Strânge like-uri pentru o pagină nou creată: ce campanii Facebook Ads să rulezi

Atunci când ai un business la început de drum trebuie să beneficiezi de avantajele promovării online. Altfel, va fi greu să evoluezi. Când nu ai încasări, e greu să faci investiții. Și, în lipsa acestora, afacerea stagnează.

Așadar, ca agenție Facebook Ads recomandăm clienților noștri un debut bine planificat, capabil să valorifice toate oportunitățile oferite de platformele social media. Desigur, interacțiunea cea mai numeroasă se obține rapid prin anunțurile Facebook, perfecte pentru a crește un business nou în mediul online.

De ce Facebook și nu Google Ads?

Analiză gratuită campanii Facebook Ads!
Solicită acum Audit Gratuit!

În primul rând pentru a crea notorietate în jurul brandului. După cum bine știm, campaniile Google se orientează mai mult spre aspectul comercial al promovării, ceea ce înseamnă că aceste reclame sunt potrivite magazinelor online. Dar, chiar și în cazul shopurilor online, vânzările nu ar trebui să fie prioritare. Nu la început.

Orice afacere nouă are nevoie de un public de sine stătător. Putem să ne referim la el prin termenul de fani. Altfel spus, businessul trebuie să se facă cunoscut. Brandul să capete putere și să transmită încredere atât în rândul clienților actuali, dar în special în rândul potențialilor clienți.

Chiar și indexarea organică va beneficia de pe urma acestei strategii – un site va ajunge în primele rezultate pentru o paletă largă de cuvinte cheie pe măsură ce interogările în jurul brandului vor crește în volum.

cum strangi likeuri pe facebook

După cum vezi, ai toate motivele pentru a investi în Facebook Ads. Hai să vedem cum să o faci inteligent pentru a strânge like-uri pentru o pagină nou creată.

Campanii Facebook pentru a strânge like-uri

Înainte de toate

Primul pas pe care să îl faci este, desigur, crearea paginii de Facebook. Dacă ai și un site, atunci este mai mult decât recomandată conectarea paginii de Facebook cu adresa website-ului.

Apoi, ai nevoie de conținut de calitate. Atât pe Facebook cât și pe site. De ce să faci asta?

Motivul este destul de lesne de înțeles. Să spunem că rulezi o campanie Facebook pentru obținere de like-uri.

Anunțul va fi afișat publicului țintă, ceea ce înseamnă că traficul va fi redirecționat către pagina ta. Dar, pentru a primi și like-ul vizat, utilizatorul trebuie să găsească conținutul așteptat. Sau altfel spus, trebuie să oferi ceea ce ai promis.

Mai mult, dacă din pagina de Facebook utilizatorul îți accesează site-ul, acesta trebuie să regăsească același conținut de calitate și în cuprinsul paginilor web. Altfel, va părăsi site-ul și nu îți va mai accesa pagina de Facebook. Și, inevitabil, un client nemulțumit nu te va recomanda. Lipsa recomandării înseamnă că investiția în campaniile publicitare nu este una justificată.

Campanii cu scop de aprecierea paginii

Din contul tău de Ad manager vei putea seta scopul anunțului. Desigur, în cazul nostru acesta este strângerea de like-uri.

cuvinte cheie campanii google keyword planner

Reclama ta va avea un câmp text, un câmp dedicat vizualului (imagine sau video) și un call to action (o acțiune). Acțiunea va fi aprecierea paginii de Facebook.

Mare atenție însă: nu ai nevoie de orice tip de like. Tu vrei un anumit tip de utilizator care să îți aprecieze serviciile. Așadar, ai nevoie de o bună targetare și segmentare a audienței.

Costurile de tip ppc vor varia în funcție de segmentările pe care le vei face. Despre cum să setezi audiențele în Facebook Ads ți-am vorbit într-un articol separat. Citește-l pentru a învăța mai multe informații utile.

Crearea reclamei care funcționează

Fiecare business e unic. De aceea și fiecare anunț Facebook trebuie să fie specific. Ceea ce a funcționat pentru o afacere anume nu va funcționa automat și pentru o alta.

Important: identifică corect intențiile/nevoile publicului țintă. Doar în acest fel vei putea oferi beneficiile de care potențialii tăi clienți au nevoie.

Folosește o imagine sau un videoclip care să transmită un mesaj puternic, de impact. Păstrează valorile brandului și include o descriere scurtă și clară. Diferențiază-te de mesajele și vizualurile clișeice și comune. Ele vor fi ignorate de utilizatori.

Ai grijă la regulile de publicare

Facebook îți poate opri difuzarea anunțului. Regulile de publicare sunt clare și trebuie respectate cu rigurozitate. Altfel, riști ca anunțul să fie blocat, sau ca Facebook să îți dezactiveze contul de business.

a b teste pentru optimizare facebook

Așadar, creează anunțul în funcție de specificul serviciilor oferite. Segmentează publicul țintă astfel încât reclama să nu ajungă la o audiență nepotrivită. Fii foarte atent atunci când promovezi conținut sensibil: produse din domeniul farmaceutic, servicii de înfrumusețare, ori produse/servicii medicale sau cu plasare de substanțe periculoase (spre exemplu, alcool și/sau tutun).

Citește mai multe informații despre motivele pentru care anunțurile Facebook sunt respinse.

Testează până ajungi la rețeta potrivită

De multe ori ajungem la rezultate eficiente după ce trece puțin timp de la prima rulare a anunțului. Rapoartele de performanță din panoul de administrare Facebook Manager ne ajută să înțelegem ce a funcționat și ce trebuie îmbunătățit.

În plus, este bine să apelăm la A/B testing pentru campaniile Facebook Ads. În acest fel optimizăm reclamele pentru a strânge un număr mare de like-uri pentru un cost mediu cât mai mic.

Sfaturi pentru a strânge like-uri rapid

Reach-ul pe pagină va varia în funcție de mai mulți parametrii. Contează profilul de buyer persona la fel de mult precum domeniul de activitate al afacerii în cauză. Însă, indiferent de aceste aspecte, se pot găsi mereu noi metode prin care publicul țintă se poate fideliza rapid.

Printre soluțiile cele mai populare amintim:

  • Concursuri pe pagina de Facebook;
  • oferirea de materiale descărcabile;
  • discounturi speciale și promoții doar pentru cei care dau like și share la pagină;
  • oferte pe perioade limitate de timp;
  • vizualuri cu scop de sensibilizare a publicului țintă;
  • promovarea unor mesaje informative, amuzante sau de educare;
  • asocierea cu o figură cunoscută, influencer sau formator de opinie.

După cum am spus deja, fiecare business este diferit ceea ce înseamnă că fiecare abordare în marketing online are nevoie de o strategie proprie. De aceea, la The Pharmacy pornim la drum doar în urma unui audit gratuit Facebook Ads. El ne ajută să strângem toate datele de care avem nevoie și să gândim campanii personalizate, cu bune rezultate.