe. Pentru cei care vor să se lase inspirați de gusturi noi și de producători care pun suflet, prima pagină a platfomei oferă recomandări vizuale, cu imagini mari și sugestive. La fiecare nouă accesare a platformei, apar noi recomandări pentru o explorare cât mai generoasă a României gustului bun.

Suflet de România – O selecție autentică de produse tradiționale românești, menite să celebreze bogăția culturală a țării.

La finalul lunii aprilie, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, Profi a organizat primul festival dedicat lor, pe măsura acestui loc cu o valoare istorică și simbolică aparte pentru România. Denumit Suflet de România, acest eveniment încurajează gospodarii să se conecteze la comunitate și ajută locuitorii acestei țări să redescopere micii producători locali, tradițiile și obiceiurile autentice ale satului românesc.

Inițiat de Profi, festivalul Suflet de România este parte a acordului tripartit “Creștem Comunități”, semnat de către Asociația Casa Majestății Sale, Universitatea de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara și lanțul de magazine Profi pentru susținerea producătorilor locali și conservarea artizanatului autentic și tradițional românesc. Festivalul este doar una dintre inițiativele CSR prin care Profi înțelege să se implice și să pună suflet în comunitate.

Raftul cu bunătăți – O colecție inovatoare de produse gourmet și delicatese pentru clienții cu gusturi rafinate.

Pentru Profi, susținerea producătorilor locali înseamnă acțiuni concrete, realizate în sprijinul acestora. Profi a deschis Raftul cu Bunătăți Locale, unde gusturile bune vin din inimă.

Raftul cu Bunătăți Locale aduce în magazinele PROFI selectate din Vălcea, Botoșani, Suceava, Alba, Bistrița-Năsăud, Dâmbovița și Cluj, produse de calitate, ieșite din mâinile și inimile producătorilor locali, făcute ca pe vremuri, fără grabă, cu multă dragoste și cu gustul desăvârșit de altădată.

Prima ilustrare a conceptului a putut fi văzută în septembrie 2022 la Festivalul pe care Profi l-a organizat la Apoș, fiind urmată de introducerea lui în același an în magazine din Cluj și Dâmbovița. În acest an programul a continuat să se extindă, Suceava fiind deja al treilea județ în care este implementat, după Bistrița și Alba. În 2023, Profi își propune să aducă Raftul cu Bunătăți Locale cu specialități din carne, conserve, lactate, ouă, panificație, pește, produse apicole, legume și fructe în 10 zone ale țării și să reunească cel puțin 150 de producători locali. Din această lună, dincolo de faptul că sunt prezenți la Raftul cu Bunătăți Locale, micii producători locali își spun poveștile și își prezintă oferta și pe cea mai amplă platformă dedicată lor, Via-Profi.ro, prin intermediul căreia oricine poate porni într-o călătorie plină de savoare în România.

Cum a început colaborarea?

Etapa 1

Audit

În anul 2022, am pornit cu un audit general și ulterior cu feedback pe partea de campanii Facebook Ads si Google Ads active la acel moment. cest audit a vizat punctele forte și punctele slabe ale campaniiilor existente, analiza bugetului folosit în raport cu rezultatele obținute, dar și alte aspecte punctuale de îmbunătățit ce țineau de structură sau strategie.

Etapa 2

Curs specializat

În urma auditului am identificat oportunitatea unei abordări diferite a structurii și strategiei din campanii și am decis împreună cu echipa de marketing să organizăm un curs specializat care să puncteze detalierea acestor aspecte.

Etapa 3

Strategie

În urma primelor două etape, a început colaborarea propriu-zisă prin realizarea unui plan general de abordare a strategiei.

Etapa 1

Media & implementare

Trecerea prin etapele anterioare ne-a ajutat să înțelegem mult mai bine nevoile și direcțiile proiectelor pe care urma să le promovăm, iar echipa de marketing de la Profi a putut pregăti un media plan foarte bine structurat, detaliat și aliniat cu nevoile fiecărui proiect.

Care au fost punctele forte?

La mai bine de un an de la demararea colaborării, putem vorbi clar și la obiect despre câteva puncte forte care au ajutat la generarea unor rezultate foarte bune ale campaniilor derulate.

Majoritatea puntelor forte țin de buna comunicare și claritatea cerințelor, câteva exemple fiind:

Stabilirea unor direcții clare atât pentru noi cât și pentru client. Auditul a ajutat la stabilirea punctului de plecare în realizarea campaniilor iar media planul a adus obiective clare de urmărit;

Respectarea acelor direcții din media plan. Un media plan realist și bine făcut ajută foarte mult agenția să păstreze firul roșu al proiectului, dar și să implementeze mai multe campanii în paralel, fără erori;

Calitatea și livrarea materialelor: primirea materialelor la timp, dar și calitatea acestora au ajutat mereu în faza de implementare;

Analiza și raportarea: fiind realizate în mod constant, au contribuit la atingerea obiectivelor.

Dacă ar fi să facem o sinteză și să rezumăm totul la o formulă de bază, putem spune că fundația colaborării bune este dată de:

Claritatea strategiei livrată de către echipa de marketing Profi;

Calitatea materialelor folosite în campanii (aici includem toate elementele, de la media plan, la vizualuri, dar mai ales creativitatea proiectelor);

Experiența noastră ca agenție de performance: acest lucru ne-a ajutat să privim proiecte care au la bază obiective de awareness sau engagement prin prisma unei strategii care să maximizeze rezultatele.