Când și cum ar trebui să schimbi strategia de licitare automatizată Google Ads

Dacă te ocupi de unul singur de strategia de promovare online prin Google Ads, probabil ai aflat deja cam de cât timp liber trebuie să beneficiezi.

Chiar dacă pare un lucru simplu de făcut, administrarea serviciilor Google necesită răbdare și experiență. Iar experiența o acumulezi în timp, de multe ori învățând din greșeli. Știu, în promovarea online greșelile se traduc în bugete prost gestionate.

Pentru că timpul și banii sunt cele două aspecte decisive în ceea ce privește implementarea unei campanii de marketing online, Google a decis să îți ofere o mână de ajutor. Și astfel a dezvoltat propriul sistem de inteligență articificială dedicat campaniilor Google Ads.

Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Sunt sigur că te-ai familiarizat cu strategiile de licitare automatizate. Acestea sunt instrumentele AI dezvoltate de Google pentru a veni în ajutorul advertiserilor.

De ce să folosești strategii de licitare automatizate Google Ads?

După cum am spus deja, când folosești anunțuri Google Ads te raportezi la timp și la bugete. Pentru că este necesar să urmărești cu atenție performanța reclamelor. Și să faci ajustările potrivite atunci când acestea se impun. Altfel, poți risca să nu ai rezultatele dorite, deși bugetele au fost epuizate rapid.

Așadar, strategiile automatizate te ajută să economisești timp prețios. Nu mai este nevoie să setezi manual sumele licitate pe fiecare cuvânt cheie în parte. Nu mai trebuie să urmărești o sumedenie de KPI sau să analizezi microdate pe care le poți interpreta corect, sau eronat.

Pentru că în licitarea manuală intervine mereu factorul uman. Iar acesta nu este mereu cel mai bun factor decizional.

Așadar, vorbim despre eficientizarea performanței și despre economisirea timpului. Doi factori extrem de importanți atunci când ai și un business de administrat.

Pierderea controlului

Sigur, strategiile de licitare automatizată duc către pierderea controlului. Adică, nu mai poți controla costul per click, dispozitivele pe care sunt afișate anunțurile Google Ads, poziția sau alți indicatori similari.

Google va face totul pentru tine, în funcție de tipurile strategiilor automatizate implementate.

despre licitarea automatizata

În cadrul agenției Google Ads am observat cum controlul nu este totul. Automatizarea ne ajută să gestionăm mai bine și mai rapid campaniile de promovare. Dar, și să obținem rezultate mai bune decât în mod tradițional.

Cu toate acestea, metodele clasice de optimizare sunt în continuare valabile.

Alegerea și setarea cuvintelor cheie relevante, identificarea audiențelor sau segmentarea campaniilor rămân puncte cheie în orice strategie de promovare prin Google Ads.

Tipuri de automatizări Google Ads

În panoul de administrare Google Ads Manager vei avea la îndemână 7 metode de licitare, dintre care 6 sunt automate. Le poți vedea pe toate în ghidul pus la dispoziție de Google, aici.

Strategia AI se referă la avantaje punctuale, printre care amintim despre:

  • Maximize conversion value – optimizare pentru obținerea unei valori a comenzilor cât mai mari.
  • Campanii Smart Display – rularea campaniilor Display fără a-ți face griji despre audiențe, locuri de plasare sau liste de remarketing.
  • Smart Campaigns – pentru a valorifica la maximum conținutul unui site. Nici măcar nu trebuie să introduci cuvinte cheie.

Schimbarea strategiei de licitare automatizată Google Ads

Desigur, nu tot timpul tipul de strategie ales este și cel mai potrivit. Dacă obiectivul setat nu este cel corect, atunci va fi nevoie să schimbi strategia de licitare automatizată.

Sau, atunci când urmează un eveniment special, așa cum este, de exemplu, campania de Black Friday, este recomandat să se aleagă o metodă manuală de licitare.

De ce?

Dacă reluăm exemplul anunțurilor Google Ads de Black Friday, atunci vorbim despre o perioadă scurtă de timp în care o campania rulează. Pe durata afișării anunțurilor sunt necesare ajustări punctuale în funcție de cum se mișcă competiția, de anumite momente ale zilei și de evoluția parametrilor de performanță Google Ads. Toate acestea pot necesita ajustări ale bugetelor și, implicit, ale procesului de licitare.

optimizare bugete licitare automatizata

Pe scurt, alegerea licitației manuale în detrimentul celei automatizate ține, în principiu, de specificul campaniilor derulate. Sau, de gradul de control pe care îl dorim. Așam cum am exemplificat, atunci când sunt necesare ajutări rapide și punctuale, strategiile manuale sunt cele care ar trebui să fie folosite.

Cum se face schimbarea strategiei de licitare automatizată?

Desigur, statusul și specificul fiecărei campanii se pot modifica din contul Ads Manager.

Procesul e simplu și nu necesită decât câțiva pași ușor de urmat.

  • Accesează contul Google Ads;
  • Accesează Campanii din meniul aferent paginilor;
  • Selectează numele campaniei pe care vrei să o administrezi;
  • Poți da click pe Setări, după care alege secțiunea Licitare;
  • Cu un click pe Modificați strategia de licitare poți decide cum să schimbi licitarea automatizată.

Google Ads, cel mai bun mod prin care te poți promova

Google rămâne în continuare cel mai important jucător pe piața de advertising. Fiind motorul de căutare cel mai folosit pe piața de la noi, reclamele Google Ads sunt decisive în atingerea obiectivelor.

Nu suntem singurii care știu asta. Google o știe cel mai bine dintre toți. De aceea își specializează în mod constant serviciile oferite advertiserilor. Iar un algoritm care folosește inteligența artificială în optimizarea anunțurilor este pasul normal făcut de companie în acest sens.

Nu uita, nu doar tu folosești strategiile de licitare automatizată. Și competitorii tăi o fac, așadar, sunt în continuare factori decisivi care influențează succesul unei campanii. Iar bugete sunt doar o parte dintre acestea.

Te putem ajuta să ai mai mult succes cu promovarea online. Scrie-ne și hai să vedem ce poți face pentru a avea campanii cu adevărat performante. Nu-ți face griji, auditul Google Ads este gratuit și el ne va spune care este direcția în care să ne îndreptăm.