Metode de promovare pe Facebook: tipuri de ad-uri

În lumea asta, sunt peste 1,8 miliarde de oameni care folosesc Facebook în fiecare lună. Este clar că, având cea mai mare bază de utilizatori activi dintre toate rețelele de socializare, au apărut numeroase metode de promovare pe Facebook.

De aceea am ales să vorbim astăzi despre cele mai eficiente metode, idei și tipuri de reclame care funcționează pentru piața din România. Aici, Facebook este și va rămâne mult timp, de departe, cea mai accesată rețea de socializare.

Așa că, indiferent de tipul de business pe care îl deții, trebuie să fie o metodă de promovare care ți se potrivește. De aceea, pe măsură ce vorbim despre fiecare tip de campanie, vom seta și așteptările corecte de la reclamele de Facebook, în funcție de audiența ta și tipul de business pe care îl deții.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Hai să începem!

Pasul 1: Începe cu Business Manager

Acesta este un instrument gratuit dezvoltat de Facebook care îți permite gestionarea mai multor pagini de Facebook, conturi de publicitate, cataloage de produse și pixeli. Practic, acest instrument integrează toate activitățile pe care le poți face pe Facebook, în calitate de companie sau advertiser.

Fie că gestionezi o singură pagină și desfășori campanii pe un singur website, sau fie că ești, așa cum suntem și noi, agenție Facebook Ads și ai mai multe conturi diferite, Business Manager este locul de unde începe toată activitatea ta.

Cu alte cuvinte: ai un singur cont pentru toate campaniile tale de Facebook. Și acel cont poate fi contul tău personal.

Accesul către Business Manager se face de aici: https://business.facebook.com/

Odată creat un cont Business Manager, trebuie să îți adaugi afacerea sau afacerile – paginile de Facebook, integrarea cu website-urile sau landing page-urile externe ce le dorești a fi promovate (prin codul de tracking denumit Pixel), respectiv contul de publicitate (cel de Facebook Ads) pe care l-ai mai folosit în trecut pentru a desfășura campanii.

Dacă colaborezi cu o agenție de publicitate, poți furniza acces la contul deja creat de business manager, și de aici aceștia pot desfășura toată activitatea de promovare.

Aici este locul de unde poți măsura toți indicatorii de performanță în Facebook Ads pentru campaniile tale.

Pasul 2: Alegerea audienței

Orice tip de business ai avea, Facebook îți oferă numeroase variante de a crea reclame adaptate în funcție de specificul business-ul tău.

În momentul creării unei campanii de reclame pe Facebook și/sau Instagram, primul pas este să alegi tipul de ad, destinația sau oferta ta, iar apoi audiența.

Din punctul nostru de vedere, la The Pharmacy, audiența corectă este cel mai important pas. Însă, pentru a identifica publicul bazat pe criterii cât mai specifice, este nevoie să testezi diferite tipuri de campanii.

Odată ce ai identificat audiența potrivită, care interacționează cel mai bine cu reclamele tale, poți să o salvezi și să o folosești în campanii viitoare. În plus, Facebook îți oferă și un algoritm inovator, numit „lookalike audiences”, prin care poți crea audiențe noi bazate pe interese demografice și nevoi comune cu cele pe care le-ai salvat deja.

Pasul 3: Tipuri de Facebook Ads

Așa cum spuneam mai devreme, indiferent de tipul de business pe care îl deții, trebuie să știi cum își desfășoară activitatea audiența ta pe Facebook.

De aceea, poți stabili acest lucru în funcție de obiectivele pe care le îndeplinesc diferite tipuri de reclame de Facebook. Din fericire, în Ads Manager, poți desfășura campanii pornind de la obiective.

optimizare anunturi Facebook pentru Black Friday

Obiectiv îndeplinit: Notorietate, asociere mentală cu brandul tău

Aceste reclame nu implică includerea unui link ca destinație.

#1 Vizibilitate brand

Vrei ca oamenii să vadă reclamele tale și să le asocieze cu brandul tău. Dacă ai mai desfășurat campanii în trecut, acest tip de reclamă arată câte persoane estimează Facebook că ar reține reclama ta timp de două zile.

#2 Reach

Vrei ca un număr mare de persoane din audiența ta să îți vadă reclamele. Pe scurt, prin acest tip de reclamă plătești pentru a-ți maximiza numărul de vizualizări.

Reach înseamnă numărul de persoane care au văzut reclama ta cel puțin o dată. Acesta este diferit de termenul „impresii”, care înseamnă numărul efectiv de afișări de pe ecran al reclamelor tale.

Obiectiv îndeplinit: Considerare

Aceste reclame presupun includerea unei destinații (website, aplicație mobilă etc).

#3 Trafic (Click-uri pe site)

Aceasta este una din cele mai des folosite reclame pe Facebook, care include un link-destinație către website. Singurul scop urmărit este numărul de click-uri pe reclama ta, către website. Practic, este traficul plătit adus din Facebook.

#4 Interacțiune

Această metodă implică reacțiile obținute în cadrul rețelei Facebook, nu în afara ei. Spre exemplu: like-uri la pagină, comentarii sau reacții la postarea promovată, revendicări ale ofertelor promovate de pe pagină, participanți care își manifestă interesul față de un eveniment promovat.

Prin urmare, pentru o reclamă de interacțiune, poți folosi atât promovarea propriei pagini, a unui eveniment, a unei postări sau a unei oferte.

#5 Instalări de aplicație

Dacă ai o anumită aplicație, o poți promova pe Facebook și să monitorizezi numărul de instalări.

#6 Vizualizări video

Pentru video-urile încărcate direct în Facebook, poți seta campanii având ca obiectiv doar vizualizările. De la reclame la video-uri informative, live-uri, povești de la clienți sau lansări de produs, te asiguri că toate acestea au cât mai multe vizualizări.

#7 Generare lead-uri

Poți contribui la creșterea vânzărilor prin reclame care au ca scop obținerea de adrese de email sau de date de la clienții potențiali. Practic, prin aceste campanii, măsori îndeplinirea obiectivelor de pe landing page-ul tău.

#8 Mesaje primite

O modalitate excelentă de a te conecta cu potențialii clienți este comunicarea prin mesaje pe Facebook Messenger. Așadar, poți crea reclame având buton de „Send message”, prin intermediul căruia clienții potențiali să te contacteze direct.

Obiectiv îndeplinit: Conversie

Aceste reclame urmăresc acțiuni concrete pe site-ul tău sau chiar în locația fizică.

#9 Conversii

Fie că setezi obiective de conversie care să fie îndeplinite pe site-ul tău, pe aplicația mobilă sau pe Facebook Messenger, precum comenzi finalizate, cereri de ofertă sau creare cont pe aplicație, le poți monitoriza pe toate aceste datorită codului de tracking oferit de către Facebook.

#10 Produse din catalog

Una din cele mai eficiente metode de promovare pe Facebook pentru magazinele online este de a crea reclame care afișează produse din catalog în funcție de interesele audienței tale. Campaniile tip catalog pot afișa produsele în format carusel sau colecție.

#11 Vizite în locație

Într-un mod foarte ușor, pe Facebook poți crea campanii care să îți promoveze locația pe o anumită rază de kilometri, astfel încât să atragi mai mulți potențiali clienți în spațiul fizic.

Cum alegi metodele de promovare pe Facebook potrivite?

În opinia noastră, dacă vrei să creezi campanii de efect, trebuie să testezi mai multe metode de promovare pe Facebook. Nu există o rețetă standard pentru un anumit brand.

Și acest test implică să ai conținut pe care să îl folosești în campaniile plătite, de la foto-video la landing page-uri sau aplicații.

Oricum ar fi, trebuie să începi de la stabilirea obiectivelor campaniei. Însă, pot fi mai multe tipuri de reclame pe care le poți folosi pentru a îndeplini același obiectiv. De exemplu, dacă vrei ca utilizatorii să descarce un ebook de pe un landing page, atunci poți folosi următoarele:

  • Trafic (click-uri per site),
  • Conversii,
  • Generare de lead-uri,
  • Revendicări de ofertă.

Înainte de a începe campania, Facebook îți oferă posibilitatea și de a face A/B Testing. Despre asta vom vorbi într-unul din articolele viitoare.

Însă, ca un ultim sfat, testează. Noi, la The Pharmacy, suntem dedicați testelor fiecărei campanii. Doar așa putem identifica, pas cu pas, calea sigură către campaniile de succes.

Însă, succesul este relativ. Rezultatele pe care le putem obține pentru tine sunt concrete. Află mai multe despre serviciile noastre de promovare Facebook Ads!