The Pharmacy > Știri și noutăți > Audiențele TikTok. Datele statistice care te ajută în promovarea afacerii tale

Audiențele TikTok. Datele statistice care te ajută în promovarea afacerii tale

Știai că TikTok s-a adresat inițial unui public tânăr? Am putea adăuga extrem de tânăr având în vedere că vârsta minimă la care (încă) poți crea un cont este de 13 ani. 

Desigur, de la prima lansare a aplicației și până astăzi lucrurile au evoluat într-un ritm greu de anticipat chiar și de către dezvoltatorii platformei. Și că tot am amintit de ei, știai că dezvoltatorii au avut nevoie de doar 200 de zile pentru a lansa în mod oficial aplicația TikTok?

Lăsând la o parte curiozitățile despre cea mai în vogă aplicație de social media din piață, astăzi o să discutăm despre lucruri ceva mai serioase. Și relevante mai ales dacă ești gata să investești în promovarea pe TikTok. Da, așa cum o faci deja pe Facebook sau pe Instagram, businessul tău poate beneficia de pe urma TikTok ads

Însă, pentru a avea bun rezultate și indicatori de performanță atractivi, mai întâi de toate trebuie să cunoști informații despre audiențele TikTok, astfel încât să poți gândi o strategie eficientă în implementarea ulterioară a anunțurilor plătite. 

tiktok pentru business

Să vedem, așadar, despre ce este vorba mai exact. 

Procesul de maturizare al aplicației TikTok

Chiar dacă la început de drum aplicația se adresa unui public mult mai tânăr decât în prezent, am putea spune că platforma în sine a trecut printr-un proces de maturizare. Da, acest proces a fost influențat și de numeroasele temeri în ceea ce privește siguranța și securitatea aplicației, însă complexitatea și calitatea conținutului au apărut pe măsură ce audiențele s-au diversificat.

În prezent, TikTok este cea mai des descărcată aplicație non-gaming din lume – cu peste 850 de milioane de descărcări doar în anul 2020, iar la final de 2021 erau activi peste 1 miliard de utilizatori. Este și platforma social media cu creșterea cea mai mare din piață la nivel global, iar cifrele nu par a intra încă pe un platou de stagnare. 

Dacă la început de drum conținutul TikTok era unul bazat exclusiv pe filmulețe care imitau mișcări de dans sau coregrafii ale vedetelor, acum vorbim despre un conținut din diverse arii de interes. Desigur, conținutul a rămas unul exclusiv video, însă categoriile abordate sunt mai mult decât variate.

Pe măsură ce audiențele s-au diversificat au apărut și primii influenceri TikTok. Și, așa cum era și normal să se întâmple, brandurile au identificat primele oportunități de promovare, acesta fiind și începutul colaborărilor cu utilizatorii populari ori primele investiții în campaniile TikTok. 

Profilul utilizatorilor și al audienței TikTok

Care este specificul audienței care folosește în prezent aplicația TikTok? Așa cum am spus, profilul utilizatorului a devenit unul destul de complex pe măsură ce aplicația s-a maturizat. 

În prezent, ponderea cea mai mare a utilizatorilor în funcție de vârstă rămâne în categoria 10-19 ani cu valori ce depășesc 25% din distribuția totală, așa cum o arată datele statista.com

categorii varsta si interese tiktok

Cu toate acestea, vârsta medie a celor care folosesc TikTok a crescut și cuprinde acum un interval generos: 20-49 ani, cu un procent cumulat de 60% din distribuția totală, cifre similare cu ceea ce putem observa și în cazul platformelor ceva mai vechi pe piață, așa cum se întâmplă cu Facebook ori cu Instagram.

Dacă la final de an 2020 publicul majoritar era format din cel masculin, cu o pondere de 53%, la finalul anului trecut procentele s-au inversat, femeile folosind cel mai des platforma, cu o distribuție de 59%

De ce TikTok este preferat de femei și, mai ales, de un public cu precădere tânăr și activ? Ei bine, am putea spune că totul ține de specificul conținutului și de design-ul platformei în sine. TikTok este o aplicație dinamică și interactivă. Este axată pe caracterul vizual și, poate în egală măsură, de cel auditiv – sunetul sau muzica contează la fel de mult precum informația conținută în videoclipuri în cazul în care ne raportăm la interacțiunea directă a utilizatorilor cu mesajele existente. 

Bune practici pentru afacerile care vor promovare pe TikTok

Având în vedere datele referitoare la specificul audienței, merită să investești în anunțuri TikTok pentru promovarea afacerii tale?

Am putea spune că da și că dacă continui să ignori platforma vei avea doar de pierdut. Însă, discuția e ceva mai complexă. Ca de fiecare dată vorbim despre obiectivele de business. De specificul afacerii, de serviciile și produsele oferite sau de imaginea brandului și de modul în care această imagine este percepută în piață. Desigur, dacă publicul țintă este activ pe TikTok atunci campaniile plătite nu pot decât să îți aducă beneficii. 

TikTok este o platformă interactivă. Ai nevoie de conținut pe măsură. De asocieri cu influenceri de succes, cu mulți followers. Trebuie să creezi videoclipuri de impact, scurte, cu publicare frecventă și care nu mizează de specificul comercial. TikTok te poate ajuta să strângi autoritate în jurul brandului. Să duci vestea mai departe și să interacționezi cu publicul țintă într-o manieră care îți era inaccesibilă până acum. 

promovare-tiktok-ads-si-campanii-de-reclame-6

Va trebui să ieși dintr-o zonă de confort. Cu siguranță rețele aplicate în Facebook ads sau Instagram ads nu vor funcționa pe TikTok. Ai nevoie să te familiarizezi cu platforma iar, în acest sens, TikTok îți oferă un ghid destul de complex – îl poți accesa aici

Atunci când publici conținut pe TikTok totul trebuie să pară (și să fie) real. Mergi pe spontaneitate, creativitate și surprinde ineditul din fiecare lucru ce pare normal/banal. Acompaniază vizualul cu o linie melodică pe măsură și succesul nu va întârzia să apară.

Înțelege bine audiența, așteptările ei și încearcă să creezi un portret robot al utilizatorului TikTok posibil interesat de serviciile și produsele tale. Notează tipul de conținut cu care acest utilizator interacționează. Apoi, fă tot posibilul pentru a-l crea și tu. Lasă conținutul să vorbească pentru brandul tău. 

Brandurile care au înțeles toate aceste lucruri au recurs la un conținut care să fie trendsetter. Să genereze challenge-uri în rândul utilizatorilor TikTok. 

Găsește și tu punctele comune pe care business-ul tău le poate avea cu preferințele publicului țintă. Stabilește un conținut capabil să devină un trend în piață, unul care să se transmită cu rapiditate de la un utilizator la altul. Creează conținut pe care utilizatorii să-și dorească să îl imite. Poate fi amuzant, informativ sau chiar comercial, atâta timp cât este inedit și dinamic. 

Dacă vrei să-ți aduci afacerea pe TikTok, te așteptăm cu mai multe informații. Îți susținem inițiativele cu un audit gratuit TikTok ads și discutăm mai multe despre beneficiile de care te poți bucura.