Cum să-ți creezi audiențele în Facebook Ads

E un lucru bine știut, chiar dacă nu ești specialist PPC, că ai șanse la o rată de conversie mai bună dacă reclamele tale ajung la audiența potrivită. Însă, cum îi găsești? Cum îți creezi audiențele pe Facebook Ads în mod inteligent ca să economisești timp și bani?

Indiferent de afacerea pentru care desfășori campanii pe Facebook, noi îți vom oferi câteva tips & tricks relevante. Modul de lucru e același pentru orice nișă, însă soluții concrete îți putem oferi doar dacă iei legătura cu noi. Trebuie să îți cunoaștem afacerea și domeniul de activitate, pentru a discuta tot ce se poate și ce nu se poate aplica pentru tine.

Haide să parcurgem ghidul împreună și, nu uita, suntem la un email distanță dacă ai nevoie de noi.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Găsirea audienței potrivite cu Audience Insights

Unul din cele mai eficiente instrumente puse vreodată la dispoziția agențiilor de către Facebook este Audience Insights (dacă ai Facebook în română, atunci acesta apare cu numele „Statisticile audienței”). Acesta te ajută să identifici trăsăturile publicului tău țintă ca să creezi reclame cu care aceștia să rezoneze.

Ce îți oferă acest tool? O imagine de ansamblu asupra profilului de utilizator Facebook la care dorești să ajungi.

Totul pornește de la două grupuri de oameni, sau cum ne place nouă să le numim, profile Buyer Persona:

  • Oamenii care au interacționat cu pagina de Facebook a brandului tău și caracteristicile lor.
  • Oamenii pe care îi vizezi, la care dorești să ajungi cu produsele sau serviciile tale.

În multe cazuri se întâmplă să apară diferențe destul de mari între cele două profile. Este posibil să fie și trăsături care nu sunt comune, la care nu te-ai fi gândit când ai creat profilul consumatorului ideal.

În felul acesta, Audience Insights îți oferă informații despre audiența reală care convertește. Folosindu-le, descoperi audiențe care nu au mai interacționat până acum cu brandul tău. Aici poate fi vorba chiar de cei care urmăresc pagini similare cu a ta, respectiv interesele lor.

Pentru că instrumentul îți oferă toate aceste informații, ai posibilitatea să le folosești ca să:

  • Segmentezi audiența în funcție de datele demografice și să creezi reclame personalizate bazate pe: regiune, sex, vârstă, job, interese.
  • Afli care sunt orașele sau regiunile de unde poți avea cea mai bună rată de conversie, pentru a crea mai multe reclame care să fie afișate în zonele respective.
  • Afli ce dispozitive folosește audiența ta, chiar și tip de telefon sau tabletă. Astfel, poți crea chiar landing page-uri dedicate pentru mobile, cu mai puține informații decât pe website. Este mai eficient astfel decât să promovezi același landing page pentru toate dispozitivele.
  • Poți crea o audiență Lookalike (similară) cu cea formată din fanii paginii tale. Astfel, găsești alți oameni, cu aceleași caracteristici dar care nu au interacționat cu brandul tău până acum.
  • Poți folosi opțiunea de filtrare avansată după interese sau ocupație, dacă vrei să îți rafinezi audiența. Acest lucru este benefic doar dacă ai o audiență mare, din cel puțin câteva sute de mii de persoane. Astfel, ai filtre referitoare la situația amoroasă, serviciu, evenimente din viața publicului țintă (de exemplu, nașterea primului copil).
  • Poți să filtrezi chiar și în funcție de activitatea pe Facebook a audienței obținute – spre exemplu, cât de des lasă comentarii, cât de des cumpără din Facebook, cât de des dă click pe reclame etc.

Custom audiences – audiență bazată pe istoricul reclamelor

Facebook are multe căi prin care te ajută să creezi audiențe.

creezi audiente folosind managerul facebook

Spre exemplu, o altă metodă este să creezi o audiență bazată pe traficul obținut pe landing page-ul sau site-ul tău, cu ajutorul unui Pixel.

Acest cod instalat în header-ul site-ului tău se creează la prima audiență, încă de când apar primele click-uri pe reclame. În câteva zile de promovare cu buget considerabil, vei ajunge la un număr semnificativ de utilizatori înregistrați prin pixel, ale căror trăsături vor fi memorate într-o audiență custom.

Importă adrese de email

Așa cum spuneam, metode de a genera audiențe există. Trebuie doar să ai date de intrare, iar Facebook lucrează cu ele.

Tot la partea de audiențe, ai ocazia să creezi una personalizată, folosind opțiunea „Fișier cu clienți”. Așadar, dacă ai o bază de date a clienților care cuprinde cel puțin adresele lor de email, Facebook o procesează și te va ajuta să creezi o audiență bazată pe trăsăturile acestora. Așa știi că mergi la sigur: „audiență rece”, însă bazată pe „trăsături calde”.

Același lucru îl poți obține dacă folosești o audiență bazată pe persoanele care au descărcat aplicația ta, dacă ai rulat campanii având ca obiectiv „App downloads”.

Audiențe lookalike

Doar din ce am discutat mai sus, poți obține deja cel puțin 3-4 audiențe pentru campaniile tale de Facebook. Totuși, nu ne oprim aici!

agentie facebook pentru companii

Tot de la secțiunea de creare audiență ai posibilitatea să creezi o audiență asemănătoare (lookalike) cu una deja existentă.

Poți selecta dimensiunea audienței asemănătoare, pe care o creezi, în procente, din populația țării în care se află audiența ta. Pentru a menține relevante trăsăturile audienței obținute, noi recomandăm să selectezi 1-2%.

Concluzia? Gândește strategic!

Așa cum probabil ți-ai dat seama, crearea audiențelor necesită cel puțin o cunoaștere minimă a profilului demografic al clienților tăi. Cu cât ai mai multe informații de oferit către Facebook, cu atât crește șansa să obții date relevante.

Crearea audienței înseamnă strategie, și este unul din cei mai importanți pași în promovarea pe Facebook.

Așadar, nu te rezuma doar la o singură audiență, folosește pașii de mai sus și optimizează-ți calea către rezultate!

Alege varianta cea mai scurtă ca să ajungi la publicul tău țintă. Colaborează cu o agenție Facebook Ads! Hai să stăm de vorbă sau lasă-ne să realizăm un audit gratuit al campaniilor de Facebook Ads, pentru a realiza o ofertă personalizată.