Google Analytics și Search Console: un duo pe care nu trebuie să-l ratezi

Ai o afacere online și ți-ar plăcea să-ți optimizezi site-ul? Sau poate ai un blog și vrei să ajungă pe primele locuri în rezultatele Google?

Ei bine, există multe tool-uri care te pot ajuta să ajungi la rezultatele pe care ți le dorești. Și să-ți îndeplinești obiectivele. Plus, rămâi pe blogul nostru, dacă vrei să afli mai multe despre cum setezi obiectivele în Google Analytics.

Revenind la tool-uri, astăzi o să vedem cum te pot ajuta Google Analytics și Search Console să ai site-ul vizibil și bine optimizat, rapid și fără stres. Dar, pentru început, haide să stabilim ce poate face fiecare și apoi cum le poți folosi pe ambele la capacitate maximă.

Ce este Google Analytics

Probabil ai mai auzit de Google Analytics. Dacă nu, află că este unul dintre tool-urile gratuite pe care ți le pune la dispoziție Google pentru a-ți putea monitoriza mai ușor activitatea pe site ori pe blog.

Este unul dintre cele mai bune instrumente de analiză și măsurare. De ce?

seo anunturi google si facebook

Pentru că-ți oferă informații și statistici de tot felul. De la comportamentul userilor, la informații despre dispozitivele electronice pe care le folosesc cei care-ți accesează site-ul.

Ce tip de informații îți oferă Google Analytics

Așa cum ziceam mai sus, acest tool îți oferă foarte multe date pe care le poți folosi în strategiile tale  viitoare. Sau, pentru a-ți optimiza campanii Facebook AdsInstagram Ads sau Google Ads.

Uite, pe scurt, la ce tip de informații ai acces cu ajutorul Google Analytics:

  • călătoria utilizatorilor pe site –  poți vedea detaliat navigarea utilizatorului pe site-ul tău, de la primul până la ultimul click; datorită acestor informații, îți vei da seama dacă site-ul tău are nevoie de îmbunătățiri din punct de vedere UX;
  • informații despre audiența ta: locație, interese, sex, vârstă, limba vorbită;
  • date despre canalele de comunicare care îți aduc cei mai mulți vizitatori;
  • timpul petrecut de useri pe site;
  • ratele de respingere ale paginilor pe care navighează

și multe alte informații asemenea. Cu ajutorul acestor date, Google Analytics te ajută să extragi statistici pe care să le folosești mai târziu pentru implementarea strategiilor de promovare. Sau pentru a-ți optimiza conținutul.

Practic, acest tool nu numai că te ajută să monitorizezi comportamentul utilizatorilor, dar îți și semnalează ce trebuie să faci pentru ca site-ul tău să fie mai vizibil pentru motoarele de căutare.

Și, ca să-ți fie mai ușor, toate aceste date (plus altele) despre care am discutat mai sus, pot fi găsite în cele 5 categorii din partea stângă a paginii contului tău de Analytics:

  • Real time (timp real);
  • Audience (audiență);
  • Acquisition (achiziții);
  • Behavior (comportament);
  • Conversions (conversii).

Uite și un exemplu despre cum te pot ajuta datele din Google Analytics.

Investești mult timp pe idei de postări pe Facebook și, după ce  te uiți pe niște grafice din Google Analytics, constați că Facebook nu îți trimite mulți useri pe site, ci altă platformă. Datorită acestor informații, poți să investești acest timp creând conținut adecvat pentru cealaltă platformă.

Hai să vedem cum te ajută Google Search Console.

Ce este Google Search Console

Google Search Console este un alt tool gratuit creat de Google, menit să te ajute să obții mai mult trafic pe site-ul afacerii tale sau pe blog.

La fel ca Google Analytics, Search Console îți furnizează date și informații. Însă nu despre comportamentul celor care îți accesează paginile web, ci despre cum este indexat site-ul tău în motoarele de căutare.

interpretare date in promovarea online

Așa că, dacă unul dintre obiectivele tale este să apari pe prima pagină Google, Search Console trebuie să facă parte din arsenalul tău.

De ce e recomandat să fii cât mai sus în SERP? Pentru că foarte multe achiziții încep cu o căutare pe Google. Și, cum foarte puțini utilizatori ajung și pe a doua pagină atunci când interoghează Google, e de preferat să fii cât mai sus.

Ce tip de informații îți oferă Google Search Console

Google Search Console te poate ajuta să ajungi cât mai sus în rezultatele organice. Și nu numai. Normal, contează și calitatea conținutului de pe site-ul tău, cât optimizarea ulterioară. Dar toate la timpul lor.

Ce informații mai poți afla cu ajutorul Google Search Console:

  • rata de click;
  • erorile pe care le are website-ul la accesare;
  • te ajută să descoperi dacă site-ul tău conține programe de tip malware;
  • afli poziția site-ului tău în SERP;
  • evoluția acestuia în timp;
  • traficul de pe pagini;
  • linkuri externe;
  • poziționarea adreselor url;
  • detalii despre cuvintele cheie folosite.

Google Analytics și Search Console, un duo pe care nu trebuie să-l ratezi

De ce acest duo de tool-uri trebuie inclus în arsenalul de optimizare al site-ului tău? Lăsând la o parte toate avantajele pe care le-am enumerat mai sus în legătură cu aceste tool-uri, trebuie să-ți mai spunem ceva.

Aceste două tool-uri pot fi interconectate. Astfel, vei putea primi informații clare și precise despre tot ce înseamnă tipologia utilizatorilor care-ți calcă „pragul” site-ului și îți va fi mult mai ușor să-ți monitorizezi rapid și eficient strategiile de promovare.

Așa că, pe scurt, pentru ca afacerea ta să evolueze, tu trebuie să o monitorizezi îndeaproape. Și pentru asta, ai nevoie de niște tool-uri capabile să-ți furnizeze statistici și date care să-ți semnaleze unde să optimezezi și ce să îmbunătățești.

Desigur, dacă nu vrei să depinzi de traficul organic sau să fii la mila motorului de căutare, poți apela oricând la o agenție Google Ads care să-ți facă afacerea vizibilă și să te conducă spre conversii bune.

Nu uita că specialiștii The Pharmacy sunt gata pentru orice provocare legată de implementarea campaniilor de promovare, nu contează că vorbim de Facebook Ads, Google Ads sau Instagram Ads.

Te așteptăm și data viitoare pentru mai multe informații interesante.