Ce să aleg, Facebook Ads sau Google Ads pentru afacerea mea

Atunci când spui marketing online nici nu mai știi exact la ce să te aștepți. Sunt atât de multe articole scrise pe tema aceasta și atât de multe păreri încât riști să îți pierzi toată răbdarea pe care ai promis că o vei avea.

Dar, în fond, lucrurile nu trebuie să fie complicate. Indiferent ce s-ar spune despre domeniul marketingului online, totul se reduce la obiective.

Și ca să ne lămurim: da, este obligatoriu să ai trasate obiective atunci când ești gata să promovezi servicii, produse sau un brand.

De ce?

Păi, în primul rând, pentru a nu pierde bani și timp. Apoi, pentru a-ți păstra optimismul la cote cât mai ridicate.

Crede-mă, nimic nu este mai copleșitor decât rezultatele care te dezamăgesc.

Să spunem că obiectivele tale sunt clare. Acum putem trece la discuția noastră despre Google Ads și Facebook Ads. Pentru că doar din perspectiva obiectivelor putem alege o anumită platformă pe care să îți promovezi afacerea în online. Sau ambele.

Stai liniștit, vei înțelege mai multe în doar câteva minute.

Dar, până atunci, să plecăm la drum cu câteva informații utile:

Știu, datele de mai sus sunt urmărite la nivel global. Dar, rapoartele păstrează tendințele și în cazul utilizatorilor activi în mediul online de la noi.

Pe scurt, există o imensă audiență de care nu beneficiezi. Sau, de care nu beneficiezi așa cum ar trebui.

Iar folosirea Google Ads și/sau Facebook Ads va duce  această audiență în avantajul tău.

Google Ads vs. Facebook Ads, principalii jucători de pe piață

Așa cum ți-ai dat deja seama, traficul din România se împarte între aceste două platforme.

Sigur, putem aduce în discuție și Instagram sau YouTube, dar un studiu separat ar fi mult mai adecvat – îl vei putea citi tot pe blogul The Pharmacy. Pentru acum să ne rezumăm la platformele mamă.

Așadar, referitor la Google și Facebook Ads, după cum spuneam, reprezintă punctele de referință în strategiile de marketing online.

Însă, dacă nu le-ai mai folosit până acum, sau dacă ai făcut-o însă ești dezamăgit de rezultate, vrei să afli care este direcția mai potrivită pentru afacerea ta.

Amintește-ți de ce ți-am spus la început: trasează obiective clare.

În funcție de acestea vei ști către ce platformă să îți îndrepți bugetul.

Și pentru a prefața cele ce urmează, îți voi da un mic indiciu:

  • Google Ads îți ajută afacerea să ajungă la noi clienți, în timp ce Facebook Ads ajută noi clienți să descopere afacerea ta.

Sau, altfel spus, Google Ads convertește în timp ce Facebook Ads duce vestea.

Când să alegi Google Ads

Google Ads este cea mai populară platformă de tip PPC. De fapt, este atât de cunoscută încât se identifică cu termenul de reclamă plătită în online.

Anunțurile Google se axează pe texte care valorifică, la rândul lor, cuvinte cheie.

Aceste cuvinte cheie sunt, de fapt, căutările utilizatorilor care sunt gata să facă o achiziție. Vorbim despre acei utilizatori care au o problemă sau o nevoie și care sunt gata să cumpere soluția potrivită.

Află mai multe despre ce înseamnă PPC.

Nu o să vorbesc acum despre calitatea anunțurilor și despre modul în care bugetul pe care îl investești în anunțuri depinde în mod direct de această calitate. Ar fi o discuție mult prea lungă și prea complexă. Poți învăța mai multe despre asta în articolul în care am vorbit despre interpretarea CTR-ului.

Ceea ce te interesează în acest punct este următorul aspect:

  • Google te ajută să ajungi la clienții care au nevoie directă de soluțiile tale.

Fie că vorbim de vânzări de produse, prestări de servicii sau cursuri online, anunțul tău va ajunge la acei utilizatori care au această nevoie particulară.

Nu uita de obiective – dacă le-ai trasat greșit, vei eșua în livrarea mesajului potrivit și în identificarea potențialilor clienți.

De aceea, de cele mai multe ori, o campanie de promovare online greșită nu este cauzată de platforma în sine, ci de aspecte precum:

  • Un profil de buyer persona nerealist.
  • Un mesaj care nu este conform cu intenția de achiziție a utilizatorilor.
  • O pagină de destinație care nu răspunde așteptărilor clienților.
  • Un tip de anunț care nu este bine ales.
  • Cuvinte cheie targetate eronat și investiții care nu generează venituri, ci doar pierderi.

Așadar, când alegi Google Ads?

Atunci când obiectivul tău este conversia directă. Când urmărești o acțiune imediată a utilizatorului care se încheie cu vânzarea produsului sau a serviciului pe care îl promovezi.

Când să alegi Facebook Ads

Reclamele Facebook sunt vizuale. Ele se adresează unui altfel de public, unul care nu are ca scop o acțiune propriu-zisă.

În acest caz nu vorbim despre identificarea unor nevoi sau a unei intenții de cumpărare, ci despre o activitate relaxată, de explorare.

Utilizatorii Facebook sunt acolo nu pentru a cumpăra ci pentru a relaționa. Așadar, vorbim despre crearea unei audiențe.

Astfel, anunțurile Facebook nu te fac să ajungi la clienți, ci să aduci clienți noi care îți descoperă serviciile și produsele. Achiziția se poate face, însă, ulterior.

Obiectivul nu este conversia directă și imediată ci extinderea publicului țintă.

O strategie de brand awareness este potrvită din acest punct de vedere, precum și promovarea unor servicii noi care nu au ajuns la un nivel de popularitate dorit.

În plus, Facebook Ads pot genera trafic organic pe site-ul tău. Un utilizator Facebook care descoperă serviciile pe care le promovezi va căuta pe Google mai multe detalii. Astfel, va da fie de un Ad Google, fie de un rezultat organic, ambele cu scop de a genera o conversie.

Mai mult, prin Facebook Ads poți să îți extinzi baza de date cu ajutorul serviciului Facebook Lookalike – anunțul este distribuit utilizatorilor noi cu caracteristici similare celor aflați deja în baza ta de date.

Așadar, când folosești Facebook? Pe scurt, atunci când:

  • Promovezi noi servicii sau produse, dar nu urmărești vânzarea directă.
  • Atunci când vrei să îți faci cunoscut brandul și viziunea.
  • Când ai de transmis un mesaj cu impact social, care se viralizează rapid.
  • Atunci când printr-o imagine sau un videoclip scurt empatizezi cu comportamentul publicului tău țintă, conform cu profilul buyer persona.
  • Atunci când vrei să redirecționezi rapid trafic către site-ul tău.

Un ajutor în plus

Chiar dacă totul pare simplu, știu că alegerea este una grea. Este normal, având în vedere că urmează să dedici un buget doar pentru promovarea online.

Așa că, dacă încă nu știi ce se potrivește mai bine afacerii tale, nu-ți face griji.

Te putem ajuta cu un audit gratuit Google Ads, sau cu un audit gratuit Facebook Ads în care îți spunem exact care este platforma care îți va aduce cele mai bune rezultate.

Apoi, depinde de tine cum alegi să implementezi campaniile de marketing online și cu cine alegi să colaborezi. Putem lucra împreună, sau poți face totul de unul singur. Alegerea este tot timpul a ta.

Concluzii

Chiar dacă motivele care stau în spatele alegerii între Facebook Ads și Google Ads sunt cele despre care am discutat mai sus, alegerea ta trebuie să fie una atent analizată.

Fiecare business este diferit, iar fiecărui business i se potrivește o anumită strategie de marketing și de promovare online.

Totul pleacă de la identificarea punctelor forte și continuă până la trasarea obiectivelor.

Clienții tăi există deja, însă contează ca tu să ajungi la ei.

Iar Facebook și Google sunt principalele metode prin care poți face asta.

Desigur, să nu uităm și de restul soluțiilor de marketing online, că tot aminteam de asta la început:

  • Anunțuri Facebook și Google Ads.
  • Instagram și YouTube Ads.
  • E-mail marketing.
  • Retargeting.
  • Conținut sponsorizat și multe altele.

Dacă ai nevoie de ajutor, echipa The Pharmacy îți stă la dispoziție. Suntem agenție Premier Partner și ne mândrim cu sute de proiecte de succes dar și cu administrarea unor bugete anuale de peste 3.5 milioane de Euro.

Te așteptăm să ne cunoaștem mai bine, iar în rest, ne reîntâlnim pe blog.

Call Now Button