Anunțurile Facebook Ads sunt accesibile. Cam asta e vestea care circulă pe majoritatea canalelor de distribuție online. Și cam asta o să citești dacă vrei să cauți soluții ieftine pentru promovare online.
Dar, ce înseamnă accesibil?
Cu siguranță o campanie Facebook este mai accesibilă ca buget decât o inițiativă similară, axată pe servicii Google Ads. De aceea, poate, canalele social media reprezintă o opțiune relevantă în campaniile de marketing online.
Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Însă, folosit atunci când nu trebuie Facebook devine costisitor. Sau, dacă vrei, irelevant. De ce? Pentru că reclamele nu își vor atinge scopul. Și, comparând bugetele, o campanie similară Google Ads ar fi fost de preferat.
Despre alegerea reclamelor potrivite între Facebook și Google Ads ți-am vorbit deja. Așadar, citește articolul nostru precedent înainte de a merge mai departe.
Revenind, ce înseamnă pentru tine accesibil?
Cu siguranță un cost total sau un cost zilnic redus pentru afișarea reclamelor îți surâde. Eu zic că este bine să nu ignori un aspect destul de important: obiectivele campaniilor.
Pe scurt, ce îți dorești de la o campanie Facebook Ads?
Sigur, la toate aceste întrebări vei răspunde afirmativ. Și nu este nimic greșit în asta.
Însă, ceea ce îți aduce profit și, implicit, ceea ce înseamnă succesul campaniei Facebook Ads, se rezumă la clienții noi. Ori, în cazul administrării bugetelor: cât plătești pentru un client nou.
Ei bine, asta este premisa de la care trebuie să pleci atunci când vrei să ai o imagine de ansamblu despre administrarea bugetelor cu campaniile de marketing online. Desigur, conceptul de client nou trebuie adaptat la ideea de business – client nou pentru un magazin online înseamnă una, în timp ce client nou pentru un blog de travel înseamnă alta.
Am amintit mai sus despre costul total și costul zilnic.
Atunci când vrei să creezi o nouă campanie Facebook Ads va trebui să administrezi un buget. Acesta este modul în care vei controla afișarea reclamelor către publicul țintă, dar și modul în care controlezi cheltuielile cu promovarea online.
Facebook te lasă să setezi fie un buget total, fie un buget zilnic.
Notă: atunci când vorbim de costuri pentru reclame Facebook ne referim la costuri care se aplică pe un set de reclame. Altfel spus, bugetul setat în platforma social media nu se referă la costuri pentru fiecare reclamă în mod individual, ci pe seturi de reclame sau pe campanii.
Administrarea bugetelor Facebook Ads se poate face prin setarea unui cost zilnic.
Acesta este costul pe care ești dispus să îl aloci în fiecare zi pentru afișarea reclamelor tale. De fapt, este o sumă medie, pentru că Facebook va aloca în mod dinamic bugetul tău.
Să presupunem că ai stabilit un cost zilnic în valoare de 10 lei. Facebook va încerca să se încadreze în acest buget, însă, în funcție de oportunitățile pe care le identifică, poate aloca o sumă cu 25% mai mare, sau mai mică.
Dacă într-o zi Facebook a alocat 12.5 lei crezând că astfel vei obține rezultate mai bune pentru anunțurile rulate, în altă zi va aloca doar 7.5 lei.
Așa că, nu-ți face griji, la final de campanie, costul zilnic global nu va depăși valoarea stabilită de tine.
Dacă nu vrei să setezi un cost zilnic, îl poți alege pe cel total. Aceasta este suma de care dispui pentru toată perioada în care vor rula reclamele.
Acest buget nu o să fie depășit, însă, din nou, Facebook va aloca în mod dinamic suma de bani cu scopul de a obține cele mai bune rezultate.
Toate aceste informații se regăsesc în panoul de administrare Facebook Ads.
Pentru a ajunge la publicul țintă vei participa la o licitație. Anunțurile PPC, sau pay per click, exact la asta se referă.
O strategie de bugetare care ține cont de concurență, de interes și de valoarea de licitație medie.
Atunci când vei aloca costul zilnic sau total vei analiza CPM-ul, indicatorul care îți spune care este costul la o mie de afișări.
Desigur, bugetele inițial stabilite pot fi optimizate. Totul pentru ca reclamele tale să rămână în obiective. Iar, din acest punct de vedere va trebui să analizezi și interpretezi indicatorii de performanță Facebook Ads.
Dar, cum ajungi la prețul corect?
Nu există o rețetă salvatoare care se aplică în mod general valabil.
Fiecare business este unic. După cum e și normal, promovarea este și ea unică și trebuie raportată la profilul afacerii. În plus, nu trebuie să uiți de obiectivele stabilite.
Apoi, valoarea anunțului decide, în mare măsură, succesul ulterior. Și, implicit, bugetul alocat serviciilor Facebook.
Cât despre costuri, totul se leagă de o serie de variabile pe care le analizezi pe măsură ce campaniile rulează. Noi le recomandăm clienților noștri să aplicăm teste cât mai multe. Doar așa poți trage concluziile potrivite, poți remedia din erori și poți optimiza bugetele. Totul având în vedere obiectivele și profitul final.
Despre A/B testing pentru Facebook Ads am discutat într-un articol separat. Îți va fi de folos, așadar nu uita să îl citești cu atenție.
Să zicem că analizezi 2 reclame care au rulat în paralel, sau în perioade diferite.
Pentru prima reclamă ai obținut 12 click-uri la un CPC de 15 lei.
A doua reclamă ți-a adus 25 click-uri la un CPC de 8 lei.
Nu-i așa că ai fi tentat să spui că cea de-a doua reclamă a avut mai mult succes având în vedere bugetul?
Dar, să nu oprim analiza în acest punct. Să mergem mai departe și să presupunem că din panoul de administrare Facebook Ads am observat că:
Care este concluzia?
Păi, prima reclamă a avut un buget de 180 de lei, ceea ce înseamnă că pentru fiecare client ai plătit 22.5 lei.
A doua reclamă a avut un buget de 200 de lei, iar pentru fiecare client ai plătit 50 de lei.
Și te întreb din nou, care reclamă a fost mai avantajoasă?
Așa ar trebui să analizezi fiecare campanie. Raportată la obiectivul inițial. Doar așa o să poți administra în mod corect bugetul necesar pentru campaniile Facebook Ads.