Nu-i un secret faptul că Facebook Ads au reprezentat o alegere tentantă în promovarea online datorită costurilor reduse, comparativ cu cele solicitate de alte platforme de advertising. Desigur, discuția este ceva mai complexă, costurile putând varia destul de mult în funcție de caracteristici specifice ce țin de performanța anunțurilor precum și de calculul ROAS sau de interpretarea altor KPI.
Atractivitatea reclamelor Facebook rămâne una de actualitate chiar dacă costurile de administrare și bugetele investite în promovarea propriu-zisă au crescut și continuă să se afle pe un trend crescător. Cu toate acestea, numărul ridicat al utilizatorilor Facebook și Instagram nu poate fi ignorat. Drept concluzie, dacă vrei ca afacerea ta să conteze, trebuie să te folosești în mod inteligent de Facebook Ads.
Facebook oferă o interfață intuitivă precum și articole tip suport pentru cei care vor să apeleze la publicarea de anunțuri plătite. Am putea spune că ai totul la îndemână pentru a începe promovarea business-ului tău. Cu o mențiune însă: lucrurile se complică pe măsură ce vei intra în detalii. Și, după cum vei testa pe propria piele, și pe propriul buget, succesul unor campanii Facebook ține de urmărirea rezultatelor, precum și de interpretarea corectă a statisticilor furnizate.
Ei bine, în acest context vrem să discutăm despre plasarea automată a anunțurilor față de plasarea manuală a lor. Da, Facebook recomandă să folosești algoritmii săi inteligenți prin serviciul Automatic Placements, însă, de multe ori soluția inginerească asigurată de Manual Placements te-ar putea ajuta mai bine.
Dar, așa cum poate deja te-ai obișnuit, lucrurile au nevoie de o privire în detaliu pentru a putea fi înțelese corect.
Atunci când vrei să derulezi anunțuri plătite pentru a-ți promova business-ul, Facebook îți va recomanda să folosești Automatic Placements. Acest serviciu se referă la platformele în care setul tău de reclame (sau ad set) va fi distribuit și afișat utilizatorilor.
Când recurgi la Automatic Placements, algoritmul Facebook decide totul pentru tine astfel încât bugetul investit să îți aducă cele mai bune rezultate. Ori, cel puțin asta îți promite Facebook.
Dacă vei folosi serviciul Manual Placements, tu vei avea control total atunci când vine vorba despre distribuirea ad setului implementat. Tu decizi unde afișezi reclamele.
Sigur, în ambele cazuri putem discuta despre avantaje și dezavantaje. Iată-le, pe scurt:
Când folosești soluția automată te poți confrunta cu anumite probleme în ceea ce privește aspectul reclamelor tale pe diferite dispozitive, aplicații și platforme. Putem vorbi despre imagini trunchiate, texte care nu sunt afișate în mod eficient și despre alte probleme de tip user experience.
Plus că, ad set-urile tale pot ajunge la utilizatori care nu vor reacționa în mod pozitiv la anunțurile primite. Și, din acest punct de vedere, putem aduce în discuție targetarea zonală ori geografică precum și segmentarea publicului țintă.
Iată când să alegi Manual Placements în detrimentul celor automate:
Ca direcție generală, dacă ești la început de drum, alege Automatic Placements. Fă același lucru și dacă timpul tău este unul limitat și nu ești pregătit să analizezi rapoarte peste rapoarte.
Dar, dacă vrei să stabilești o relație de lungă durată cu publicul tău țintă, să-i înveți comportamentul și să-i furnizezi conținut în funcție de nevoi și intenții de achiziție, mergi pe mâna serviciilor de tip Manual Placements.
În plus, putem să îți recomandăm ca pentru fiecare campanie de reclamă să creezi două ad set-uri diferite, în special atunci când audiența ta este împărțită între utilizatori Android și iOS. Și da, recomandarea noastră este strâns legată și de schimbările aduse de iOS 14.
În mod practic, va trebui să schimbi setarea Automatic Placements cu Manual Placements din ad set-ul tău. Astfel, vei putea targeta doar utilizatorii Android pentru ad set-ul 1 din campania principală, respectiv doar utilizatorii iOS pentru ad set-ul 2 din aceeași campanie.
Dacă alegi această soluție o să vezi mai bine care ad set are rezultate mai bune. În plus, vei ști să faci o retargetare eficientă atunci când vei implementa următoarea campanie de Facebook Ads.
Sigur, rămâne problema utilizatorilor iOS care sunt mai puțini la număr spre deosebire de cei care folosesc dispozitive Android. Ei bine, poți recurge la crearea unei audiențe de tip lookalike pentru ad set-ul iOS.
Desigur, alegerea tipului de strategie precum și targetarea în funcție de sisteme de operare sunt operațiuni care se fac în funcție de fiecare business în parte, de obiective, bugete și specificul domeniului de activitate.
Cert este că atunci când există un istoric al rezultatelor din campanii deja implementat, cu care poți lucra, ai la îndemâna ta date care să te ajute să faci estimări de rezultate fără a fi nevoie de strategii suplimentare de tip A/B testing.
După cum vezi, lucrurile au tendința de a se complica. Iar când la mijloc sunt implicate bugetele tale, testele nu par atât de atractive. Da, Facebook îți oferă o adevărată documentație care să te ghideze pe tot parcursul promovării online. Însă, practica este cea care te poate transforma dintr-un pionier într-un adevărat expert al promovării PPC.
În acest context colaborarea cu o agenție Facebook Ads te poate ajuta să atingi rezultatele pe care ți le dorești. Spre exemplu, în cadrul parteneriatelor noastre, totul începe de la o discuție care include și un audit gratuit Facebook Ads. Astfel, plecând de la date concrete putem stabili o strategie de promovare online sustenabilă. Dar, despre ceea ce face un specialist Facebook Ads ți-am mai povestit deja într-un articol anterior publicat pe blogul ThePharmacy.
Așadar, dacă vrei să povestim mai multe despre proiectul tău, nu ezita și scrie-ne.