Perioada cu cele mai multe vânzări din an se apropie rapid. Și nu vorbim doar despre Black Friday 2020.
Finalul de an este plin de oportunități comerciale pentru magazinele online de la noi. De la Black Friday, la cadourile pentru Crăciun, vorbim despre un apetit crescut în ceea ce privește vânzările de produse online. Și, având în vedere contextul dat de pandemia noului Coronavirus suntem siguri că aștepți cu mare interes această perioadă.
De aceea, ne-am gândit că un articol în care să vorbim despre campaniile Google Ads pentru Black Friday 2020 îți va fi de folos. Vei vedea, sfaturile de mai jos te vor ajuta să gestionezi eficient și ceea ce se întâmplă după data de 13 noiembrie. Da, atunci este data oficială Black Friday de anul acesta.
Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Că tot am amintit de campaniile online eficiente, pentru mai multe sfaturi utile poți citi și articolele noastre recente în care am dezbătut bunele practici pentru:
Cât despre articolul de astăzi, în el vei găsi recomandări utile pentru planificarea reclamelor rulate prin servicii Google. Îți vom spune, pe scurt, de când să începi promovarea, ce să urmărești și cum să gestionezi fiecare moment prielnic.
Să vedem despre ce este vorba mai exact.
Înainte de a planifica noi campanii trebuie să te asiguri că știi cum să le interpretezi pe cele anterioare.
Black Friday 2020 va fi special. Diferit față de ce ai făcut în anii anteriori. Acum este momentul să înveți din experiențele cu campaniile rulate prin Google Ads de la începutul anului și până acum.
Iar pentru a avea o imagine de ansamblu corectă, ai nevoie să analizezi indicatorii de performanță din platforma de administrare Google.
În acest sens, poți oricând citi articolele noastre în care ți-am vorbit despre ce este CTR-ul, ce este CPC-ul, sau cum interpretezi corect CPA-ul în campaniile de PPC marketing.
Trebuie să înțelegi că anul acesta Black Friday nu se reduce la o singură zi. Mai mult ca niciodată va conta tot ce ai făcut de-a lungul anului. Cum ai administrat anunțurile, cum ai fidelizat clienții existenți, cum ai adus clienți noi și, în special, cum ai gestionat baza de date a clienților.
Altfel spus, dacă ai redus investițiile în campaniile publicitare și dacă activitatea specifică promovării online a fost redusă din cauza pandemiei, s-ar putea ca Black Friday 2020 să nu fie așa cum te aștepți.
Din experiența agenției The Pharmacy de anul acesta îți putem spune că domeniile cu potențial sunt cele din nișele baby și home&deco. Desigur, vânzări importante vor fi și pentru domeniul alimentar, IT & C sau în cel al electrocasnicelor.
Însă, indiferent de produsele pe care vrei să le vinzi la reducere de Black Friday, iată ce trebuie să pregătești în contextul unor anunțuri Google Ads:
În primul rând, nu este de ajus să participi. Înainte de orice altceva, anunță că vei lua parte la această ediție de Black Friday.
Vorbim despre o pre-campanie, dar nu cu mult timp înainte de eveniment. 3, 4 zile ar fi de ajuns, având în vedere că Black Friday este un eveniment de impuls și nu de tatonare.
În pre-campanie pune accent pe autoritatea brandului, pe imaginea din spatele produselor. Promovează serviciile adiționale, pentru a limita din temerile clienților în ceea ce te privește.
Comunică unitar, cu focus pe anunțul că participi la campania de Black Friday 2020.
Ai nevoie să activezi audiențe mai vechi. Altfel spus, clienții vechi îți sunt de ajutor. În plus, ai nevoie de o listă a celor care au ajuns până în punctul achiziției dar nu au finalizat-o.
Ne referim, desigur, la listele pentru remarketing. Acestea trebuie făcute din timp și pot cuprinde date care să valorifice perioade de până la 365 de zile înainte de evenimentul Black Friday.
Și, dacă ai liste pe fiecare categorie de produs în parte cu atât mai bine. Segmentarea precisă te va ajuta să crești rata de succes a campaniilor de remarketing.
Clienții s-au maturizat, așa cum s-a întâmplat cu tot segmentul cumpărăturilor online.
Utilizatorii nu mai cumpără impulsiv. Analizează prețurile, urmăresc reducerile active și pot identifica o campanie falsă de una pe bune. Iar aceste lucruri contează în special anul acesta când contextul economic are un cuvânt greu de spus.
Sfatul nostru? Să ai reduceri reale. Nu încerca să păcălești pentru că vei fi taxat. Prin comentarii negative, raportări ale anunțurilor și prin diminuarea traficului pe site.
Așa că, pregătește produsele la reducere din timp. Analizează ceea ce a mers bine în anii anteriori și corelează datele cu evoluția de anul acesta. Include în lista de Black Friday acele categorii și produse care au reduceri mari și care îți pot aduce noi clienți în baza de date.
Pentru Black Friday este bine să ai anuțurile pregătite cu 3, 4 zile înainte de eveniment. Trebuie să fii sigur că validarea reclamelor se face în timp util.
Apoi, dacă vorbim despre tipurile de anunțuri, pentru Black Friday îți recomandăm să mergi pe Shopping Ads. De fapt, sfatul agenției The Pharmacy este că nu ar trebui să existe magazin online care să nu aibă active campanii Shopping Ads.
Apoi, pentru eficiență crescută în periada Black Friday, ar fi bine să mergi pe un mix de campanii:
De regulă nu este bine să fii rezervat în ceea ce privește bugetele atunci când vorbim despre evenimente importante de shopping online.
Iar Black Friday 2020 nu face excepție.
În acest sens, bugetele de Black Friday pentru Google Ads pot crește și cu până la 100% față de alte perioade ale anului.
Desigur, bugetele se cresc progresiv în funcție de ceea ce face competiția, de performanța anunțurilor și de rezultatele avute în momentele cheie ale evenimentului.
În plus, este important să existe un mijloc prin care orice modificare de buget să fie aplicată cât mai rapid. Așa că, recomandăm licitația manuală pe perioada Black Friday în detrimentul campaniilor automatizate, bazate pe licitații în funcție de conversii sau de venit.
După cum am spus, anul acesta Black Friday este unul special. Și trebuie avut în vedere întreg contextul lunilor care au trecut.
Cu siguranță în vinerea respectivă vom avea cele mai multe vânzări de produse. Însă, recomandăm ca Black Friday să dureze mai multe zile. Astfel, clienții au posibilitatea să analizeze mai multe oferte și să meargă pentru soluția cea mai bună.
Cu siguranță că vor fi clienți care vor avea nevoie de mai mult timp pentru a se decide, față de alți ani.
Ce e de făcut după Black Friday?
Cu siguranță, nu este momentul diminuării bugetelor și a activităților aferente promovării online.
Îți recomandăm să rămâi activ atât pe Google Ads, cât și pe Facebook Ads sau Instagram Ads.
Urmează perioade avantajoase pentru magazinele online cu un apetit comercial crescut din partea utilizatorilor. Și, în acest an, majoritatea achiziților se vor face în online.
Așa că, investește susținut în campaniile de publicitate pentru a-ți asigura un final de 2020 cât mai bun.
Dacă ai nevoie de ajutorul nostru, nu ezita să ne contactezi. Poți solicita un audit gratuit Google Ads, sau tot suportul nostru în gestionarea campaniilor tale de marketing online.