The Pharmacy > Știri și noutăți > Noile trenduri în creștere pe piața globală și din România

Noile trenduri în creștere pe piața globală și din România

Că pandemia a dat peste cap majoritatea afacerilor la nivel global nu mai este un secret pentru nimeni. Și chiar cele mai multe dintre predicțiile și analizele de piață realizate la început de criză nu au reușit să anticipeze ceea ce avea să urmeze cu adevărat.

Cu toate acestea, chiar dacă vorbim despre multe domenii de activitate care au înregistrat scăderi și pierderi în ultimii doi ani, există și business-uri care au înflorit. Și care vor continua să o facă și în perioada următoare.

Așadar, ce se întâmplă odată cu relaxarea restricțiilor? Ce ne va aduce noua normalitate și cum va evolua piața afacerilor din România?

Iată doar câteva dintre întrebările la care o să încercăm să oferim un răspuns în articolul de astăzi.

Citește și despre marketingul online și offline la final de pandemie

Comportamentul consumatorilor pe timp de pandemie

Pandemia a atras după sine o schimbare în comportamentul pieței. Sigur, schimbarea a fost una forțată, deși ea ar fi avut oricum loc mai devreme sau mai târziu.

Ce a adus această schimbare cu adevărat nou?

Pe scurt, un alt mod de a face cumpărăturile. Noi preferințe în petrecerea timpului liber și noi moduri prin care activitățile de la locul de muncă s-au putut desfășura.

schimbari in piata pe timp de pandemie

Vorbim despre o modificare la nivel comportamental și preferențial al publicului țintă, indiferent de specificul afacerii la care ne-am putea gândi.

Și, așa cum este și normal, toată această adaptare la noua realitate a dus către prăbușirea unor business-uri. Și, desigur, către înflorirea altora.

Aceste tendințe le-am putut observa și noi, atunci când am analizat campaniile de performance marketing

Business-uri care au înflorit în timpul pandemiei

Afacerile care au avut de câștigat sunt cele care au oferit soluții pentru nevoile actuale ale utilizatorilor. Iar totul s-a întâmplat, cu precădere, în mediul online.

Aici, fac excepție afacerile locale, așa cum sunt, de exemplu, magazinele mici. Ele au înregistrat creșteri datorită preferințelor cumpărătorilor de a evita aglomerația și de a alege produse de la producători locali.

La nivel global, printre businessurile care au înregistrat creșteri în timpul pandemiei se numără:

Serviciile de food delivery  

Așa cum era de așteptat, restricțiile sociale au determinat o cerere tot mai mare pentru serviciile de food delivery, un comportament observat pe tot globul. 

Platforme de comerț online

Cum cerința în piață s-a mutat în mediul online, tot mai multe afaceri au fost nevoite să-și creeze o prezență prin care să ajungă mai ușor la publicul țintă. Astfel, avem o creștere considerabilă a magazinelor online deschise în cei doi ani de la debutul pandemiei.

Comerțul online din domeniile fashion și home&deco

Dacă despre piața IT știam deja că este în creștere atunci când vorbim despre mediul online, pandemia a favorizat și vânzările din domeniile fashion și home&deco.

Evenimente virtuale

La nivel global cerința pentru participarea la evenimente virtuale a explodat.

idei afaceri dupa pandemie

Faptul că restricțiile au dus la amânarea tuturor festivalurilor și întâlnirilor culturale și sociale a făcut ca oamenii să-și dorească să asiste la astfel de evenimente în mediul online, din confortul și siguranța locuinței.

Telemedicină

Spitalele și tot sistemul sanitar au fost lovite în plin de pandemie. Cu toate acestea, grija pentru sănătate nu a dispărut. Astfel, telemedicina a oferit și continuă să ofere soluții practice și punctuale pentru cei care au avut nevoie de asistență medicală în această perioadă.

Software de siguranță cibernetică și de telemuncă

Joburile s-au mutat, în majoritatea cazurilor, în online. Astfel, a apărut nevoia unui sistem de muncă sigur pentru toți participanții. Companiile cu servicii de tip securitate cibernetică și telemuncă  au înregistrat creșteri record pe timp de pandemie.

Afaceri care au avut de suferit

Pandemia nu a adus doar noi oportunități în piață. Ci și noi provocări și piedici pentru afacerile deja existente.

Iar cele care au avut cel mai mult de suferit au fost cele care nu au reușit sau nu au putut să se adapteze la noile nevoi. Trendurile implică business-uri care să fie prezente atât în mediul offline cât și în cel online. Afaceri capabile să înțeleagă intențiile de achiziție ale publicului țintă și, mai ales, capabile să-și diversifice oferta și portofoliul de produse.

Printre businessurile cu cele mai mari pierderi pe timp de pandemie putem aminti de:

Afaceri din domeniul turismului

Turismul a fost cel mai afectat de ceea ce s-a întâmplat în această perioadă. Cu toate acestea, există oportunități de creștere chiar și pentru acest domeniu.

afaceri care au pierdut de pe urma pandemiei

De exemplu, pe timp de pandemie, s-ar fi putut oferi servicii de relocare temporară pentru cei care căutau să se mute de la bloc la casă. Sau servicii de cazare prelungită în regim hotelier în regiuni rurale, unde riscul infectării cu noul virus era mai scăzut.

Chiar dacă noua normalitate va păstra anumite restricții de călătorie, turismul are nevoie de o adaptare astfel încât să ofere servicii care pot satisface nevoia din piață.

Magazine de tip supermarket

Așa cum am afirmat deja, la nivel local, pe timp de pandemie, oamenii au preferat să-și facă cumpărăturile de la magazine mici. De la producători locali, unde aglomerația nu există.

Cu toate acestea, lanțurile magazinelor mari nu au înregistrat nici ele scăderi majore. Însă, ele au nevoie să se adapteze. Adică, să-și aducă produsele și în mediul online și să le ofere prin servicii de home delivery.

Organizatori de evenimente

Un alt domeniu puternic lovit de pandemie este cel al evenimentelor. Practic, toate evenimentele sociale au fost întrerupte iar organizatorii s-au văzut puși în fața unei situații delicate.

Dar, așa cum am văzut, există o cerere ridicată pentru participarea la evenimente online. Iar aici antreprenorii pot găsi o cerere în piață extrem de profitabilă.

Magazine online cu vânzări de produse de călătorie

În strânsă legătură cu domeniul turistic putem discuta și despre un interes tot mai scăzut pentru comerțul produselor destinate călătoriilor.

Dar, chiar dacă oamenii nu au mai putut părăsii granițele, ei au continuat să-și facă vacanțele la nivel local. De exemplu, produsele de camping sau cele destinate mersului pe munte au înregistrat o creștere substanțială în această perioadă.

Trenduri în creștere pentru piața din România

Am văzut ce a dictat piața la nivel global. Care au fost afacerile care au înregistrat creșteri pe timp de pandemie și cele care au ieșit destul de șifonate în momentul ridicării restricțiilor.

treduri piata din romania

Cum stă piața în România și care sunt trendurile în creștere de care poți beneficia și tu?

Iată-le:

Produsele locale

Așa cum am explicat și mai sus, afacerile locale au crescut pe timp de pandemie. Iar acest trend nu o să dispară nici în perioada următoare.

Tot mai multe persoane sunt interesate să cumpere de la producători autohtoni. Nu de puține ori am auzit sloganul „susține afacerile și producătorii locali”. Ei bine, acest lucru se întâmplă deja ceea ce înseamnă că piața oferă noi oportunități.

Produse eco/bio

Atenția către un stil de viață sănătos este poate la cotele cele mai ridicate, acum când ne aflăm într-o perioadă de relaxare a restricțiilor.

Atenție însă, cererea crescută pentru produsele eco/bio se înregistrează nu doar în mediul offline, ci și în mediul online.

Produse homemade

Segmentele fashion, home&deco sau chiar baby se numără printre trendurile în creștere pe piața din România. Ai mai multe informații în studiile noastre de caz

Mai mult, cumpărătorii de la noi preferă din ce în ce mai mult produsele homemade urmând aceeași idee explicată și mai sus: susținem afacerile și producătorii locali.

Doar că, pentru a ajunge la publicul țintă e acum mult mai dificil. Competiția e apreciabilă și lipsa expunerii produselor în mediul online poate însemna un business sortit eșecului. Iar, din acest punct de vedere ai nevoie de o abordare comună între SEO și reclame plătite

Produse artizanale

Produsele alimentare sau nealimentare artizanale reprezintă un alt trend pentru piața din România.

De la berării, dulciuri și până la obiecte de decor, artizanalul se află în topul căutărilor online.

Magazine omnichannel

Așa cum am tot repetat până acum, totul ține de adaptarea la noile cerințe. La capacitatea antreprenorilor de a înțelege piața și comportamentul cumpărătorilor.

Astfel, magazinele omnichannel vor deveni din ce în ce mai populare. Pentru că, indiferent de domeniul de activitate, nu mai este suficient să exiști doar în mediul offline sau în cel online. Trebuie să fii prezent acolo unde publicul tău țintă este deja.

Concluzii și ce-i de reținut

Pandemia nu a înseamnat doar scăderi și pierderi pentru mediul de afaceri. După cum vezi, avem trenduri pentru piața din România care-ți pot oferi noi oportunități de creștere.

Iar adaptarea la intențiile de achiziție ale publicului tău țintă nu mai este o opțiune.

Despre cum ajungi în atenția cumpărătorilor este o altă discuție. Desigur, nu s-au schimbat foarte multe. Ai la îndemână o mulțime de strategii de marketing online care pot include de la reclame plătite de tip Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads or YouTube Ads, până la materiale promoționale offline sau soluții specializate de tip sales funnel și landing page-uri.

După cum vezi, ai totul la îndemână. Nu există o rețetă a succesului dar există soluții aplicate în urma unei analize minuțioase. De aceea îți recomandăm colaborarea cu o agenție de publicitate care știe cum să te ajute.