The Pharmacy > Știri și noutăți > Ce s-a întâmplat cu segmentul home&deco odată cu începutul pandemiei?

Ce s-a întâmplat cu segmentul home&deco odată cu începutul pandemiei?

Despre efectele pandemiei am mai discutat și cu alte ocazii în articolele publicate pe blogul ThePharmacy. Am văzut deja anumite tendințe care tind să devină puncte de reper, cel puțin pentru momentul actual, cel care anunță finalul restricțiilor majore cauzate de noul coronavirus.  

Însă noua normalitate nu mai seamănă foarte mult cu ceea ce eram obișnuiți. Fie că vrem să recunoaștem asta sau nu, pandemia ne-a schimbat stilul de viață. De la modul în care ne desfășurăm activitățile la locul de muncă și până la felul în care ne petrecem timpul liber, totul este acum diferit.

În acest context privim cu mai mult interes către spațiul în care ne petrecem timpul. Casa, apartamentul, terasa, grădina ori chiar sediul de birou au devenit extrem de importante atât pentru ceea ce înseamnă productivitatea cât și calitatea vieții de după job. Din această perspectivă, segmentul home&deco pare a fi cel mai puternic influențat odată cu începutul pandemiei.

Ei bine, da, home&deco reprezintă un domeniu de afaceri în plină expansiune, cu numeroase oportunități ce pot fi valorificate de antreprenorii care își doresc rezultate mai bune pentru perioada următoare.

Evoluția segmentului home&deco în și după pandemie

Desigur, nu a fost ușor pentru afacerile cu vânzări de produse home&deco de-a lungul pandemiei.

comert home deco in pandemie

Începutul a fost unul cu pierderi, în special pentru businessurile prezente exclusiv în mediul offline. Carantinarea populației și, mai apoi implementarea restricțiilor de circulație au atras după ele scăderi în ceea ce privește vânzările magazinelor clasice. În plus, în perioada începutului de pandemie oamenii și-au îndreptat atenția mai mult spre achiziția bunurilor de consum și mai puțin către cele necesare modernizării spațiului de locuit.

Dar, pe măsură ce lucrurile s-au stabilizat, nevoile noastre concrete ne-au reîntors atenția către segmentul home&deco.

Astfel, cei mai mulți dintre noi au căutat soluții pentru amenajarea biroului de acasă. Apoi, către aerisirea spațiului de pe terasă, balcon ori grădină. Și, în final, pentru reamenajarea celorlalte spații din imobil. Pentru că, atunci când îți petreci mai mult timp la interior, îți dorești mereu să personalizezi spațiul din jurul tău.

Așa ajungem să vorbim acum despre un domeniu de afaceri în plină expansiune. Da, oamenii s-au întors în showroom-urile fizice, dar nu au uitat nici de modul în care și-au făcut cumpărăturile în timpul pandemiei. Tot mai mulți dintre ei au rămas în mediul online și continuă să plaseze comenzi prin intermediul serviciilor de e-commerce.

Segmentul home&deco în România

Așa cum am spus și când am vorbit despre segmentul fashion la final de pandemie, online-ul este încă la început de drum pe piața din România.

Chiar dacă devenim din ce în ce mai interesați de achizițiile online, datele vorbesc încă de diferențe majore între ceea ce se întâmplă la noi, față de ceea ce există deja în vestul Europei. Da, avem printre cele mai mari creșteri ale cumpărăturilor online din UE, dar să nu uităm diferențele la fel de mari dintre noi și vecinii noștri occidentali.

segmentul home deco in romania

Ce înseamnă acest lucru?

Că există în continuare loc de mai bine.

Segmentul home&deco, la fel ca multe altele, vor continua să crească pe piața din România.

Cu o mică mențiune, însă. Antreprenorii au nevoie de adaptarea soluțiilor comerciale conform cu tendințele generale din piață. Și, desigur, cu nevoile și așteptările publicului țintă.

Despre soluția omnichannel am mai discutat cu alte ocazii. Ea se aplică și pentru subiectul articolului de astăzi.

Mai mult decât atât, domeniul home&deco înseamnă, prin natura lui, o legătură strânsă între online și offline. Da, oamenii vor prefera să meargă în showroom să vadă anumite produse. Dar, vor vrea să își facă cumpărăturile online. Pentru că au învățat în timpul pandemiei care sunt avantajele oferite de comerțul online, de plata cu cardul și de confortul care vine la pachet.

Business-uri mari, mici și adaptabilitate

Supraviețuirea pe timp de criză înseamnă, de cele mai multe ori, adaptabilitate. Altfel spus, capacitatea antreprenorilor de a-și optimiza afacerile după noile tendințe.

De aceea, ca antreprenor este mereu important să îți analizezi businessul. Să calculezi corect indicatori de performanță, așa cum pot fi ROI și ROAS, spre exemplu.

home si deco business

Sigur, poți primi recomandări importante din partea colaboratorilor tăi. De exemplu, echipa noastră poate observa anumite comportamente în mediul online care pot afecta în mod direct un business. Însă, nu stă în puterea specialistului Google Ads sau a specialistului Facebook Ads să aplice decizii precum extinderea ofertei de produse sau regândirea prețurilor și a discounturilor.

Agenția de performance marketing te poate sfătui, însă decizia va fi mereu în mâinile antreprenorului.

Așadar, fie că vorbim despre business-uri mari sau mici, totul ține de adaptabilitate.

Am amintit mai sus de soluția omnichannel. Ea este o parte din soluție. Până la a avea o comunicare și o strategie de marketing online și offline unitară, ai nevoie să înțelegi așteptările publicului țintă. Pentru că ele îți vor spune cum anume să-ți modifici afacerea pentru ca ea să vândă mai eficient.

Tendințe în domeniul home&deco

În segmentul home&deco a existat și încă există o cerere în creștere pentru produsele pentru amenajarea biroului. Cum munca s-a mutat acasă, tot mai multe persoane au achiziționat produse pentru a-și organiza un spațiu de lucru cât mai confortabil.

Apoi, cum timpul liber a fost petrecut și el mai mult la interior, a existat o cerere ridicată și pentru produsele de mobilier sau de decor pentru amenajarea sufrageriei, a terasei, balconului sau a grădinii.

Însă pandemia a mai făcut un lucru major pentru businessurile autohtone. A crescut interesul pentru produsele românești.

Afacerile de familie, cu tradiție au avut de câștigat. La fel s-a întâmplat cu producătorii locali, atât timp cât ei au reușit să ajungă la publicul țintă.

tendinte afaceri home deco

Spre exemplu, afacerile mici care nu au trecut în mediul online au avut mult de pierdut. La fel s-a întâmplat și atunci când oferta de produse nu a fost promovată pe toate canalele de distribuție folosite de publicul țintă – aici putem discuta atât de promovare plătită de tip campanii Google Ads, campanii Facebook Ads sau reclame Instagram Ads, fie de strategii de retargeting sau chiar SEO pentru o bună indexare organică.

Revenind la tendințe, obiectele de decor fabricate manual sunt preferate în schimbul celor importate. Materialele prietenoase cu mediul, produsele artizanale sau motivele tradiționale românești au reprezentat puncte de interes pentru cei care au apelat la serviciile magazinelor online cu activitate în domeniul home&deco.

Sigur, dacă oferta de produse nu a inclus și aceste categorii descrise mai sus, businessul (mare sau mic) a avut de suferit.  Așa cum am spus, cei care au înțeles cum să adapteze afacerea în funcție de noile tendințe au avut de câștigat de pe urma pandemiei și o vor face în continuare.

Creșterea prețurilor la lemn și efectele asupra segmentului home&deco

Legislația privind prelucrarea lemnului a fost modificată. Cunoaștem problema tăierilor ilegale, așadar nu putem decât să salutăm orice inițiativă care ne poate proteja mediul înconjurător.

Însă, noile legi îi afectează și pe cei care prelucrează în mod legal lemnul. Procedurile sunt mai complicate iar costurile au crescut. Astfel, generic spus, prețul lemnului a crescut și el. Implicit, discutăm despre prețuri ridicate pentru produsele finite care intră în categoria home&deco.

Ce soluții există?

Subiectul este unul destul de delicat și ar trebui analizat în funcție de fiecare business în parte.

Așa cum am spus, tendința în piață este îndreptată spre o cerere ridicată pentru produsele românești, prelucrate manual, realizate de producători locali și fabricate din materiale prietenoase cu mediul.

Așadar, o soluție poate fi creșterea prețurilor pentru coșul final. Este cea mai ușoară și s-ar putea să nu îți aducă rezultatele dorite.

Alte soluții ar putea înseamna folosirea unor materiale care să înlocuiască lemnul, cu păstrarea costurilor cu prelucrarea și, implicit, păstrarea costurilor produsului finit.

O altă abordare ar fi promovarea mai eficientă a brandului. Pentru că ai nevoie să sensibilizezi publicul țintă. Așadar, un mic checklist de care să ții cont:

  • pune mai mult accent pe descrierea businessului, a valorilor și a principiilor;
  • prezintă în detaliu echipa, procesul de fabricare al produselor și prezintă povestea din spatele produselor oferite spre vânzare;
  • folosește cât mai multe imagini, alături de filmulețe de prezentare pentru produsele din ofertă;
  • textul folosit în descrierea produselor trebuie să fie unul care sensibilizează; nu prezenta robotic caracteristicile unui produs – nu uita, produsul în sine are ca scop rezolvarea unei nevoi punctuale.
  • adoptă metoda omnichannel și promovează-ți afacerea pe toate canalele de distribuție folosite de publicul tău țintă;
  • asigură o experiență online ireproșabilă – un site web cu încărcare rapidă, navigabilitate intuitivă și pagini de vânzare care să valorifice traficul provenit din campaniile implementate de agenția Google Ads și agenția Facebook Ads.

După cum vezi, segmentul home&deco poate fi avantajat de contextul pandemiei. Însă, pentru a avea rezultate cât mai bune, trebuie să adaptezi afacerea în funcție de tendințe și de nevoia din piață. Desigur, o campanie de marketing bine pusă la punct te va ajuta să rămâi în obiective.

Dacă ai nevoie de ajutor sau de consultanță, nu ezita și contactează-ne. Discutăm mai multe despre proiectul tău și îți oferim un audit gratuit Google Ads sau un audit gratuit Facebook Ads