Cum strângi followers rapid pe Instagram pentru un cont nou creat

Ce-ai zice dacă azi am vorbi puțin despre contul acela de Instagram? Da, da, acel cont pe care vrei să strângi mai mulți followeri și pe care vrei să-l promovezi mai bine.

Contul tău de Instagram este public de ceva timp, însă ai foarte puțini followeri, iar postările tale nu au engagementul pe care îl așteptai. Ce ar trebui să faci în această situație?

Mai jos, am pregătit câteva trucuri pentru tine care te vor ajuta să-ți îmbunătățești prezența pe Instagram și să strângi mai mulți followeri. În plus, dacă vrei să afli mai multe despre Instastories și cum pot acestea să-ți facă brandul mai cunoscut, citește acest articol.  

Analiză gratuită campanii Facebook Ads!
Solicită acum Audit Gratuit!

Optimizarea contului tău de Instagram

Primii pași pe care îi ai de făcut atunci când vine vorba despre crearea unui cont nou de Instagram țin de setarea propriu-zisă a profilului tău. Nu e suficient să treci doar adresa de e-mail/numărul de telefon și parola, ci trebuie să completezi și celelalte câmpuri.

Completarea tuturor câmpurilor îi va permite, atât algoritmului de Instagram, cât și viitoarei tale audiențe, să te cunoască mai bine.

promovare instagram pentru pagina noua

Astfel, contul tău va apărea că propune userilor conținut și interese asemănătoare cu ale lor. Și, dacă intră pe pagina ta și le place ceea ce văd, tu o să te alegi cu mai mulți urmăritori. Pe lângă acest avantaj, gândește-te că te vor urmări oameni care chiar sunt interesați de ceea ce postezi. Iar acest lucru va atrage engagement de calitate.

Cont Business/Creator

Pentru a identifica ce funcționează și ce nu în strategia ta de conținut, setează-ți varianta Business sau Creator. Cu ajutorul ei și a funcției Insights, vei putea monitoriza comportamentul audienței și, astfel, să-ți construiești mai bine strategia de conținut.

Fotografia de profil

Dupăce ai făcut restul setărilor, alege o poză de profil care să rezume ce se găsește pe profilul tău (logo-ul) sau o fotografie cu tine. Chiar dacă, față de Facebook, poza de profil de pe Instagram nu poate fi accesată de ceilalți useri, e indicat să ai o fotografie curată, pe un fundal minimalist, pentru a te diferenția mai bine de ceilalți.

Descrierea biografiei

Sau faimoasa Bio, așa cum este ea cunoscută în lumea Instagramului, reprezintă acea descriere de maxim 150 de caractere în care, teoretic, spui cine ești, care sunt interesele tale, un call to action și, în cazul în care ai o afacere, niște date de contact.

Desigur, nu există rețeta biografiei perfecte, mai ales pe o rețea socială atât de dinamică. Însă, pentru a converti userii în followeri, trebuie să scrii ceva creativ care să capteze interesul.

Sfatul nostru este să nu omiți biografia, este unul dintre elementele principale de pe profilul de Instagram. Fă-o memorabilă și ajusteaz-o în așa fel încât să te reprezinte.

Frecvența postărilor

Dacă vrei să aduni followeri pe Instagram, postează frecvent, mai ales la început. 

Însă, ca să strângi mulți followeri rapid, iar asta să vină la pachet și cu brand awareness, este recomandat să investești în Instagram Ads. 

frecventa postarilor anunturi instagram

Așa, ajungi mult mai repede la publicul tău țintă și procesul e organizat de o echipă cu experiență în implementarea campaniilor.

Când ar trebui să postezi?

Există mai multe teorii legate de ora la care ar trebui să postezi. Unii specialiști susțin că este bine să faci publică o postare atunci când, conform Insights, audiența ta este pe culmile activității. Alții spun că e bine să postezi înainte sau după momentele de vârf. Noi îți recomandăm să îți urmărești bine audiența și să acționezi conform rezultatelor din Insights.

Experimentează toate tipurile de conținut

Fiind o platformă extrem de dinamică, Instagram îți oferă multe instrumente prin care să-ți pui în valoare ideile. Nu trebuie să te rezumi doar la fotografii și texte pentru a atrage followeri. Poți face Instastories sau mini-emisiuni pe IGTV, deoarece conținutul video a început să prindă teren și să fie preferat de mulți useri.

Interacționează. Magia like, comment & follow

Strategia like, comment&follow ajută foarte mult creșterea conturilor noi. Este exact ca în lumea reală: ca să fii inclus în grup, trebuie să fii prezent, să fii dornic de socializare și să fii interesat de ce are celălalt de oferit.

Încurajează-i pe cei care îți vizitează profilul să interacționeze cu postările tale și întoarce favorurile! Dacă primești comentarii sau reacții, nu uita să răspunzi și să creezi dialoguri cu potențialii tăi clienți.

Hashtaguri

Hashtagurile au un rol important. Ele grupează toate postările cu  tematică asemănătoare. Așa, sunt mai ușor de urmărit, iar userii interesați de aceleași subiecte pot interacționa cu rapiditate. Numărul maxim de hashtaguri pe care le poți avea la o postare este de 30.

folosirea hashtagurilor instagram

Ca să atragi mai mulți followeri, poți folosi hashtaguri existente, care te ajută să-ți crești vizibilitatea. Sau hashtaguri care au fost create să marcheze o sărbătoare sau un eveniment. Desigur, poți folosi aceste hashtaguri numai dacă strategia ta de conținut este compatibilă. Ceea ce ne duce la…

Identificarea unei nișe

Atunci când ți-ai creat contul de Instagram, te-ai gândit ce vei posta? Dacă te chinui să strângi followeri, acest lucru poate fi și din cauza faptului că nu ți-ai ales o nișă.

Care domeniul tău de activitate? Răspunde la această întrebare și asa îți vei da seama ce conținut vrei să împarți cu ceilalți useri și pe ce direcție vrei să mergi.  

Folosirea filtrelor

Atât alegerea unei nișe cât și folosirea filtrelor te ajută să obții unitate pentru profilul tău de Instagram. Alege un filtru cu niște combinații de culori care crezi că se potrivesc conținutului tău și continuă să experimentezi! Nu uita să păstrezi culorile și viziunea brandului atunci când comunici prin reclame plătite pe Instagram.

Instagram Ads 

Instagram Ads e modul prin care poți ajunge într-un timp scurt la publicul tău țintă. Dacă alegi să faci o investiție de acest tip, te vei diferenția imediat și vei ajunge mult mai repede la rezultatele pe care ți le dorești. 

Ca să nu mai vorbim de faptul că implementarea unei campanii de Instagram Ads este una dintre metodele rapide de creștere a unui cont aflat la început. Fix ce ai tu nevoie în momentul de față.  

Și, dacă te hotărăști să experimentezi un pic, uite câteva elemente de care poți ține cont pentru o reclamă reușită pe Instagram:

  • un vizual creativ, cu focus pe ce anume vrei tu să scoți în evidență (dacă vinzi cărți, de exemplu, o poză de tip flat-lay e perfectă; dacă ești fotograf, pune cea mai reușită fotografie din portofoliu; sau, în loc de vizual, poți folosi un video de câteva cadre care să conțină making off-ul ultimului photoshooting);
  • un text scurt care să capteze atenția și, eventual, un CTA (call to action);
  • empatie – concentrează-te pe nevoile publicului țintă și oferă soluția;
  • naturalețe – reclama ta trebuie să fie cât mai naturală; oamenii fug dacă simt că cineva încearcă să le vândă ceva.

Concluzii

Dacă ți se pare că ceva nu merge așa cum ai vrea, nu uita că A/B testing is the key. Testează, testează și iar testează. Fiecare cont e diferit în felul lui și ce reacționează la audiența unuia e posibil să nu meargă și la afacerea ta. Și, dacă ai nevoie de ajutor să implementezi o campanie de Instagram ads, scrie-ne; ne găsești rapid cu ajutorul datelor de contact.