Comunicarea eficientă în online nu urmează o rețetă bine stabilită. Nu poți citit un articol cu sfaturi despre cum să promovezi un restaurant pe Facebook și, mai apoi, să aplici exact aceleași sfaturi pentru a vinde produse handmade.
Cel mai probabil, ceea ce funcționează pentru un business nu va avea aceleași rezultate pentru un altul. Și lucrurile se complică și mai mult atunci când vorbim despre comunicarea și promovarea B2B. Adică, despre vânzările business to business.
Google Ads, Facebook, YouTube și Instagram Ads sunt uneltele cele mai populare pe care le ai la dispoziție. Prin ele îți poți promova afacerea rapid. Succesul nu este însă garantat. Chiar și atunci când aloci bugete generoase în campanii de marketing online, orice mică eroare în strategia de comunicare poate duce către un ROI la care te vei uita cu mirare.
Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
De exemplu, Facebook este cea mai populară platformă de social media folosită de mediul de afaceri de la noi. Asta înseamnă că poți face PPC marketing B2B pe Facebook fără niciun fel de rețineri. Problema intervine atunci când anunțurile tale se duc în direcția greșită.
Promovarea B2B este diferită de cea B2C indiferent că vorbim de Facebook Ads, anunțuri Google sau Instagram Ads.
Vezi și cum te ajută anunțurile Instagram într-o campanie de brand awareness.
Și atunci, cum faci să funcționeze Facebook Ads pentru afaceri B2B?
Hai să vedem care sunt lucrurile pe care trebuie să le cunoști înainte de a stabili un nou plan de marketing online.
Nu. Indiferent de profilul afacerii tale, Facebook Ads funcționează. Cu o mică precizare: dacă anunțurile sunt folosite în mod corect.
Comunicarea B2B prin Facebook are rezultate. Încă nu am întâlnit un caz în care reclamele Facebook să nu meargă.
Și este bine să stabilim asta de la bun început.
Dar pentru a funcționa, ai nevoie să cunoști câteva lucruri simple.
Înainte de a discuta despre cele mai importante lucruri care determină o strategie de content marketing B2B, nu uita că ne raportăm la Facebook.
Ce se întâmplă, în mod obișnuit, pe această platformă de social media?
Păi, dacă ar fi să rezumăm, ar trebui să includem:
Plecând de la aceste informații generale, putem consolida comunicarea B2B, după cum urmează:
Fiecare afacere are un public țintă. Nu ai nevoie de toți utilizatorii Facebook, ci de cei care sunt direct interesați de serviciile/produsele pe care le promovezi.
Așa că, creează un profil de buyer persona; un portret robot dacă vrei.
Nu uita, comunicarea B2B se adresează antreprenorilor: doctori, constructori, ingineri, manageri etc.
Așadar, vorbim despre un public țintă redus numeric, destul de greu de segmentat prin instrumentele Facebook Ads.
Mai mult, căutările pe care ai vrea să le analizezi au volum scăzut, greu de determinat.
Ceea ce vreau să spun este că nu îți va fi ușor să creezi anunțuri Facebook Ads dedicate segmentului tău de business. De aceea este important să uiți de practicile clasice care funcționează în campaniile B2C.
Și, să urmărești mereu comportamentul publicului țintă în comunicarea B2B.
În mediul de afaceri, publicul țintă răspunde la interese profesionale.
Chiar și pe Facebook, un antreprenor va reacționa la un anunț dacă acesta îi va atrage atenția din punct de vedere profesional.
Nu, el nu va da click pe reclamă dacă aceasta va spune: „eu sunt compania X și îți vând produsul Y, cumpără acum!”.
Așa că, nu urmări să faci vânzări directe.
În comunicarea B2B este important să ai o bază de date. Apoi, îți poți contacta clienții ulterior, în vederea stabilirii unor relații profesionale de lungă durată.
Deci, trebuie să creezi conținut de calitate. Nu uita, pe Facebook utilizatorii dau scroll cu rapiditate. În plus, dacă vorbim de antreprenori, aceștia nu au prea mult timp să se delecteze cu conținutul din feed.
Anunțul tău trebuie să fie de impact. Cu text puțin, imagini clare și sugestive. Un anunț care vorbește despre avantaje. Avantaje pentru clienți și/sau angajați.
Nu vinzi produse sau servicii, ci rezolvi probleme punctuale cu beneficii imediate.
Creează un anunț Facebook care să spună asta și vei avea un real succes.
Dacă oferi valoare și nu vânzare o să reușești în promovarea Facebook B2B.
Creează conținut prin care să crești autoritatea brandului tău. Nu, nu te promova excesiv. Prezintă beneficiile pe care clientul le poate avea dacă urmează sfaturile și experiența ta.
Aplică un customer journey în care vânzarea nu este punctul principal. Amintește-ți, ai nevoie de o bază de date și de relații profesionale de calitate.
Folosește Facebook Ads pentru a educa și pentru a sensibiliza. Apoi, prin pagina de destinație urmărește intenția de achiziție conturată în mod indirect. Colectează date de contact. Ulterior te poți gândi și la vânzări și contracte noi. Desigur, un sales funnel va fi o idee minunată prin care să valorifici Facebook Ads pentru afacerile B2B.
Publică conținut de calitate în mod constant, atât prin postări clasice, cât și prin anunțuri Facebook Ads.
Așa cum am spus la început, nu există o rețetă care funcționează indiferent de situație.
Fiecare business este unic și atunci și fiecare campanie Facebook Ads trebuie să fie gândită la fel. Iar strategiile de comunicare și promovare B2B au nevoie de o bună înțelege a mediului de afaceri.
O agenție Facebook Ads te va ghida prin tot acest proces.
De exemplu, noi, la The Pharmacy, pornim cu un audit gratuit Facebook Ads. Apoi, împreună cu fiecare client discutăm despre toate aspectele care ar putea influența o campanie de promovare.
Este important ca ambele părți să înțeleagă perfect scopul comun.
Apoi, după toate analizele se trece la implementarea anunțurilor și la testarea lor. Rezultatele vin de la sine atunci când toate etapele sunt parcurse în mod corect.
Nu există situații în care Facebook Ads pur și simplu nu funcționează. Există doar campanii care au nevoie de răbdare, teste și analize.