A/B Testing pe Facebook: cum te ajută în campaniile tale

De când lumea și pământul, oamenilor le-a plăcut să experimenteze. Fără încercări, nu am ști care este soluția optimă pentru a ajunge la rezultate. De aceea, avem la dispoziție opțiunea de A/B Testing pe Facebook, accesibilă din Ads Manager sau de la secțiunea Experiments.

Dacă ești la primul tău astfel de experiment și simți că nu ai destule cunoștințe despre cum să faci un test eficient, îți urăm „Bun venit” și sperăm să îți prindă bine acest ghid.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

A/B Testing pe Facebook sau split testing: ce este, cum funcționează

În procesul de creare a reclamelor pe Facebook, adesea marketerii se întâlnesc cu opțiunea de A/B Testing. Aceasta te ajută să testezi mai multe elemente ale reclamelor tale, pentru a vedea care îți aduce rezultate mai bune în funcție de obiectivul urmărit.

Testul A/B implică două versiuni ale aceleiași reclame, singura diferență între ele fiind un singur element, precum: creativul (titlu, text, vizual, buton), destinația, audiența, plasarea reclamei (news feed, lateral, doar mobil) etc.

De regulă, aceste teste se desfășoară pentru câteva zile sau săptămâni, în funcție de buget și timpul necesar pentru a se observa diferențele.

O campanie de A/B Testing pe Facebook se creează din Ads Manager, procesul de început fiind similar ca la orice reclamă. Intri în secțiunea de creare a reclamei și alegi obiectivul campaniei.

Diferența apare atunci când trebuie să dai numele campaniei tale. Dedesubt, apare opțiunea de a activa începerea unui test A/B.

Următorul pas este să alegi variabila pe care vrei să o testezi, dintre elementele de mai sus. Acestea se numesc variabile.

Pentru a efectua acest test, trebuie să aloci un buget, să alegi variabila, perioada de desfășurare și o descriere scurtă despre campanie. Bugetul va fi împărțit în mod egal între cele două variante de reclamă pe care le vei testa.

a b teste pentru optimizare facebook

Facebook îți oferă și posibilitatea de a închide automat campania, dacă cumva după intervalul de timp setat de tine, un ad a fost desemnat câștigător.

În funcție de variabila aleasă, Facebook îți va mai adresa câteva întrebări, precum:

  • Optimizarea fiecărei variante de ad;
  • Perioada de conversie după click;
  • Audiența aleasă;
  • Plasamentul (locurile unde va fi afișată fiecare versiune);
  • Creativul campaniei (text, foto, call to action, titlu).

Sfaturi pentru A/B Testing eficient:

  • Dintre toate variabilele posibile, alege doar una, cu un singur element care să fie schimbat. Un test relevant este întotdeauna bazat pe o diferență mică, aproape subtilă. Astfel, vei avea rezultate concludente în urma testelor. Dacă alegi două variabile sau mai multe, atunci nu vei avea rezultate clare.
  • Ține minte că rolul unui test nu este de a obține mai multe conversii / click-uri, ci de a identifica modalități de optimizare a campaniilor tale.
  • Desfășoară mai multe teste, consecutiv. De preferat, nu simultan, dacă reclamele fac parte din aceeași campanie. Nu există reclama perfectă pe Facebook, însă există o versiune cât mai apropiată de ideea de perfecțiune, după ce trece prin diferite teste.
  • Dacă testezi versiuni A sau B ale unor reclame care deja rulează în cadrul altor campanii pe Facebook, poți folosi până la 5 reclame pentru a face teste. Setează cu atenție data de început și data de încheiere a fiecărui ad pe care îl testezi. Totuși, ca să nu te încurci, recomandăm să faci doar câte un singur test, pe rând.
  • În urma unui astfel de experiment, nu afli doar care este variabila mai eficientă dintr-o reclamă. Afli și cum poți optimiza reclamele tale, pentru a obține rezultate mai bune, costuri pe obiectiv mai bune. Astfel, vei extrage concluzii precum „Voi avea un cost per click mai mic dacă setez obiectiv de vizualizări (impresii) în loc de click-uri către site”.
  • Folosește audiența ta ideală pentru aceste experimente. Este vorba despre o audiență suficient de mare, care în trecut, pe alte campanii, ți-a adus rezultate. Nu folosi audiențe reci, care nu îți cunosc brandul sau campaniile, deoarece testele s-ar putea să nu fie concludente.
  • Alege un interval de timp optim. Cel recomandat de Facebook este, în general, de 4 zile, însă ar trebui să fie de cel puțin o zi și cel mult 30 de zile. Totuși, aceste intervale sunt prea scurte sau prea lungi ca să fie relevante.
  • Asigură-te că traficul va fi împărțit în mod egal, pe fiecare din cele două versiuni ale reclamei tale.

A/B Testing pe Facebook: câștigătorul este…

După ce ai aflat toate aceste informații, ești aproape gata să începi propriile tale teste relevante pe Facebook!

Însă, mai trebuie să ții cont de un singur lucru: cum identifici câștigătorul.

Aceasta este atunci când descoperi versiunea câștigătoare a reclamei, după cel puțin 2 zile de la lansarea testului, în funcție de criterii precum:

  • Interacțiune,
  • Rată de îndeplinire obiectiv: click-uri, conversii, impresii etc.

Sperăm să te ajute toate aceste sfaturi în reclamele Facebook Ads. Pentru o discuție detaliată cu un consultant The Pharmacy, accesează pagina noastră de Contact sau solicită o ofertă de servicii Facebook Ads.