Instagram Ads vs. Facebook Ads: ce reclame să aleg?

Te întrebi ce tip de reclamă este mai potrivită pentru afacerea ta?

Dacă vrei să promovezi brandul, produsele sau serviciile tale pe Facebook sau pe Instagram cu siguranță îți dorești ca anunțul tău să se viralizeze cât mai rapid. În fond, pe rețelele de social media totul este despre viteză și interacțiune.

Dar, care este platforma pe care ar trebui să publici anunțurile tale?

Să fie Facebook, Instagram, sau chiar ambele?

Sau poate ar fi mai bine să mergi direct pe reclamele Google Ads?

Deciziile care implică investiții și administrare de bugete în domeniul marketingului online nu sunt ușor de luat. Mai ales când tu te ocupi de tot. O agenție PPC marketing te poate ajuta în acest sens.

Înainte de toate trebuie să știi că, atât Facebook cât și Instagram sunt bune, de principiu, pentru campanii de promovare a imaginii sau a brandului.

Pe scurt, dacă Google te ajută să vinzi, Facebook și Instagram te aduc în centrul atenției.

Despre diferențele dintre Google Ads și Facebook Ads am vorbit deja într-un articol separat.

Îți recomand să îl citești și pe acela înainte de a vedea ce este bine să alegi între reclamele pe Facebook sau pe Instagram.

Instagram și Facebook: promovare online de tip brand awareness

După cum ți-am spus deja, pe social media reclamele promovează în primul rând brandul, sau imaginea.

De ce se întâmpla asta?

Păi, utilizatorii Facebook și Instagram nu sunt interesați în mod direct de achiziții. Ei sunt acolo pentru a se relaxa. În cazul ambelor rețele vorbim despre grupuri de prieteni, despre poze, experiențe și interacțiuni între oameni.

Așadar, un anunț publicat pe Facebook sau/și pe Instagram are cele mai multe șanse de reușită dacă atrage atenția prin conținutul oferit.

Iar în cazul acesta o imagine chiar face cât 1000 de cuvinte.

Gândește-te așa: ești pe Facebook și dai scroll pentru a vedea ce mai e nou prin grupul tău de prieteni. La un moment dat îți apare o reclamă. Pe ce ai fi tentat să dai tap, sau click? Pe un anunț care promovează un produs, sau pe o imagine super interesantă care promovează o idee, sau un concept?

  • Curiozitatea atrage cele mai multe click-uri.

Așa că, pe Facebook și Instagram stârnești curiozitatea. Doar mai apoi transformi această curiozitate în atenție și, ulterior, o fructifici într-o vânzare.

Instagram Ads vs. Facebook Ads: ce alegi

De ce îți spun toate acestea?

Știu că pare că mă învârt în jurul subiectului.

Dar, trebuie să îți fie foarte clar ce se întâmplă pe canalele social media. Altfel, riști ca reclamele tale să nu genereze nicio acțiune.

  • 0 acțiuni înseamnă 0 conversii și 100% bani pierduți.

Așadar, acum că știi când să folosești servicii Facebook Ads și Instagram Ads, să vedem ce să alegi între cele două.

Unde e publicul tău țintă?

Asta este întrebarea principală.

Unde sunt potențialii tăi clienți? Pe Facebook, sau pe Instagram?

Desigur, la această întrebare o să găsești răspuns în profilul buyer persona. Mai bine spus, înainte de a investi în Facebook și/sau Instagram Ads definește profilul publicului țintă.

Când o faci, încearcă să definești lucruri precum:

  • Serviciile/produsele/brandul se adresează cărei tipologii de consumatori?
  • Ce categorii de vârstă ar fi interesate de serviciile tale?
  • Ce profesii au cei din această categorie?
  • Ce venituri medii are publicul tău țintă?
  • Ce hobbiuri preferă clienții tăi?
  • Ce tip de limbaj folosește clientul tău, ce tip de prieteni are și unde îi place să își petreacă timpul liber?
  • Unde trăiește publicul tău țintă, în mediul rural, urban, sau mixt?

Astfel de întrebări și o analiză ulterioară îți vor spune ce să alegi între Facebook Ads și Instagram Ads.

Cine folosește Facebook și cine Instagram

După ce ai stabilit profilul buyer persona este cazul să arunci un ochi peste următoarele date.

Cine folosește Facebook

Conform datelor statistice, în iunie 2020, în România erau activi 10.870.000 de utilizatori Facebook. Asta înseamnă cam 56% din populația țării. Mult, nu-i așa?

Distribuția în funcție de sex este aproximativ egală, iar în ceea ce privește categoria de vârstă aflată la conducerea statisticilor îi avem pe cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani.

Alte categorii de vârstă de interes:

  • 18-24 de ani: 18.2%.
  • 35-44 de ani: 20.2%.
  • 45-54 de ani: 17.1%.
  • 55-64 de ani: 9.6%.
  • Peste 65 de ani: 5.5%.

În ceea ce privește mediile din care provin utilizatorii Facebook, proporția stă în felul următor:

  • 70+% mediul urban.
  • Restul, în mediul rural – aici includem sate și comune.

În ceea ce privește educația, majoritatea utilizatorilor (peste 70%) sunt absolvenți de liceu.

Nu uita să verifici și indicatorii de performanță în cazul Facebook Ads.

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Cine folosește Instagram

La nivel global, utilizatorii Instagram sunt mai puțini decât cei care folosesc Facebook. În plus, publicul Instagram este unul mai tânăr și mai dinamic, aflat preponderent în zone urbane.

La noi în țară proporțiile se păstrează și urmează aceleași tendințe. Cu toate acestea, din ce în ce mai mulți utilizatori Facebook decid să-și deschidă și un cont de Instagram.

Datele concrete arată următoarele:

  • Există puțin peste un milion de utilizatori activi Instagram.
  • Cei mai mulți dintre utilizatori (32.9%) au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.
  • La mică distanță îi avem pe cei cu vârste între 25 și 34 de ani, cu o pondere de 29.4%.
  • Procentele scad mult pe măsură ce ne îndepărtăm de marja de 34 de ani – spre exemplu, doar 2.9% utilizatori de Instagram au vârste cuprinse între 55 și 64 de ani.
  • Majoritatea celor care folosesc platforma (peste 80%) trăiesc în mediul urban și au venituri peste medie.

Așadar, spre deosebire de Facebook, utilizatorii care folosesc Instagram în România sunt mai tineri și, așadar mai mobili. În plus, ei au venituri medii peste valoarea utilizatorilor Facebook.

Concluzii

După cum vezi, să te hotărăști între reclame pe Facebook sau anunțuri pe Instagram este o decizie ce vine în urma unui studiu de piață.

Totul se raportează la:

  • afacerea ta – profilul de business.
  • scopul final – ce vrei să obții cu promovarea online.
  • publicul tău țintă – cui și cum te adresezi pentru a obține rezultatele dorite, corelate cu profilul tău de business.

În funcție de observațiile tale finale, folosește statisticile de mai sus și promovează anunțurile pe Facebook sau pe Instagram.

Un anunț care se adresează preponderent tinerilor își va avea locul pe Instagram. Aici se potrivește o reclamă video, sau care cuprinde o fotografie. Textul nu se simte în largul său pe Instagram, unde comunicarea este în mare parte vizuală, iar mesajele sunt axate în jurul hashtagurilor.

Facebook are o comunitate mult mai numeroasă, însă ceva mai greu de targetat. Aici anunțurile sunt în mare măsură vizuale, însă se acceptă și texte atractive care trasmit mesaje pe intenția/nevoia utilizatorilor.

O analiză a costurilor Facebook Ads și Instagram Ads o să fie subiectul unui articol separat. La fel o să facem și cu procesul de publicare al reclamelor din panourile de administrare aferente, precum și cu urmărirea indicatorilor de performanță.

Așa că, rămâi aproape de blogul The Pharmacy.

Și, dacă ai nevoie de ajutor cu proiectul tău online, nu ezita și solicită o ofertă. Nu uita, îți asigurăm acoperire completă în mediul online, inclusiv în ceea ce privește serviciile Google Ads.

De-a lungul timpului am ajutat zeci de afaceri să se promoveze eficient în online și știm că putem face același lucru și pentru tine. Poți citi mai multe despre echipa The Pharmacy, precum și despre agenția noastră Premier Partner.