Aș vrea să încep articolul prin a te întreba ceva:
Intuiesc deja răspunsul tău. Dar hai să extindem puțin problema cu întrebarea următoare:
Din nou, răspunsul este unul destul de clar. Da, de multe ori prețul propriu-zis trece în plan secund. Iar brandul în sine, cel al magazinului online, contează mai mult decât perspectiva de a avea probleme în urma achiziției – de la timpul de livrare și până la serviciile de retur și reparații putem să discutăm despre orice.
Ce vreau să îți transmit cu toate aceste lucruri? Ei bine, vreau să îți vorbesc despre ce înțelegem prin user-generated content și importanța lui în succesul unei afaceri prezente în online.
Pe scurt, user-generated content este acel tip de conținut generat în mod automat/natural de utilizatori și nu de personalul afacerii în cauză.
Nu este un concept nou și, cu siguranță, îl aplici și tu pe website-ul tău într-o mică sau mare măsură, chiar dacă nu ai realizat neapărat că faci acest lucru.
Și atunci, de ce discutăm tocmai acum despre el? Pentru că user-generated content a devenit indispensabil pe măsură ce pandemia și-a lăsat amprenta pe domeniul comerțului online și offline.
Unde regăsim acest conținut și cum îl identificăm?
Este destul de simplu având în vedere că se referă la tot conținutul care face referire la brandul afacerii tale.
Astfel, conținutul generat de utilizatori poate fi regăsit sub formă de:
și multe altele similare celor de mai sus.
Pandemia a schimbat dinamica comerțului fizic și online. Aspectul social a avut cel mai mult de suferit, însă oamenii s-au adaptat noilor realități. Tot mai mulți dintre noi am trecut în mediul online. Rețelele sociale au înflorit, la fel și conexiunile pe care le-am creat atât între noi cât și cu brandurile noastre preferate.
Așadar, comportamentul utilizatorilor din timpul pandemiei a generat noi tendințe și trenduri în online. Iar afacerile care nu s-au adaptat la timp fie au dispărut, fie au înregistrat pierderi substanțiale.
Ei bine, din aceste puncte de vedere, user-generated content a transmis business-urilor cum anume să se alinieze cu noile așteptări din piață.
Părerile consumatorilor, relațiile strânse în jurul unui brand, precum și comunicarea permanentă atât cu noii clienți cât și cu cei vechi au generat adevărate schimbări de perspectivă pentru afacerile care au știut nu doar să asculte, ci și să interpreteze.
Desigur, procesul este în continuă desfășurare. Conținutul generat de consumatori este o resursă inepuizabilă de idei și soluții care pot ajuta un brand să se dezvolte rapid. Am putea spune că este timpul să asculți ce spun ceilalți despre brandul tău. Și, mai mult decât atât, atunci când e cazul să schimbi ceva, să nu eviți să o faci.
Există multe avantaje de care beneficiezi dacă urmezi o strategie UGC (user-generated-content). Iată-le pe cele mai importante dintre ele:
Cu siguranță vei investi mult mai puțin decât în campanii Google Ads prin care urmărești să vinzi produse. Deși, de multe ori, vei fi nevoit să aloci un buget pentru promovarea plătită, tocmai pentru a derula o strategie UGC, așa cum se întâmplă în cazul unor campanii derulate pe Facebook, Instagram sau chiar Google Discovery.
Însă, în mare parte datoria ta este una simplă: furnizează servicii și produse de cea mai bună calitate. Creează conținut engaging care să urmeze intenții și nevoi ale publicului țintă. Nu încerca să vinzi, ci să empatizezi cu problemele clienților tăi. Furnizează soluții, înainte de a vinde produse.
Dacă faci aceste lucruri și dacă le corelezi cu campanii de promovare online care să urmeze o strategie unitară de comunicare, utilizatorii vor începe să-și facă partea lor. Vor lăsa comentarii pozitive, vor distribui experiența cu alți utilizatori, vor aprecia brandul, vor discuta despre el pe forumuri de specialitate și te vor menționa ori de câte ori vor avea oportunitatea.
Iar atunci când vestea circulă, cifrele cresc. O să vezi valori crescute ale traficului pe site, vei observa o creștere a vânzărilor și o mai bună fidelizare a clienților.
Un lucru este cert: părerile utilizatorilor sunt autentice. Ele conving și alungă posibilele temeri ale celor care încă nu au folosit serviciile oferite de tine.
Nicio altă campanie de brand awareness nu va avea un impact atât de puternic asupra publicului tău țintă. Pentru că user-generated content creează adevărate comunități în jurul afacerilor care se fac remarcate.
Astfel, relevanța brandului tău crește. În date și KPI acest lucru se traduce prin creșterea traficului direct pe site. Plus, într-un CTR mult mai bun.
Iar tu poți fi mereu pregătit pentru ceea ce urmează. Știind exact cum să îți îmbunătățești afacerea, poți să distribui în mod eficient bugetele astfel încât să obții maximum de la fiecare campanie derulată, indiferent de platformă.
Așa cum am spus deja, vestea circulă repede. Părerile bune au un efect imediat asupra deciziei de achiziție.
Plus că, nu există reclamă negativă. Chiar și acele review-uri care nu îți fac cinste pot fi folosite în avantajul afacerii tale. Arată că ai un serviciu de customer service de invidiat. Demonstrează că știi să gestionezi rapid și eficient fiecare problemă și nemulțumire.
Nu există un business perfect. Mai ales când lucrezi în mod direct cu oamenii. Însă, există servicii de calitate, apreciate de consumatori. Și tu spre așa ceva trebuie să tinzi mereu.
User-generated content este mină de aur pentru orice specialist SEO.
De ce?
Pentru că, de multe ori, acest conținut este mai important decât o campanie pentru strângerea de backlink-uri.
Comentariile, review-urile, hashtagurile și tot conținutul care face referire la brandul tău transmite un mesaj clar algoritmilor de indexare: website-ul tău este unul de calitate, apreciat de utilizatori. Și atunci, în mod normal, toate paginile web vor fi recomandate mai des celor interesați de servicii și produse similare cu ceea ce oferi tu.
Plus că, conținutul generat de utilizatori conține, prin natura lui, cuvinte cheie. Ai ghicit: nu doar crești ponderea de conținut din pagină, dar crești și relevanța cuvintelor cheie folosite.
Utilizatorii care vorbesc despre business-ul tău nu fac altceva decât să îți promoveze afacerea. Iar credibilitatea mesajelor este mult peste cea creată de campaniile care promovează în mod direct brandul.
Fă-i pe alții să discute despre tine, iată adevărata soluție pentru a ajunge pe buzele tuturor. Și pentru a-ți crea un brand cu adevărat relevant.
Atunci când știi ce așteptări au consumatorii, știi cum trebuie să te adaptezi pentru a nu rămâne în urmă. Pandemia ne-a învățat cel mai bine acest lucru.
Apleacă-ți urechea la ceea ce spun clienții tăi și vei ști cum să-i fidelizezi. Vrei să știi care vor fi trendurile în comerțul online de anul viitor? E simplu. Nu renunța la strategia UGC. Extinde-o și găsește mereu noi soluții prin care să îți strângi publicul țintă în jurul afacerii tale.
User-generated content este poate cel mai important tip de conținut care îți ajută afacerea să se dezvolte și să rămână competitivă.
Îți spune ce ai făcut bine și ce poți să schimbi pentru a obține rezultate și mai bune în viitor. Sigur, metodele prin care ajungi la publicul țintă cu o astfel de strategie sunt diverse și depind de specificul de business. De la campanii de informare și până la mesaje de sensibilizare distribuite pe canalele Social Media ori de la la review-uri ale produselor și până la comentarii pentru articole de blog ai o plajă mare de acțiune.
Dacă deja urmezi bune practici pentru a genera conținutul despre care am vorbit, spune-ne mai multe despre experiența ta. Desigur, dacă vrei să discutăm despre oportunitățile pe care afacerea ta le are, nu ezita și contactează-ne. Te așteptăm cu un audit gratuit Facebook Ads sau cu un audit gratuit Google Ads.