The Pharmacy > Publicitate online > Hashtagul și rolul lui în promovarea pe social media: reguli esențiale de utilizare

Hashtagul și rolul lui în promovarea pe social media: reguli esențiale de utilizare

Probabil termenul de ,,hashtag’’ îți este destul de cunoscut de pe rețelele sociale.

Ei bine, află că nu e o invenție chiar recentă. El a fost introdus pentru prima oară pe platforma socială Twitter în anul 2007. Cel care a propus folosirea hashtagului a fost bloggerul și designerul Google,  Chris Messina.

Ce înseamnă semnul diez înaintea unui cuvânt

Ceva simplu, precum așezarea simbolului # în fața unor cuvinte cheie relevante a schimbat mult comunicarea pe rețelele sociale și modul în care userii se raportează la acestea.

În timp, hashtagul a devenit unul dintre cele mai puternice instrumente din social media, fiind introdus și utilizat pe cele mai folosite rețelele sociale.

Pe platforme sociale precum Facebook și LinkedIn, hashtagul nu are o importanță majoră, însă pe grupuri utilizarea lui ajută și face diferența în indexarea conținutului.

Practic, dacă ai un grup pe Facebook, poți menține threadurile în ordine folosind un set de hashtaguri potrivit pentru specificul acestuia.

Din câte poți observa, hashtagul este un instrument incredibil care te ajută:

  • să indexezi conținutul rapid;
  • să creezi conexiuni cu alți utilizatori de pe rețelele de socializare;
  • să afli în timp real update-urile legate de orice subiect;
  • să crești awareness-ul pentru propriu brand;
  • să-ți promovezi ușor business-ul.

Pe platforma Instagram, hashtagul are un rol definitoriu în ceea ce privește parcursul postările pe care le faci. Dacă ai un cont personal și vrei ca postările tale să ajungă la cât mai multă lume din nișa ta, trebuie neapărat să folosești hashtaguri. Omiterea lor se traduce într-un engagement nesemnificativ sau chiar inexistent.

Lucrurile stau la fel și pentru conturile de tip Business. Dacă nu ai un set de hashtaguri pe care să le folosești la orice postare pe care o faci, algoritmul nu-ți va indexa conținutul. În plus, activitatea ta precum și produsele tale  rămân necunoscute audienței deoarece nu vei avea engagement.

Pentru a nu ajunge în punctul în care să te întrebi: oare ce fac greșit? sau  folosesc prea multe hashtaguri?, ți-am pregătit mai multe informații care, cu siguranță, te vor ajuta. Citește articolul nostru până la final și află mai multe despre folosirea hashtagurilor.

Hashtags – Reguli esențiale de utilizare

Folosirea hashtagurilor poate părea ușoară. Într-adevăr, nu este un procedeu complicat, însă pentru a avea rezultate bune, trebuie să ai în vedere câteva lucruri. Mai ales dacă ai un business pe care vrei să-l crești. Ai aflat cum strângi followers rapid pe Instagram pentru un cont nou creat și totul a decurs conform planului.

Însă acum îți dorești să înveți mai multe despre utilizarea hashtagurilor și cum pot ele să-ți aducă brand awareness și conversii. Haide să aflăm împreună care sunt regulile esențiale de utilizare ale acestora.

1. Nu abuza de hashtaguri

Una dintre cele mai importante reguli în ceea ce privește utilizarea hashtagurilor este să nu abuzezi de ele. Desigur, folosirea lor depinde foarte mult și de platforma de care discutăm. Dacă vorbim de Instagram, poți folosi 15-20 de hashtaguri într-o postare. Nu îți recomandăm să folosești chiar 30, cât îți permite platforma deoarece e posibil ca algoritmul să nu-ți ia în calcul postarea.

Situația se schimbă dacă vorbim de Facebook, unde majoritatea userilor nu caută după hashtaguri, ci după cuvinte cheie. Așa că nu e extrem de relevant dacă le folosești sau nu. Însă dacă vrei să le folosești și pe această platformă, îți recomandăm maxim 2-3 hashtaguri.

2. Relevanța hashtagurilor

Cu siguranță, ai înțeles ideea de bază. Dacă ai un business care comunică pe rețelele sociale, îndeosebi Instagram, trebuie neapărat să folosești hashtaguri pentru a-ți crește vizibilitatea. Dar hashtagurile pe care tu le folosești sunt și relevante?

Ține cont de acest aspect deoarece degeaba le folosești dacă relevanța pentru nișa ta este zero. De exemplu, ești fotograf. Ai reușit să pui în aplicare multe idei de postări pe Instagram. Însă engagementul tot lasă de dorit.

Există o posibilitate foarte mare ca hashtagurile pe care le folosești să nu fie relevante. Nu pune niciodată semnul # în fața cuvintelor de legătură. Sau, dacă faci o fotografie de tip portret și o postezi pe Instagram, încearcă să utilizezi hashtaguri de tip searchable: #portraitphotography #portraitoftheday # portraitphotographer. Într-un cuvânt, atunci când folosești hashtaguri, fii specific.

3. Nu uita de research

Pe lângă faptul că nu trebuie să abuzezi de hashtaguri, iar cele pe care le folosești trebuie să fie relevante, mai este ceva de care trebuie să ții cont: research. Există hashtaguri care nu sunt funcționale. Însă nu ai cum să știi asta dacă nu faci un research înainte de a selecta ce hashtaguri vrei să utilizezi.

Intră în bara de căutare și analizează data la care s-a făcut ultima postare cu un hashtag pe care vrei să-l utilizezi. Dacă postările sunt destul de vechi, evită acel hashtag. Încearcă să selectezi din hashtagurile pe care ți le oferă ca sugestie Instagramul atunci când faci o căutare.

4. Unde să pui hashtagurile

Așa cum spuneam și mai sus, depinde mult de platformă. Pe Instagram, îți recomandăm să le plasezi într-un comentariu separat sau la finalul postării.

Pe Facebook, Linkedin și Twitter, cel mai indicat este să alegi cele mai relevante 3 hashtaguri și să le incluzi natural în textul postării.

În plus, dacă ai ai început să folosești funcția Reels de pe Instagram, poți pune hashtaguri pentru a căpăta vizibilitate în secțiunea Explore și nu numai.

Dacă vrei să ajungi rapid și ușor la audiența pe care ți-o dorești, implementează o campanie de Instagram Ads. În acest fel, nu numai că vei ajunge mai repede la conversii, dar vei avea parte și de brand awareness.

Noi, cei de la The Pharmacy, avem rețeta potrivită pentru tine și business-ul tău. Contactează-ne și hai să povestim.