Indicatori de performanță de urmărit în campaniile Facebook Ads

Campaniile Facebook Ads sunt precum nisipul mișcător. Atrăgătoare în aparență, dar complicate în esență.

Bugetele reduse cu care funcționează o reclamă Facebook te invită la licitație precum o plimbare relaxantă prin parc. Dar, acest miraj se poate transforma rapid într-o campanie eșuată și într-o investiție pe care nu o poți recupera. Iar plimbarea ta relaxantă devine un urcuș anevoios.

O simplă targetare eronată, sau un obiectiv setat greșit nu poate duce decât înspre eșecul anunțului în care îți pusesei multe speranțe.

Cum poți ieși din impas?

Analiza indicatorilor de performanță (sau KPI dacă preferi) este un prim pas pe care îl poți face.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Însă, lucrurile nu vor fi atât de clare precum în interpretarea parametrilor Google Ads.

În panoul de administrare Facebook vei avea ceva mai multe date de urmărit. Sau, cel puțin, va fi nevoie de trasarea unor obiective mai clare. Pentru că, în Facebook Ads obiectivele sunt cele care dictează atât bugetele cât și succesul anunțurilor.

De aceea, trebuie să analizezi indicatorii de performanță Faccebook în funcție de obiectivul setat.

O să trec în revistă acești KPI și o să îți explic, pe scurt, ce înseamnă fiecare dintre ei. Iar, la final, tu vei ști cum să îi interpretezi pentru a avea rezultate mai bune cu campaniile tale de social marketing.

Setarea obiectivelor în campaniile Facebook Ads

După cum ți-am spus, indicatorii pe care îi vei analiza depind de obiectivele setate.

Astfel de anunțuri sunt stabilite pentru campanii social media de tip brand awareness. Pe scurt, vrei să crești vizibilitatea și notorietatea unui brand, a unei imagini sau chiar a unui produs. Reține, scopul nu este vânzarea sau conversia, ci spread awareness, sau împrăștierea veștii.

  • Un alt exemplu des întâlnit se referă la anunțurile pentru generarea de acțiuni. În acest caz ai nevoie să vezi interesul utilizatorilor care văd anunțul Facbook. Așadar, vorbim despre rata de engagement.

În cazul campaniilor Faccebook cu obiectiv de acțiune trebuie să urmărești raportul dintre afișarea anunțului și interacțiunea utilizatorilor cu anunțul în cauză. Te interesează aspecte precum click-uri, like-uri, share-uri, comentarii, dar și achiziții directe sau indirecte.

  • Ultimul exemplu, este cel al anunțului ce are ca obiectiv vânzarea. Aici, de regulă, avem 3 KPI Facebook de analizat: rata de conversie, costul per conversie și/sau rata de adăugare în coș.

Pe scurt, în acest ultim exemplu de campanie de social marketing, te interesează câți utilizatori care văd reclama se transformă în clienți. Sau, câți utilizatori achiziționează în mod direct produsul/serviciul promovat de tine.

Acum că ai înțeles la ce ne referim prin setarea obiectivelor, hai să vedem ce trebuie să înțelegi prin fiecare indicator de performanță menționat mai sus.

Indicatori de performanță Facebook pe care să îi urmărești

Rata de click și costul per click

Rata de click, sau click through rate (CTR) reprezintă indicatorul eficiență pentru anunțurile Facebook. Acesta se traduce în numărul click-urilor, sau accesărilor primite de reclama ta. Vorbim, desigur, despre un raport procentual între vizualizări și accesări.

Costul per click, sau cost per click (CPC) reprezintă cât plătești mai exact pentru fiecare click pe care reclama ta Facebook îl primește. Ca idee generală, ai nevoie de un CTR mare pentru un CPC mic.

Concluzia?

Gândește reclame Facebook atractive, targetate pe publicul tău țintă pentru a genera un CTR eficient. Nu uita, totul se răsfrânge asupra indicatorului CPC, adică asupra bugetului tău lunar.

Engagementul

Engagementul nu este în sine un KPI de performanță. După cum ți-am scris mai sus, el se referă la numărul de like-uri, share-uri și comentarii strânse de anunțul tău.

Dar, din acest punct de vedere, va fi bine să urmărești:

  • Reach-ul: sau numărul de utilizatori la care reclama Facebook a ajuns cel puțin o dată.
  • Frecvența: se referă la vizualizările anunțului de către un singur utilizator. Sau, mai pe scurt, de câte ori este afișată reclama utilizatorului Facebook. Desigur, nu vrei să stresezi, ci să impresionezi.
  • Numărul de fani: sau notorietatea, se referă la audiența pe care ai format-o în urma campaniei de publicitate. Este un indicator important, raportat la obiectivul trasat.

Corelează acești KPI cu rata de click și cu costul per click. Mai mult, notează rezultatele și pune totul în balanță cu engagementul obținut dar și cu bugetul pe care l-ai investit.

Desigur, analizează audiența creată și întreabă-te un singur lucru: este această audiență pe profilul publicului țintă?

Dacă răspunsul este afirmativ, atunci campania a fost una de succes.

Rata de conversie, costul per conversie și rata de adăugare în coș

Rata de conversie se referă la numărul utilizatorilor care s-au transformat în clienți în urma vizualizării anunțului Facebook. Este important să știi eficiența reclamelor tale.

În plus, trebuie să urmărești costul per conversie. Doar așa vei ști dacă este indicat să continui un anumit anunț, sau să îl oprești. Acest KPI îți arată cât te costă fiecare client pe care l-ai convertit. Practic, cât investești pentru un client venit din campania de marketing aplicată.

Rata de adăugare în coș este poate cel mai important indicator de urmărit. El îți va spune câți utilizatori au fost gata să facă achiziția, dar s-au răzgândit în ultimul moment.

Dacă 30 de utilizatori au adăugat produse în coș, dar doar 3 au plasat comanda, înseamnă că ceva a contribuit la factorul decizional. Așadar, în acest caz, analizează site-ul sau pagina de destinație și rezolvă problemele care ar putea sta în calea achiziției finale.

Concluzii

După cum vezi, succesul anunțurilor Facebook depinde în mod direct de obiectivul pe care îl setezi, dar și de interpretarea unor rapoarte de performanță.

Nu-ți face griji. Pe măsură ce experimentezi vei învăța cum să faci totul pentru a avea rezultatele mult dorite. În fond, fiecare campanie de marketing online are ca scop profitul fie el direct, sau indirect.

Dacă timpul nu îți permite administrarea campaniilor Facebook Ads, sau dacă nu vrei să experimentezi pe propriul buget, în laboratorul The Pharmacy avem rețeta potrivită pentru proiectul tău.

Doar povestește-ne mai multe despre ideea ta de marketing, sau lasă-ne să facem un audit gratuit Facebook Ads.

Îți vom spune despre ce ai nevoie pentru a atinge targetele propuse și vom implementa campaniile de promovare online de care afacerea ta are nevoie.

Vezi partenerii care au încredere în serviciile noastre și află mai multe despre echipa The Pharmacy.

În rest, ne revedem pe blog!