Campaniile plătite: o matematică care te ajută cu adevărat
Desigur, indicatorii sunt într-o relație continuă de interdependență. Cam ca la matematica cu care te-ai războit în anii tinereții.
De exemplu, CTR-ul este influențat de, și influențează la rândul său, CPC-ul. Markerii amintiți determină și sunt determinați în continuare de alte valori similare.
Despre CTR și cum îl interpretezi corect am vorbit deja într-un articol pe care îl găsești în blogul The Pharmacy. Iar despre CPC o să vorbim în detaliu mai jos.
Și că tot vorbeam de matematică, fiecare parametru are în spatele său o formulă de calcul.
Te cam ia durerea de cap deja, nu-i așa?
Nu-i cazul să te descurajezi.
Dacă cunoști termenii și te familiarizezi cu procesele de gestionare a reclamelor poți aduce totul în favoarea ta. Iar atingerea unui ROI (Return of Investment) ridicat este la un pas distanță.
Uite așa am mai amintit și de un alt indicator specific promovărilor online. Dar, până la interpretarea ROI-ului, să vorbim despre ce ne interesează acum: CPC-ul și cum determină statistica reală a investiților tale.
Ce înseamnă CPC-ul?
Pe scurt, CPC este suma cost-pe-click.
La nivel de anunțuri avem sume licitate pentru fiecare cuvânt cheie pe care îl promovăm.
Google, Facebook și cam toate platformele care acceptă campanii plătite folosesc algoritmi care automatizează licitațiile și ierarhizarea reclamelor.
Adică, în baza unor indicatori, platformele decid care anunț apare primul și care este suma reală plătită de advertiser pentru fiecare click.
Ce determină valorile reale ale CPC
Valoarea reală CPC înseamnă suma pe care o plătești la final de lună pentru anunțurile promovate. Există o valoare CPC estimată și o valoare CPC maximală.
Valoarea estimată este informativă, bazată pe istoric, concurență și predicție. Valoarea CPC maximală este suma maximă pe care o plătești pentru anunțul planificat.
CPC real poate fi atât mai mic decât CPC estimat, dar și mai mare decât CPC maximal, doar dacă se alege strategia de optimizare cost pe click (ECPC). Totul depinde de concurența directă și de modul de implementare al reclamelor.
În mod uzual CPC real este influențat de:
- Cuvintele cheie alese – trebuie să alegi cuvintele cheie prin care să valorifici businessul pe care îl promovezi. Desigur, trebuie să identifici intențiile de cumpărare ale potențialilor clienți;
- Segmentarea publicului țintă – anunțul tău nu trebuie să fie difuzat oricui. Ai nevoie de un profil al publicului țintă pentru a maximiza rata de click;
- Calitatea anunțului – fiecare anunț primește un scor de calitate. Scorul este influențat de rata de click, calitatea anunțului și calitatea paginii destinație;
- Calitatea paginii destinație – merge mână în mână cu identificarea intenției de cumpărare. Degeaba aduci vizitatori pe pagină dacă conținutul de acolo nu este relevant pentru aceștia;
- Frecvența de difuzare a anunțului – în funcție de serviciile sau produsele promovate poți alege când și la ce frecvență afișezi anunțul;
- Competiția directă – tot ce faci tu, face și competiția. Calitatea și strategia fac diferența; și în unele cazuri, bugetele.
Așteptări greșite de la campaniile plătite
Majoritatea clienților care apelează la serviciile noastre vor rezultate imediate. Ce înseamnă rezultate imediate? Un CPC real mic, un CTR mare și un ROI pe măsură. Totul de mâine dacă se poate.
Se poate, însă nu atât de repede.
Așteptările greșite de la campaniile Google Ads, Facebook Ads, sau Instagram Ads vin din această sete de rezultate. Înțelegem dorința de a avea încasări importante încă de la început și facem tot posibilul pentru a le obține.
Dar, fiecare anunț este unic, la fel cum fiecare business are specificul lui. Dacă experiența ne-a învățat ceva, acel lucru este că nu poți fi 100% convins de un număr de conversii în prima lună.
Cele mai bune rezultate vin după o serie de teste A/B aplicate la nivel de pagini destinație, anunțuri, cuvinte cheie și costuri. Iar aceste teste ne spun care este rețeta succesului și direcția de urmat.
Și rezultatele vin cu siguranță pentru fiecare advertiser.
Concluzii
Așa cum vezi, promovarea afacerii în mediul online are ceva din matematica de odinioară. Are variabile, formule de calcul, parametrii, rapoarte, teste și rezultate.
CPC-ul este doar unul dintre parametrii pe care trebuie să îi ai în vedere atunci când planifici un nou anunț. Îl vei regăsi în Google, Facebook, Instagram, sau YouTube ads.
De data aceasta însă, lucrezi cu bugete reale – ale tale. Și parcă nu vrei să te joci cu investiții fără a avea experiența necesară.
Noi te așteptăm la o discuție pentru a-ți explica mai bine cum stau lucrurile cu promovarea în online. Îți analizăm proiectul și îți oferim un audit gratuit din care afli care este bugetul pe care îl vei administra în campaniile de care afacerea ta are nevoie.
Te invităm să afli mai multe despre The Pharmacy de pe pagina dedicată sau citind descrierea serviciilor pe care le oferim clienților noștri.