Listele de remarketing în Google Ads sunt o modalitate grozavă de a-ți reconecta brandul cu audiențele care ți-au vizitat site-ul.
De ce spunem că e grozavă? Pentru că, din majoritatea campaniilor ce le-am desfășurat până acum, cele de remarketing au fost cele mai profitabile.
Putem spune că au devenit chiar un trend în 2020, când majoritatea afacerilor fie s-au mutat online, fie și-au crescut bugetele de Facebook Ads și Google Ads, ceea ce a adus nevoia unei personalizări mai detaliate a campaniilor decât până acum.
Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Așadar, dacă până acum când vizitai un website și îl părăseai, erai urmărit de bannerele site-ului respectiv, ei bine, de acum înainte vei fi urmărit de mai multe seturi de reclame aparținând acelui site, dar adaptate intereselor tale.
Acest lucru cu siguranță va crește rata de click a acestor campanii, precum și rata de conversie, aceștia fiind unii din cei mai importanți indicatori de performanță din Google Ads.
Tu ai mai folosit până acum liste de remarketing în campaniile tale? Chiar dacă răspunsul este da, sperăm că te va ajuta ceea ce am pregătit astăzi.
În cazul în care ești la început la acest capitol, trebuie să pornim cu dreptul. Așadar, o listă de remarketing este un segment de date despre vizitatori ai site-ului tău, colectați de fragmente de cod de la Google adăugate de tine pe site. Acest cod de tracking pentru campanii de remarketing este format dintr-o etichetă globală pentru Google Ads și un fragment de eveniment care diferă în funcție de condițiile stabilite de tine pentru fiecare listă. Acest fragment îți permite să înregistrezi evenimente și parametri specifici activității vizitatorilor pe care vrei să îi incluzi într-o listă de remarketing.
Observație: trebuie să ții cont de faptul că și în cazul campaniilor de remarketing standard, Google creează liste în mod automat. Încă de la prima campanie, poți crea grupuri de anunțuri atribuite listelor standard create de Google pentru toți vizitatorii site-ului, respectiv toți utilizatorii care au efectuat conversii. De menționat că, în acest articol, noi vorbim doar despre listele de remarketing din Google Ads pe care le poți personaliza tu, în funcție de obiectivele campaniilor tale.
De exemplu, poți seta o listă personalizată a vizitatorilor care accesează cea mai populară pagină din site sau categorie de produse. Sau, poți seta o listă a vizitatorilor care au cont creat pe site-ul tău sau chiar a celor care nu au efectuat achiziții în trecut. Totul depinde de obiectivele campaniei tale.
Ce e important de știut este că tu nu vei avea acces la datele acestor vizitatori sau utilizatori. Aceste date sunt stocate de Google, în funcție de activitatea online a fiecăruia dintre aceștia. Astfel, Google le va afișa reclamele corespunzătoare, conform grupului de anunțuri asociat de tine fiecărei liste. Tot ce contează este să ai setate anunțurile asociate listelor de remarketing și să ai codul activ pe site sau în aplicația ta mobilă.
Atunci când creezi listele, trebuie să alegi câteva criterii pe care trebuie să le îndeplinească un vizitator sau utilizator ca să fie adăugat în listele tale. Aici, cerul este limita!
Iată numai câteva exemple de criterii pe care le poți folosi:
După cum poți observa, criteriile pentru crearea listelor de remarketing depind de unul sau mai multe URL-uri accesate de vizitatori sau utilizatori pe site-ul tău. Sunt similare cu setarea obiectivelor în Google Analytics, însă acesta va fi subiectul unui articol viitor.
Atunci când faci o listă nouă de remarketing, dacă aceasta este validă, ea va începe să colecteze date încă din primele secunde. Ce înseamnă să fie validă?
Dacă mai sus, la secțiunea „Reguli pentru stabilirea listelor” am scris despre câteva criterii standard de apartenență pe care le poți aplica utilizatorilor sau vizitatorilor, acum vrem să-ți oferim câteva idei creative de a crea listele.
Este posibil ca doar o parte dintre ele să ți se potrivească. Iată exemplele noastre:
Desigur, acestea sunt doar o parte din metodele aplicate de noi, la The Pharmacy, de-a lungul timpului. Însă, în funcție de fiecare business și obiectivele sale, posibilitățile sunt nenumărate!
Așadar, te invităm să stăm la o discuție despre campaniile Google Ads pe care le putem desfășura pentru tine și chiar să începem cu un audit gratuit al contului Google Ads, dacă încă nu ești decis cum putem începe o colaborare de succes.
Mult spor în crearea și configurarea listelor de remarketing îți dorim!