Cum să câștigi loialitatea clienților?

The Pharmacy > Știri și noutăți > Cum să câștigi loialitatea clienților?

Cum să câștigi loialitatea clienților?

Cauți modalități de a-ți dezvolta mica afacere? Vrei să câștigi mai multă loialitate din baza ta actuală de clienți?

Echipa de la Salesforce a împărtășit recent sfaturi utile pentru a câștiga loialitatea clienților, punând accent pe următoarele două aspecte:

  1. Oamenilor le place să iubească business-urile mici – statistici și tendințe cheie
  2. Serviciul pentru clienți este în centrul acestuia și crește prin interacțiuni memorabile

1. Conexiuni autentice

Nu este surprinzător faptul că consumatorii simt adesea o legătură mai personală, apropiată, cu întreprinderile mici. Există ceva în a face afaceri cu un CPA independent sau proprietar de cafenea independentă decât cu o mare firmă de contabilitate fiscală sau cu un lanț național de cafea.

Dar acele conexiuni personale trebuie câștigate în timp. Cu fiecare interacțiune, întreprinderile mici trebuie să se dovedească demne de încredere. Această încredere formează fundația pentru loialitatea clienților.

2. Înțelegerea nevoilor clienților

În octombrie 2019, Salesforce a chestionat consumatorii pentru a afla ce anumecaută la afacerile mici pe care le susțin, precum și ce pot face proprietarii de afaceri pentru a-și (re)câștiga încrederea. Iată ce am învățat despre modul în care întreprinderile mici câștigă loialitatea clienților:

Înțelege-ți clienții, astfel încât să le poți depăși așteptările.
Dar cum pot întreprinderile mici să-și facă clienții să le iubească? Iată câteva perspective interesante din această cercetare:

  1. Află unde preferă clienții să interacționeze. În timp ce întreprinderile mici ar trebui să cultive relații pe fiecare canal posibil, am găsit rețelele sociale îndrăgite e clienți. 48% dintre respondenți preferă să învețe despre afacerile lor preferate în acest fel, din newsletter ca următoarea preferință.
  2. Înțelege la ce se așteaptă clienții. Dacă clienții tăi preferă lucruri precum asistență rapidă sau recomandări personalizate, ar trebui să le oferiți. 76% dintre clienții chestionați se așteaptă ca companiile să-și înțeleagă nevoile și așteptările.
  3. Încurajează încrederea. Din păcate, mulți clienți au devenit sceptici față de cei cu care fac afaceri, ceea ce înseamnă că întreprinderile mici trebuie să facă eforturi suplimentare pentru a-și câștiga încrederea. 93% dintre clienți au spus că încrederea lor într-o companie o face mai susceptibilă să fie recomandată, astfel ei putând să continue să-și cumpere produsele și serviciile tot de acolo.

3. Încrederea este fundamentul oricărei relații cu clienții


Experiențele memorabile sunt cu siguranță un aspect cheie al câștigării loialității unui client, dar mai fundamental este pur și simplu să demonstrezi că afacerea ta este de încredere.

În raportul privind starea clienților conectați pentru 2019, s-a constatat că consumatorii sunt mai preocupați de încredere decât oricând. Aproape trei sferturi dintre respondenți au spus că încrederea în companii contează mai mult decât anul trecut. Acest lucru este important deoarece aproape 9 din 10 consumatori spun că sunt mai loiali companiilor în care au încredere.

Cea mai directă cale de a câștiga loialitatea clienților? Asigură-te că fiecare dintre interacțiunile cu clienții reflectă valorile de mai sus. Fii sincer cu oamenii, demonstrează-ți fiabilitatea și spune-le clienților că le vei trata datele personale cu cea mai mare atenție.

Apoi, caută modalități prin care te poți conecta personal cu clienții tăi – să știi cum le place cafeaua, amintește numele copiilor lor, salută-i cu un zâmbet cald – toate acestea pentru a crea interacțiuni memorabile de fiecare dată. Altfel spus, un set de bune practici în afaceri care ajută la creșterea loialității clienților.

Dacă îți este util acest articol, până mai venim și cu alte date utile pentru strategia ta de marketing online, ține aproape, iar dacă ai nevoie de ajutor pe tot parcursul derulării propriilor campanii, apelează la noi atât pe partea de consultanță, strategie, Facebook Ads, Google Ads, cât și pe partea de TikTok Ads, pentru ca tot conținutul tău să ajungă la cât mai multe persoane și să producă rezultatele așteptate.