Instagram Ads, soluția perfectă pentru brand awareness

Când ești în spatele unui brand nu vrei doar să vinzi. Desigur, acela este scopul final, însă știi foarte bine că drumul până la profit trece prin multe suișuri și coborâșuri.

În primul rând vrei ca imaginea să fie una cât mai cunoscută. Vrei expunere și vrei să ajungi pe buzele tuturor.

Pentru că, notorietatea aduce după sine și vânzările mult dorite.

Și nu doar tu gândești așa. Chiar și marele G (Google, desigur) pune accent pe importanța brandului. Ultimele update-uri ale algoritmilor de indexare valorifică în special acele branduri apreciate de utilizatori. Pe scurt, contezi pentru publicul țintă, contezi și pentru Google.

Dar, cum ajungi rapid de la o afacere necunoscută la un brand de referință?

Sunt multe căi pe care o poți lua. Însă, valorificarea platformelor online populare în rândul clienților tăi poate fi traseul cel mai scurt.

Am spus scurt, nu ușor. Dar, satisfacția este pe măsură.

Instagram este, din acest punct de vedere, canalul social media care te va ajuta în promovarea imaginii de brand.

Mai mult, prin Instagram Ads poți implementa o campanie de brand awareness cu rezultate imediate și de lungă durată.

Însă, poți ajunge să-ți vezi obiectivele îndeplinite doar în anumite împrejurări. Pentru că, nu este de ajuns să investești în anunțuri pe cât mai multe canale de distribuție.

Contează să investești atunci când trebuie și acolo unde este în avantajul tău.

Așadar, când folosești Instagram Ads pentru brand awareness?

Instagram Ads și expunerea de care afacerea ta are nevoie

Instagram are peste 800 de milioane de utilizatori activi în toată lumea. Mai mult, conform statisticilor Instagram, peste 60% dintre utilizatori descoperă noi produse pe platformă, iar peste 75% dintre acești utilizatori trec direct la achiziția produselor/serviciilor.

Chiar dacă, la nivel global, Instagram nu are încă popularitatea Facebook sau YouTube, platforma vine rapid din urmă. Și asta este la nivel global. În țara noastră Instagram este în topul preferințelor, ceea ce înseamnă că și afacerea ta trebuie să fie prezentă aici.

Spre deosebire de campaniile Google Ads, reclamele Instagram sunt preponderent vizuale. Textul nu își are locul aici, ceea ce înseamnă că ținta ta directă nu va fi vânzarea de produse.

Pe Instagram utilizatorii nu caută să achiziționeze cevaconcret. Ei se relaxează fiind la curent cu ce mai e noi în cercul lor de prieteni/follow-eri.

Pe scurt, dacă vei încerca să le vinzi ceva în mod direct, vei eșua.

Însă, dacă vei prezenta valori, idei, sau/și concepte de business care empatizează cu publicul tău țintă, o să reușești să promovezi rapid brandul și tot ce se leagă de el.

Când este recomandat să investești în Instagram Ads

Am afirmat mai sus că nu este de ajuns să investești în toate canalele de promovare online. Prezența ta pe Google, Facebook, Instagram, YouTube și oricare altă platformă nu reprezintă garanția succesului.

De ce?

Pentru că tu nu te adresezi oricui. Tu trebuie să te adresezi unor potențiali clienți.

Și potențialii tăi clienți pot fi descriși într-un portret-robot (în online îi spunem buyer persona).

Așadar, vorbim despre trăsături precum:

  • Vârstă;
  • Sex;
  • Educație;
  • Condiție socială;
  • Loc de muncă;
  • Hobby-uri;
  • Cerc de prieteni;
  • Mod de adresare;
  • Interese profesionale sau recreaționale;
  • Situație financiară;
  • Domiciliu.

Practic, despre orice caracteristică care te-ar putea ajuta să identifici mai ușor profilul publicului țintă. După ce l-ai creat, nu ai decât să îți promovezi brandul.

Este Instagram Ads soluția potrivită?

Da; și nu.

De ce?

  • Păi, da, dacă publicul țintă este activ pe Instagram.
  • Și nu, dacă cei interesați de produsele/serviciile tale nu obișnuiesc să folosească această platformă.

Cine folosește Instagram?

Aceasta este întrebarea potrivită.

Dacă vrei să aplici o campanie publicitară pentru brand awareness, trebuie să știi că publicul tău țintă este pe Instagram. Dacă nu este acolo, va trebui să alegi altă platformă pe care să faci reclama.

Statisticile spun următoarele:

  • Publicul Instagram este cu precădere unul tânăr.
  • La nivel global, 55% dintre utilizatorii Instagram au vârste cuprinse între 18 și 29 de ani.
  • Doar 28% dintre utilizatori au între 30 și 49 de ani.
  • 11% dintre cei care folosesc Instagram au vârste cuprinse între 50 și 64 de ani.
  • 32% dintre utilizatori locuiesc la oraș, 28% în zone limitrofe și 18% în zone rurale.

Așadar, pentru a alege Instagram Ads și pentru a avea succes trebuie ca publicul țintă să se încadreze într-un interval demografic de mai sus – desigur, ținta principală este reprezentată de primele 2 praguri.

Instagram Ads pentru brand awareness

Anunțurile Instagram au forma unor story-uri, sau a unor simple imagini.

Conținutul de tip text este extrem de limitat, comunicarea făcându-se mai degrabă prin intermediul hashtagurilor.

Recomand Instagram Ads pentru campanii de brand awareness și mai puțin pentru obiective ce au ca focus vânzarea de produse.

  • Prin Instagram Ads crești vizibilitatea brandului, iar mai apoi, prin Google Ads, vinzi produsele și serviciile.

Cam asta se întâmplă în mod normal.

Instagram te face popular, iar Google te ajută să transformi popularitatea în vânzări concrete.

De aceea, este recomandat ca anunțurile Instagram să fie corelate cu cele Google.

Desigur, dacă afacerea ta este de un asemenea profil, poți alege să rulezi concomitent și anunțuri YouTube și reclame Facebook.

Din nou, contează ceea ce oferi, cui oferi și cum oferi.

Implementarea Instagram Ads

Am văzut de ce trebuie să iei în considerare Instagram Ads în campaniile tale de marketing online.

Am discutat și de ce te ajută Instagram Ads să promovezi o imagine sau un brand.

Administrarea anunțurilor Instagram se face din Facebook Ad Manager. Procesul nu este complex, el fiind similar cu publicarea reclamelor Facebook.

În drumul tău va trebui să:

  • segmentezi publicul țintă;
  • identifici cuvinte cheie;
  • aplici filtre prin care te asiguri că afișezi anunțurile utilizatorilor potriviți;
  • administrezi bugete;
  • interpretezi indicatori de performanță;
  • setezi corect obiectivele finale.

Voi pregăti un ghid complet de publicare Instagram Ads și îl voi distribui pe blog în perioada următoare.

Până atunci, dacă ai nevoie de ajutor, contactează-ne.

Noi, cei de la The Pharmacy, avem rețeta potrivită pentru fiecare business.

Am administrat bugete anuale de peste 3 milioane de Euro și știm cum să avem grijă și de afacerea ta.