Ce alte platforme de promovare să incluzi în strategia ta de Ads

Atunci când vrei să vinzi rapid produse, ori atunci când vrei să îți promovezi brandul, imaginea sau serviciile, trebuie să folosești anunțuri de publicitate.

Promovarea, sau mai bine spus strategiile de marketing au devenit o practică obișnuită în rândul tuturor companiilor care vor să se dezvolte. Sau, să conteze cu adevărat în rândul clienților.

Desigur, vorbim despre marketing online din moment ce advertisingul modern presupune valorificarea serviciilor ce orbitează în jurul internetului.

Din această perspectivă cunoaștem bine tendințele.

Principalele platforme de promovare sunt și cele mai populare în rândul utilizatorilor online. Google, Facebook și Instagram trebuie să fie uneltele cu care cochetezi zilnic atunci când îți dorești un grad de notorietate ridicat.

Vezi cum să alegi între Facebook, Instagram și Google Ads.

Dar, în afara trioului bine cunoscut, ce alte platforme poți include în strategia ta de Ads?

Ei bine, la întrebarea acesta o să îți răspundem în acest articol.

Care și unde este audiența ta

Însă, înainte de toate trebuie să clarificăm un aspect foarte important pentru succesul campaniilor tale în online.

platforme folosite de publicul tinta

Sau, mai bine spus, ai de răspuns la 2 întrebări:

  • Îți cunoști audiența?
  • Ce platforme online folosește publicul tău țintă?

Plecând de la produsele sau serviciile pe care le vinzi este nevoie să stabilești profilul buyer persona.

Este vorba despre un portret robot care îți va descrie până la cel mai mic detaliu profilul publicului țintă.

Altfel spus, produsele și serviciile tale nu se adresează oricui, ci celor care au nevoie de ele. Adică, unor anumiți utilizatori sau posibili clienți.

Descrie tot ce ține de publicul tău țintă de la ocupație, situație financiară și până la mediul de proveniență și hobby-uri.

În acest fel vei ști ce așteptări au clienții tăi de la produsele/serviciile tale. Vei ști cum să îți promovezi mai bine afacerea, dar, mai ales unde să o promovezi. Pentru că este esențial ca reclamele tale să ajungă exact la cine trebuie.

Cele mai populare locuri în care se regăsește audiența ta

În funcție de ceea ce ai stabilit anterior, vei ști unde să derulezi anunțurile de promovare.

Și, așa cum am zis deja, în majoritatea cazurilor publicul tău țintă va folosi serviciile Google și Facebook.

Așadar, pentru început va trebui să desfășori campanii de marketing online prin:

Dezavantajul când folosești aceste metode de promovare?

Și competiția ta face același lucru. În plus, clienții pot fi obișnuiți/familiarizați cu anumite sisteme de afișare a reclamelor ceea ce poate duce către ignorarea lor.

Ai nevoie să te diferențiezi. Să te implici în extinderea campaniilor plătite pe cât mai multe platforme adiacente. Desigur, în conformitate cu profilul de buyer persona – adică doar pe platformele în care publicul tău țintă este activ.

Iar, din acest punct de vedere poți fructifica cu succes:

LinkedIn

LinkedIn este o platformă care se poate dovedi avantajoasă atunci când vorbim despre performanțele Ad-urilor.

reclama pe linkedin

Cu toate acestea, trebuie să ții cont de un aspect: LinkedIn este folosită în special în mediul de afaceri de la noi. Așadar, publică anunțuri în mod bine targetat, cu focus în valorificarea segmentului de business și nu cel comercial pentru persoane fizice.

Vezi și când Facebook Ads funcționează pentru afaceri B2B.

Bing

Chiar dacă Google este cel mai folosit motor de căutare la noi, Bing nu stă nici el prea rău. Mai mult, dacă te adresezi unui public occidental, atunci, în anumite situații, Bing se poate dovedi o soluție mai bună decât Google.

Așadar, dacă utilizatorii tăi sunt prezenți pe Bing, nu pierzi nimic din a urma o strategie de Ads pe această platformă. O să vezi, vei avea rezultate comparabile cu cele specifice anunțurilor Google Ads.

Twitter

În America, UK și în țările din vestul Europei Twitter este o platformă foarte populară – la nivelul Facebook și Instagram.

Chiar dacă la noi nu se bucură încă de o popularitate similară, nu înseamnă că nu poți folosi platforma cu succes pentru a-ți promova produsele și serviciile. Înainte de a face acest lucru, realizează un studiu de piață pentru a vedea dacă publicul tău țintă folosește sau nu Twitter.

TikTok

Cu o creștere rapidă în rândul tinerilor din toată lumea, TikTok este platforma în care totul se viralizează și se distribuie cu o viteză impresionantă.

Un public tânăr, poate chiar mai tânăr decât cel care folosește în mod activ Instagram, este gata să-ți primească reclamele. Însă, așa cum se întâmplă în cazul Facebook și Instagram, și pe TikTok vorbim în special de campanii de brand awareness și mai puțin despre campanii cu specific pur comercial.

Pinterest Ads

Pinterest este o platformă diferită de tot ce am vorbit până acum. Este o platformă perfectă pentru promovarea serviciilor din domenii precum cel arhitectural, design interior sau home&deco. După cum îți poți da seama, vorbim despre ad-uri exclusiv vizuale, fără text, sau cu un raport extrem de redus de conținut standard/clasic.

reclama pe pinterest

Așadar, dacă clienții tăi sunt activi pe Pinterest, îți recomandăm Pinterest Ads, un serviciu care îți va aduce multe beneficii.

Reddit

Anunțurile pe Reddit prind bine în rândul tinerilor, persoanelor active, antreprenorilor și publicului dornic să fie mereu informat.

Reddit este popular și la noi în țară, cu o comunitate în plină dezvoltare. Familiarizează-te cu platforma, descoperă ce tip de utilizatori o folosesc iar mai apoi promovează eficient produsele și serviciile tale.

Marketing afiliat și retargeting/remarketing

Chiar dacă până acum am vorbit despre platforme de sine stătătoare unde să derulezi campaniile tale de Ads, nu trebuie să uiți de soluțiile care și-au dovedit utilitatea în timp.

Ne referim la soluția unui marketing afiliat și la strategiile de retargeting sau remarketing. În ambele cazuri este vorba despre valorificarea unui interes de achiziție manifestat anterior procesului de cumpărare.

Practic, folosești intenții de cumpărare ale utilizatorilor online și le fructifici în propriul interes comercial.

Cele două platforme pe care le poți folosi cu încredere, din aceste perspective, sunt 2Performant și Profitshare.

O strategie care funcționează de minune în cazul campaniilor de Black Friday.

Cu un pas înaintea concurenței

Pentru a avea succesul mult dorit și pentru a te promova cât mai bine în online, trebuie să te diferențiezi de concurența ta. Să ai un pas în față și să valorifici noi oportunități de marketing online, mai puțin exploatate decât cele clasice.

Așadar, rămâi documentat și de îndată ce descoperi o platformă populară în rândul publicului țintă, nu ezita și publică reclame de impact.

Dacă ai nevoie de ajutor, îți suntem alături. Spune-ne mai multe despre proiectul tău și hai să vedem cum putem să îți creștem afacerea.