În România, majoritatea utilizatorilor de internet folosesc Facebook și Instagram. Cu toate acestea, platformele au pierdut utilizatori în ultimul an în favoarea aplicației TikTok, dezvoltată de Bytedance din China. Aceasta a prins teren și a adus un nou concept în rândul platformelor social media. TikTok a setat trendul conținutului video de scurtă durată, care a fost ulterior preluat și de platformele anterior menționate, inclusiv de YouTube.
Cum poți profita de acest trend pentru creșterea afacerii tale? Hai să aflăm în continuare.
TikTok este aplicația noii generații. Nu întâmplător, aceasta este cea mai activă generație din punct de vedere al utilizării social media. Astfel, TikTok a devenit cea mai descărcată aplicație de social media din lume. Veniturile platformei au depășit 4,5 miliarde de dolari în 2021, conform businessforapps.com. În anul precedent, aplicația a înregistrat peste 1 miliard de utilizatori activi.
Am scris despre audiențele TikTok într-un articol anterior. Statisticile arată că nu mai este de ceva timp doar o aplicație pentru generațiile tinere. Astăzi, utilizatorii TikTok s-au diversificat. Conform statista.com, cea mai mare pondere o reprezintă persoanele cu vârste cuprinse între 20 – 49 de ani, de peste 60%. Numărul de utilizatori este în continuă creștere, inclusiv în România.
Doar în 2021, vânzările efectuate de utilizatorii TikTok din Europa s-au triplat față de anul precedent. Așadar, începând cu anul 2022, este momentul oportun să transformi aceste creșteri ale platformei în creșteri ale business-ului tău.
Pentru a putea monetiza activitatea afacerii tale pe TikTok, este important mai întâi să înțelegem cum funcționează algoritmii platformei. În primul rând, trebuie să ții cont de un avantaj: toate conturile pornesc la egalitate. Nu este atât de relevant numărul de abonați, pe cât cum sunt de relevante vizualizările și rata de interacțiune a fiecărui video postat. Așadar, esențială este relevanța conținutului creat pentru a ajunge în feed-ul utilizatorilor, indiferent de popularitatea contului tău.
Conturile mici, cu până în 10.000 de abonați, pot ajunge la o rată de interacțiune de până la 76%. Conturile mari, cu milioane de abonați, au o rată medie de interacțiune de 5%.
Un blogger, spre exemplu, își monetizează activitatea pe platformă în funcție de următoarele criterii:
Pornind cu aceste aspecte în minte, un business poate crește în mod similar cu un influencer pe platforma TikTok. Însă, aplicând strategiile potrivite, creșterea se poate face mai rapid în comparație cu alte platforme de social media.
Primul lucru recomandat pentru un brand pe TikTok este să creeze un video, la persoana I, despre afacere și activitatea sa. Poate fi chiar filmat de către CEO sau o persoană din echipa de management, care face un scurt tur de prezentare a companiei.
Ulterior, pentru a ajunge în feed-ul unui număr cât mai mare de utilizatori, frecvența de postare recomandată este zilnică. Astfel, se pot promova produsele companiei prin video-uri explicative sau demonstrații. Un astfel de video poate răspunde la întrebări precum:
Uneori, sunt suficiente câteva secunde de filmare a unui close-up cu produsul, pentru a face diferența în vânzări.
Te invităm să citești și despre impactul reclamelor pe TikTok.
Pe măsură ce a devenit un teren demn de a fi explorat de către companii, TikTok a dezvoltat ghiduri de promovare pentru business.
Recomandarea principală a creatorilor platformei cât și a specialiștilor este ca brandul tău să spună o poveste prin intermediul TikTok. Conținutul despre produse sau servicii, creat în contextul unei povești transmise în serii de video-uri scurte este cel mai eficient.
Indiferent de dimensiunea brandului tău, utilizatorii vor aprecia conținutul cât mai uman, simplu, care transmite o informație interesantă. Astfel, pentru fiecare video, este necesar un scenariu și un plan bazat pe întrebările la care răspunde conținutul respectiv.
Iată și alți factori de care să ții cont în crearea conținutului pentru contul tău de TikTok:
În concluzie, oportunitățile de creștere a afacerii tale cu ajutorul TikTok s-au diversificat. Primul pas este să creezi un cont de business pe această aplicație și apoi să fii la curent cu noutățile și postările în trend. Cu siguranță o parte semnificativă din publicul tău țintă, fie că se află predominant în România sau în UE, se află deja aici.
La The Pharmacy, susținem afacerile care își doresc mai mulți clienți din această rețea aflată în continuă creștere. Contactează-ne pentru un audit gratuit al campaniilor TikTok și o discuție referitoare la atragerea de clienți de pe această platformă.