Dacă publici reclame Facebook Ads sunt sigur că cel puțin o dată ai avut probleme cu acceptarea anunțului.
Mulți clienți care decid să colaboreze cu agenția nostră Facebook Ads ne împărtășesc din problemele pe care le-au avut cu distribuirea reclamelor. De timp pierdut în revizuirea anunțului, de răspunsuri vagi primite din partea Facebook sau de imposibilitatea de a promova o anumită postare.
Toate acestea sunt neajunsuri reale din viața unui specialist Facebook Ads. Cu toate acestea, o bună înțelegere a politicilor de publicitate (le poți citi, în întregime, aici) te scapă de griji.
Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Știm, ușor de zis, mai greu de obținut.
Politicile Facebook sunt și ele revizuite și refăcute în mod constant. În plus, explicațiile oferite sunt, pe alocuri, prea generale. Așadar, nu de multe ori, explicațiile pot avea o doză de ambiguitate. Și toate acestea pot cântării mult, în special atunci când regulile sunt citite de o persoană care nu se ocupă în fiecare zi cu publicitatea pe Facebook.
Pentru a înțelege de ce sunt respinse anunțurile Facebook Ads, trebuie ca mai întâi să înțelegem publicul care folosește această platformă de social media.
Analiza anunțurilor Facebook se realizează urmărind anumiți indicatori. Reclamele sunt revizuite individual și dacă se observă abateri de la acești indicatori, anunțul este respins. Soluția este fie editarea reclamei, fie crearea unui anunț nou. Ori, alegerea sistemului boost posts în loc de promovare plătită.
Așa cum am spus, regulile de publicare au în vedere aspecte sociale și de siguranța populației.
Le poți privi și înțelege în mod similar cu normele GDPR.
Practic, Facebook se asigură că nu există reclame care:
În funcție de normele încălcate un anunț poate fi modificat și retrimis către analiză, sau poate fi blocat permanent.
Problema este că, în majoritatea cazurilor, explicațiile oferite de Facebook pentru motivul respingerii sunt generice. Iar când nu știi exact ce ai greșit, este greu să îți repari greșeala făcută.
Din nou, cel mai recomandat lucru pe care îl poți face este să analizezi în detalui politicile de publicare Facebook. Citește-le în întregime chiar dacă crezi că reclama ta se încadrează într-un anumit tipar. S-ar putea să găsești problema într-o regulă la care nu te așteptai.
Vezi și tipurile principale de anunțuri Facebook Ads pe care poți să le folosești pentru a-ți promova afacerea.
În plus, verifică și lista de mai jos. Am lăsat acolo cele mai frecvente motive pentru care reclamele Facebook Ads sunt respinse.
Dacă ai o pagină Facebook care obișnuiește să primească review-uri negative, s-ar putea să întâmpini probleme atunci când vrei să promovezi postări.
Același lucru se aplică și când ai avut anunțuri active care au primit comentarii și reacții negative.
Pentru a putea folosi reclame Facebook Ads trebuie să ai un profil curat care inspiră încredere.
Ai o postare clară, concisă, cu puțin text și cu o imagine care nu încalcă politicile de promovare Facebook.
Dar, cu toate acestea, reclama este respinsă.
Verifică imaginea cu atenție. Ea nu trebuie să prezinte un aspect ideal așa cum este o formă considerată ideală a feței sau a corpului.
Spre exemplu, dacă folosești o persoană caucaziană pentru a promova un produs sau serviciu, alte persoane s-ar putea simți ofensate.
Urmând aceleași reguli ca cele deja explicate, un anunț nu poate folosi o imagine de tipul înainte / după. Aceste imagini ar putea fi ofensatoare pentru anumite persoane și pot transmite un concept greșit de aspect ideal.
Prin textul și imaginea folosite nu ai voie să faci referire direct sau indirect la aspecte ce țin de:
Dacă vrei să promovezi tutun, țigări, alcool, arme, medicamente, suplimente sau alte produse similare ai mari șanse să primești un răspuns negativ din partea Facebook.
Majoritatea reclamelor sunt respinse pentru că folosesc două link-uri în mod simultan. Toate link-urile din reclamă trebuie să trimită către același conținut destinație. Altfel, această tehnică este percepută drept înșelătoare.
Chiar dacă imaginea folosită nu este una cu tentă sexuală, anunțul poate fi respins. Se întâmplă atunci când există prea multă piele goală expusă.
Este un exemplu des întâlnit în cazul clinicilor de înfrumusețare corporală, sau a companiilor care promovează produse de slăbit, epilat, bronzat etc.
O reclamă va fi blocată dacă se adresează unui public țintă neadecvat.
De exemplu, dacă promovezi tutun unei audiențe care include și persoane sub 18 ani.
Pentru a putea promova un anunț acesta trebuie să conțină text puțin. Textul trebuie să fie clar, concis și fără elemente similare cu cele deja discutate.
În plus, imaginea este și ea importantă atunci când vorbim de conținut. Folosește puțin text atunci când o editezi. Ca text este interpretat și logo-ul, watermark-ul sau sloganuri.
Imaginile și conținutul trebuie să aibă un efect pozitiv asupra utilizatorilor. Nu poți folosi o imagine violentă sau care provoacă teamă și anxietate.
Este o regulă care reiese din cele discutate până acum. Dar, nu trebuie să îți promovezi un produs făcându-ți utilizatorii să se simtă prost în pielea lor, sau să fie nesiguri și depresivi.
Dacă îți lauzi mult prea mult produsul s-ar putea să nu poți să îl promovezi pe Facebook. În plus, nu include promisiuni pe care nu le poți garanta, sau cuvinte exagerate.
Dacă încerci să publici o reclamă dar te trezești cu un feedback negativ, nu te speria.
Editează reclama până când ești sigur că ea nu încalcă politicile de promovare Facebook. Apoi, o retrimiți către analiză și aștepți un nou răspuns. S-ar putea să dureze chiar mai mult de 24 de ore până când o să vezi dacă anunțul tău este eligibil spre publicare sau nu.
Și, dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și contactează-ne. Suntem agenție Premier Partner cu experiență și știm cum să îți promovăm eficient afacerea.