Promovarea online a devenit atât de complexă încât și tipurile de campanii Google Ads pe care le poți desfășura s-au diversificat. Pe măsură ce trec anii, Google își adaptează din ce în ce mai mult serviciile în funcție de nevoile afacerilor, fie că sunt locale sau globale.
Pentru că algoritmii săi au devenit atât de complecși, există agenții Google Ads, cu specialiști certificați și pregătiți să adapteze aceste servicii pe care Google le oferă în funcție de nevoile fiecărei organizații.
Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Atunci când alegi tipul de campanie Google Ads pe care vrei să-l folosești pentru afacerea ta, trebuie să pornești de la obiective. Acestea reprezintă baza acțiunilor pe care vrei să le facă persoanele care văd anunțurile tale.
Astfel, ai posibilitatea să desfășori campanii pentru:
Fiecare obiectiv poate fi atins prin plasarea reclamelor tale pe una sau mai multe dintre rețelele de publicitate Google.
Dacă obiectivele tale nu se află pe lista celor de mai sus sau nu știi dacă să alegi Google sau nu, atunci îți recomandăm să citești articolul Cum alegi între Google Ads, Facebook Ads și Instagram Ads.
Dacă ești decis că Google este alegerea potrivită, te invităm să citești mai departe.
După cum bine știi, utilizatorii Google efectuează, de regulă, căutările, având o anumită așteptare în minte: să cumpere sau să se informeze.
Acest lucru depinde de cuvintele pe care le-au folosit în căutările lor, însă despre keyword research în campaniile Google Ads vom discuta altă dată.
Momentan, ia să vedem ce tipuri de campanii Google Ads poți desfășura, în funcție de rețelele acestui motor de căutare care a ajust un etalon al internetului la nivel global.
Înainte de a explica fiecare tip de campanie în cele ce urmează, vrem doar să spunem că folosirea unui singur tip de reclamă limitează posibilele rezultate pe care le vei avea. Pentru a decide care sunt rețelele care ți se potrivesc și cum se pot mixa ele pentru a avea o rată de succes cât mai mare, poți apela la noi să efectuăm un audit gratuit al campaniilor tale sau să punem bazele acestora de la zero.
În rețeaua Google Search folosim anunțuri care au la bază anumite cuvinte cheie tranzacționale pe care le-au căutat potențialii clienți. Aceste anunțuri apar de regulă deasupra rezultatelor de căutare organice sau dedesubtul acestora și sunt marcate cu eticheta ANUNȚ.
Aici pot fi afișate:
Rețeaua display implică afișarea de anunțuri tip banner, foto sau video, pe site-urile partenere Google (cele înscrise în programul Adsense) cât și pe platformele pe care Google le mai deține (inclusiv Gmail și YouTube).
Procesul de creare a anunțurilor pentru rețeaua display este parțial automatizat, Google punând la dispoziția brandurilor care doresc să se promoveze și anunțuri adaptabile. Acestea sunt create prin simpla introducere a unui text, logo și a unor imagini, după preferințe, pe care Google le va folosi pentru a crea bannere dinamice. Avantajul acestora este că anunțurile adaptabile nu doar sunt dinamice, dar și permit ca designul acestora să fie realizat în funcție de designul site-urilor pe care sunt afișate – de exemplu, în funcție de font sau culori.
Tot pe Google Display se pot folosi anunțuri cu imagini predefinite, tip banner sau HTML5, realizate de regulă de către un designer. Avantajul acestora este că pot fi și interactive, în special dacă sunt realizate în limbaj de programare.
Așa cum am menționat mai sus, anunțurile de Cumpărături sunt din acele tipuri de campanii Google Ads recomandate pentru creșterea vânzărilor în cadrul magazinelor online.
Ele preiau produse în funcție de interesele publicului țintă și le afișează direct în pagina de căutare Google, pe site-urile partenere sau pe YouTube și Gmail, sub formă de carusel sau single product.
Diferența între campaniile de cumpărături clasice și cele smart este că la cele clasice agenția setează produsele care să fie afișate și le schimbă manual, iar la cele smart Google alege și modifică produsele, în baza unui feed furnizat de agenție, în funcție de preferințele utilizatorilor.
Acesta este, probabil, unul din cele mai clare tipuri de campanii, deoarece YouTube este nu doar cea mai mare populară platformă de conținut video din lume ci și unul din cele mai vizitate site-uri.
Prin urmare, aici poți folosi mai multe tipuri de campanii Google Ads:
Acestea sunt doar o parte, însă dată fiind popularitatea acestui site, reclamele pe YouTube se dezvoltă din ce în ce mai mult.
Anunțurile în cadrul Gmail apar de regulă în filele Promoții și Social din mesajele primite. Aici se pot folosi anunțuri extensibile care pot avea dimensiunea unui email, la click. Ele pot incorpora imagini, video sau text.
Avantajul acestora este că poți interacționa cu potențialii clienți într-un mod personal, direct în inboxul lor.
Deși am discutat mai sus despre rețeaua de parteneri Google, nu dorim să lăsăm impresia că este limitată doar la nivelul website-urilor și platformelor online.
Vorbim în acest caz și de aplicațiile mobile, care pot să se „înroleze” în programul Adsense și să afișeze reclame tip banner sau anunț text sau video, în interiorul acestora.
În mod similar cu funcționarea campaniilor Google Search și Display, respectiv pentru YouTube, modul de operare al reclamelor în cadrul aplicațiilor mobile are același scop: notorietatea brandului tău.
Căile de promovare Google nu se opresc aici.
Absolut toate tipurile de campanii Google Ads menționate mai devreme pot funcționa atât pentru audiențe „reci”, care nu ți-au mai vizitat site-ul, cât și pentru audiențe „calde”.
Remarketingul clasic sau standard este o metodă de a relua legătura cu persoanele care au interacționat cu site-ul tău sau aplicația ta mobilă. Acest lucru se face prin plasarea de reclame în rețeaua display, deoarece aceasta prezintă avantajul de a afișa reclamele în funcție de activitatea fiecărui utilizator. Este clasic sau standard pentru că reclamele plasate au link destinație prestabilit de către administratorul de campanie.
Remarketingul dinamic pur și simplu adaugă o nouă funcție celui clasic: afișează reclame personalizate în funcție de produsul sau serviciul vizitat pe site-ul comerciantului, de către utilizatori. De exemplu, dacă ai un magazin online de haine și utilizatorul a vizitat categoria „Rochii damă”, atunci produse din această categorie „îl vor urmări” pe vizitator, pe alte site-uri pe care le accesează și care sunt înscrise în rețeaua Display.
Listele de remarketing în rețeaua Google Search reprezintă reclame de tip anunț text care apar în căutările pe Google doar utilizatorilor care ți-au vizitat site-ul. Lista acestor utilizatori este „memorată” de către fragmentul de cod numit etichetă de remarketing care este plasat pe site, la crearea unei liste. Același tip de reclame se pot realiza și pentru clienții din partea cărora deții informații, precum adrese de email, care se pot încărca în panoul de administrare al campaniilor Google.
Nu în ultimul rând, mai există posibilitatea de a face remarketing și prin video-uri, către utilizatorii care au interacționat cu canalul de YouTube al brandului tău. Poți afișa reclame și în cadrul site-urilor partenere din rețeaua Google Display.
În primul rând, mulțumim că ai citit până aici. Este clar că interesul tău pentru tipuri de campanii Google Ads este unul ridicat.
Așa cum spuneam la început, nu există o rețetă potrivită pentru fiecare industrie. Există doar teste ce se pot face în urma unor analize realizate de profesioniști în Google Ads.
Știm că totul pare complicat, însă, te asigurăm că atunci când ai un specialist dedicat care se ocupă de campaniile tale, tu trebuie doar să îi comunici ceea ce îți dorești. În rest, lasă-l pe el să își lucreze magia.
Îți dorim spor în gestionarea campaniilor tale Google Ads și, nu uita, suntem la un email sau telefon distanță, dacă ai nevoie de puțin praf magic : )