Ai un site și te mândrești cu el. Mai ai și servicii sau produse pe care le oferi utilizatorilor online în speranța de a-i transforma în clienți. Totul merge bine și afacerea ta este prezentă pe toate platformele populare din mediul online.
Sper că știi deja că nu este de ajuns.
Nu mă înțelege greșit. Să ai un site și să îți expui brandul și produsele / serviciile în online este poate cea mai inspirată idee de business. Însă nu ești singurul care face asta. De fapt, cam toți competitorii tăi o fac, ceea ce înseamnă că munca ta nu se oprește în acest punct.
Așa că, ai nevoie de campanii de marketing online, sau de serviciile unei agenții PPC marketing. Pe scurt, trebuie să promovezi brandul, serviciile și/sau produsele acolo unde publicul tău țintă este prezent.
Și vorbim de reclame sau anunțuri publicate pe 3 mari platforme:
Sigur, mai sunt și alte căi prin care poți promova afacerea în online, dar fie sunt adiacente celor 3 (așa cum este, de exemplu, YouTube), fie nu sunt suficient de populare în rândul utilizatorilor de la noi din țară.
O mică paranteză: citește și despre cum și în ce condiții te poate ajuta YouTube Ads să atragi conversii.
Așadar, în articolul de astăzi am ales să vorbim puțin despre Google Ads, Facebook Ads și Instagram Ads.
Ce o să înveți?
Păi, o să ne oprim cu explicațiile în jurul acestor subiecte:
Eu zic că putem începe.
Înainte de a alege o anumită platformă pentru a face reclamă, trebuie să te gândești la mai multe lucruri.
Știu că poate îți sună ciudat. Dar, ai fi surprins să afli că majoritatea antreprenorilor nu corelează corect afacerea cu publicul țintă. Pe scurt, înțelege-ți produsele și serviciile și identifică nevoia în piață.
De la sine înțeles, sau nu, obiectivele clare te ajută să promovezi eficient brandul, produsele și serviciile tale. Pentru a ajunge la destinație trebuie să știi atât drumul, dar mai ales punctul final. Așa că, stabilește obiective pe termen mediu și lung. Include un plan financiar și stabilește targete în vânzări și/sau în expunerea brandului.
Este importantă să știi un lucru: nu te adresezi tuturor utilizatorilor online. După ce ai înțeles foarte bine specificul afacerii tale și după ce ai trasat obiectivele este timpul să știi cui te adresezi. Pe scurt, care sunt clienții care au nevoie de produsele/serviciile tale. Pune la punc un profil de buyer persona și identifică intențiile/nevoile publicului țintă. Toată comunicarea ulterioară se va raporta mereu la aceste aspecte.
Chiar dacă, de regulă, nu este bine să te intereseze ce se află în ograda vecinului, în online este indicat să nu uiți că ai o concurență activă. Tot ceea ce faci tu, s-ar putea să fie deja făcut de competitorii tăi. Și atunci, trebuie să găsești o perspectivă diferită, o modalitate inedită prin care să te promovezi. Altfel cum ai putea să atragi atenția publicului tău țintă?
După ce ai trecut pe hârtie toate datele de mai sus, este cazul să fructifici la maximum fiecare platformă de marketing online pe care o ai la dispoziție.
Și dacă scopul tău sunt reclamele plătite, atunci iată la ce trebuie să te uiți:
În promovarea Google vorbim despre folosirea cuvintelor cheie pentru a ajunge la publicul țintă. Amintește-ți despre profilul buyer persona și despre identificarea intențiilor de cumpărare. Acum totul îți va fi de folos.
Iar promovarea Google Ads se referă, de principiu, la conversia unor nevoi clare în vânzări de produse sau de servicii.
Practic, utilizatorii care folosesc Google știu exact ce caută și pentru ce caută un anumit serviciu sau produs. Ei sunt acolo pentru că își doresc să facă o achiziție.
Așadar, succesul anunțului depinde de:
Reclamele Google sunt, așadar, recomandate pentru vânzări de produse și pentru promovarea unor servicii. Campaniile de brand awareness au un succes ceva mai limitat în acest mediu.
Google face ce știe el mai bine. Vinde.
Pe Facebook lucrurile stau puțin diferit.
Utilizatorii folosesc Facebook nu pentru că vor să facă o achiziție. Ei se relaxează, sunt interesați de aspectul social al grupului de prieteni și a ariilor de interes.
Pe scurt, Facebook Ads nu te vor ajuta să vinzi în mod direct produse și servicii. Sigur, reclamele pot fi folosite și în acest sens, însă rezultatele nu vor fi chiar cele mai eficiente.
În schimb, o campanie de brand awareness îți va aduce multe satisfacții în acest canal social media.
Nu uita, spre deosebire de Google Ads, în anunțurile Facebook mesajul este preponderent unul vizual.
Textele folosite sunt scurte și ele, de regulă, nu sunt citite în întregime de utilizatori.
Așadar, pentru a converti ai nevoie de imagini cu impact emoțional, imagini care să transmită valori și idei conforme cu profilul publicului țintă și cu ariile de interes ale acestuia.
Desigur, ai nevoie și de o pagină destinație care să se ridice la nivelul așteptărilor utilizatorilor proveniți din Facebook.
Instagram este un mic Facebook aflat în plină dezvoltare.
Vorbim despre o platformă de social media mult mai dinamică și versatilă. De un public țintă format preponderent din tineri și oameni activi, angrenați bine în societate. De alftel, pe Instagram stau tinerii din medii urbane cu venituri medii și peste medie.
Aici comunicarea este strict vizuală și interactivă. Imagini, filmulețe (story-uri) și o mulțime de hashtaguri populează atât postările zilnice cât și anunțurile plătite.
Similar cu Facebook, pe Instagram utilizatorii nu sunt acolo pentru a cumpăra în mod direct ceva. Ei se relaxează și, eventual, caută noi surse de inspirație pentru diverse activități din viața de zi cu zi.
Așadar, folosește Instagram Ads dacă publicul tău țintă este tânăr și activ și dacă vrei să ai o campanie de brand awareness. Scopul tău nu trebuie să fie vânzarea imediată.
După cum vezi, Google, Facebook și Instagram Ads au targete diferite.
Alege reclamele potrivite pentru afacerea ta doar după ce ai stabilit o strategie de marketing și doar după ce ai înțeles foarte bine atât ceea ce faci tu, dar mai ales ceea ce face publicul tău țintă.
Plasează anunțurile acolo unde clienții tăi sunt cei mai activi.
Alege mesaje de interes, cu un puternic impact emoțional. Identifică nevoile și temerile clienților și valorifică-le în propriul avantaj.
Desigur, nu uita, de multe ori este bine să rulezi anunțuri atât pe Google, Facebook și Instagram Ads. Totul depinde de obiectivele pe care le-ai stabilit și de bugetul pe care ești dispus să îl aloci.
La The Pharmacy știm cât de importante sunt campaniile de publicitate în online. Facem asta de 8 ani și, de atunci, administrăm bugete anuale de peste 3.5 milioane de euro.
Dacă ai nevoie de ajutor cu promovarea afacerii tale, spune-ne mai multe. Putem face un audit gratuit și putem povesti mai multe despre ce ar trebui să alegi între Google, Facebook și Instagram Ads.
În rest, ne revedem pe blog.