InstaStories a fost una din cele mai bune mișcări ale rețelei Instagram, încă din august 2016. Dată fiind goana asta nebună după reach organic și interacțiune a brand-urilor, avem cu toții news feed-ul aglomerat.
Așa că ocazia de a fi în top, atunci când utilizatorii deschid Instagram, timp de 24 de ore, este o strategie pe care nu ai cum să o ignori. Noi, la The Pharmacy, am apucat drumul story-urilor în lung și-n lat și ne-am documentat.
Așa că vrem să-ți oferim, în articolul de astăzi, o serie de idei și sfaturi creative care să te ajute să-ți cucerești audiența în acele 24 de ore cât story-ul tău va fi valabil.
Dacă ești nou pentru Instagram, atunci trebuie să știi înainte de toate că stories sunt acele cerculețe cu poză care apar atât pe Insta cât și pe Facebook, la începutul news feed-ului tău.
La un click pe ele, se deschide pe tot ecranul conținutul ales de utilizarul care a creat povestea respectivă (video, foto, video mut, text, muzică etc).
Cel mai bine te convingi dacă vezi cu ochii tăi.
Dacă te întrebi de ce să folosești InstaStories în calitate de brand, răspunsul e simplu: obții vizibilitate mai mare, cu buget mai mic (dacă este ad) sau buget zero (dacă ai un număr considerabil de followers și postezi un story organic).
Acum hai să vedem cum să îți faci propriile InstaStories cât mai plăcute, interactive și orientate pe rezultate.
Află și cum alegi între Google, Facebook și Instagram Ads.
În funcție de obiectivele tale, ai mai multe opțiuni pentru suportul vizual al story-urilor tale.
Însă, micile detalii sunt cele care fac diferența. Odată ce ai deja conținutul de bază pregătit, iată cum adaugi „sarea și piperul”.
Acestea sunt elemente grafice pe care le poți insera peste conținutul vizual de fundal. Ele pot fi: locație, sondaj, hashtag, text colorat, numărătoare inversă, tag al unei alte pagini, temperatură, chat, emoji, GIF, ora exactă.
Alege stickerul în funcție de ceea ce ai nevoie. Spre exemplu, dacă vrei interacțiune rapidă, alege sondaj. Preferabil, pune doar două opțiuni simple de răspuns: DA sau NU, smiley cu zâmbet sau smiley cu inimioară etc.
Iată câteva întrebări-cheie pe care le poți include într-un sondaj:
În funcție de domeniul tău de activitate, poți integra întrebări relevante pentru publicul tău țintă.
Dacă ai conținut vizual, nu te rezuma doar la un singur tip. Poți crea story-uri galerie video-foto. Combină în general două tipuri de conținut, pentru a crea o poveste cât mai dinamică:
Din 2017, Instagram a introdus opțiunea highlight, pentru a-ți menține poveștile mai mult de 24 de ore. Dacă bifezi această opțiune când creezi o poveste, conținutul tău va rămâne mai mult timp deasupra newsfeed-ului utilizatorilor.
De asemenea, mai există opțiunea de arhivare pe profilul tău de Instagram a poveștilor. Astfel, când expiră cele 24 de ore, utilizatorii îți pot accesa oricând story-ul, pe profil.
Vezi și de ce este bine să folosești Instragram pentru brand awareness.
Nu te rezuma doar la 1-2 story-uri pe lună. Efectul va fi aproape zero.
Pentru a fi sigur că o parte cât mai mare din audiența ta îți va vedea story-urile, creează câte una pe zi. Dacă deții mai mult conținut și ești un brand activ, poți crea până la 7 story-uri pe zi.
Astfel, vei obține o rată mai mare de vizualizare completă a story-urilor.
Dacă nu ai idei pentru atâtea postări, iată aici câteva:
În mod cert, timpul tău este limitat, la fel și al managerului tău de social media. Așa că folosește Business Manager sau chiar un alt tool extern, precum Buffer, ca să îți programezi story-urile.
Studiază comportamentul utilizatorilor tăi. În mod cert, un story va fi cel mai vizualizat în primele 2 ore de la postarea lui. După aceea, va fi „în umbra” altor story-uri.
Așa că află intervalul orar când ai cei mai mulți followers activi.
Conform unui studiu realizat de Buffer.com, poți obține rate de până la 80% de vizualizare completă a story-urilor tale, între orele 8-10 dimineața și 19-21 seara.
Asigură-te că story-urile tale nu au ca obiectiv doar distrarea audienței sau interacțiunea, ci și vânzarea.
În orice story, poți include link sau buton către landing page-ul dorit de tine. Așadar, folosește produse în cel mult 30% din story-urile tale.
Dacă desfășori campanii, precum Black Friday, folosește story-uri promovate, pe care le poți crea chiar din Ads Manager, de la reclamele Facebok Ads.
Pentru stories, poți folosi doar videoclipuri scurte care să fie dintr-o bucată (cel mult 59 secunde). Altfel, video-ul tău va fi împărțit în bucăți.
Pentru IGTV, poți folosi video-uri mai lungi. Acesta este un serviciu suplimentar de la Instagram, pentru creatorii de conținut video. Din păcate, însă, în momentul de față sunt încă puțini utilizatori activi în această secțiune.
Pentru a posta pe IGTV, pur și simplu încarcă un video pe Instagram și alege opțiunea „Long Video”. Poți posta astfel pe IGTV și video-uri lungi, video-uri live sau serii de video, precum vlog-uri proprii.
Testează mereu. Nu există o rețetă de succes pe Instagram.
Instagram îți permite să vezi toate statisticile, precum numărul de utilizatori care au vizualizat story-ul tău, inclusiv profilele acestora.
Folosește aceste date în avantajul tău și testează-ți mereu ideile.
Ține cont că Instagram este în continuă creștere și că există mereu oameni specializați în campanii Instagram Ads care te pot ajuta.