Tu cum faci keyword research pentru campaniile tale?

Probabil știi că, pentru a avea rezultate bune cu campaniile de tip Google Ads sau Facebook Ads pe care le derulezi, una dintre regulile de bază este să folosești cuvinte cheie adecvate. Adică să faci keyword research.

Această procedură se referă la găsirea și analizarea cuvintelor și a expresiilor de căutare pe care utilizatorii le introduc în Google. Sau pe alte motoare de căutare.

Așa că, de îndată ce identifici cuvintele cheie potrivite pentru demersul tău, poți implementa mult mai ușor o strategie plătită de marketing online.

Dacă folosești o listă de cuvinte cheie corespunzătoare, vei ajunge la utilizatorii potriviți și, astfel, vei avea și conversii pe măsură.

Nu te-ai gândit să folosești o astfel de listă? Atunci trebuie să fii conștient de faptul că traficul netargetat nu îți va aduce conversii.

Și, nimic nu e mai supărător ca anunțurile tale să ajungă la utilizatori neinteresați de serviciile pe care le propui.

Pe lângă acest lucru, o listă de cuvinte cheie actualizată mai are și alte beneficii. Pe scurt, te poate ajuta să-ți optimizezi conținutul site-ului.

Și, cu cât conținutul site-ului tău e mai optimizat, cu atât Google te va indexa mai bine. Vei fi mai relevant. Așa că, ai numai de câștigat dacă ai o listă de cuvinte cheie bine aleasă.

Află și cum te ajută campaniile Facebook Ads în indexarea SEO.

Dacă tot suntem la acest capitol, ne-am gândit să îți prezentăm cele mai eficiente tool-uri care să te ajute să faci un keyword research ca la carte pentru campaniile tale Google Ads și Facebook Ads.

Tool-urile nu numai că te vor ajuta să faci keyword research mai rapid, dar, datorită statisticilor pe care o să le poți accesa, vei fi tot timpul cu un pas în fața competiției.

Cele mai bune tool-uri pentru keyword research pentru Google Ads și Facebook Ads

Sunt multe tool-uri pe care le poți folosi pentru keyword research. Însă nu toate merită atenția noastră.

De ce?

Pentru că unele nu sunt intuitive, altele sunt greu de folosit. Așa că ne vom îndrepta atenția doar spre cele mai eficiente, practice și ușor de folosit.

Care sunt acestea?

  • Google Keyword Planner;
  • Ubersuggest;
  • Free Wordtracker;
  • Keyword Shitter;
  • Keywordtool.io.

Hai să le luăm pe rând, să identificăm avantajele fiecăruia și să vezi care ți se potrivește mai bine.

#1 Google Keyword Planner

Google Keyword Planner este unul dintre cele mai cunoscute tool-uri pentru keyword research. În plus, este gratuit și tot ce trebuie să faci pentru a-l folosi este să ai un cont de Google Ads activ.

Google Keyword Planner are mai multe avantaje:

  • afli rapid volumul de căutări pe care îl are un cuvânt sau o expresie pe Google și, în funcție de rezultate, îți poți planifica mult mai eficient o campanie Google Ads;
  • identifici cuvinte cheie noi;
  • poți vedea cum au evoluat unele cuvinte cheie pe anumite perioade de timp;
  • ai acces la multe statistici pe care le poți folosi ulterior, când te apuci să  derulezi campanii plătite;
  • toate datele la care ai acces sunt furnizate de Google – dacă Google nu știe ce spune, atunci cine?
  • și, mai mult, cuvintele cheie sunt grupate.

#2 Ubersuggest

Ubbersuggest este un tool dezvoltat de renumitul marketer Neil Patel. Un alt instrument pe care-l poți folosi cu succes pentru procesul de keyword research, te ajută să identifici cu ușurință cuvinte cheie de tip long tail.

Acesta nu îți arată multe statistici, însă îți sugerează liste de cuvinte cheie bazate pe căutări în Google, precum și subiecte care sunt în trend la momentul respectiv. Foarte util și pentru o campanie de Instagram Ads.

#3. Free Wordtracker

Acest instrument oferă, pe lângă versiunea plătită și o versiune gratuită pe care o poți folosi. După ce introduci cuvântul cheie principal, ți se va afișa o listă cu alte interogări populare care conțin acel cuvânt.

#4. Keyword Shitter

Un tool incredibil de ușor de folosit, Keyword Shitter te ajută afli cuvinte cheie noi.

După ce introduci în bara de search cuvântul cheie, acesta îți va completa căutarea cu alte cuvinte folosite de useri atunci când fac o interogare pe Google. Cu ajutorul lui, vei putea merge țintit cu targetarea.

#5. Keywordtool.io

Acest tool te ajută să afli ce caută userii pe diferite motoare de căutare ca Google, YouTube, Bing etc. Keywordtoo.io generează până la 750+ sugestii de interogări de tip long-tail, așa că ar fi util să-l adaugi în lista ta.

Îl poți încerca în campaniile tale YouTube Ads.

Keyword research pentru Google Ads și Facebook Ads

Mai există și alte instrumente utile pentru keyword research. Și nici măcar nu trebuie să-ți faci cont pentru a putea accesa informațiile pe care ți le oferă.

Google este unul dintre ele. Acesta îți poate oferi indicii în ceea ce privește nevoile publicului țintă. Tot ce trebuie să faci este să introduci un cuvânt cheie și să scrollezi până la capătul primei pagini. Acolo vei găsi ,,căutări similare’’.

Rezultatele pe care găsești acolo pot fi luate în considerare ca și cuvinte cheie pentru campanii Facebook Ads sau Google Ads, de exemplu.

Google Search Console este un alt instrument care poate fi folosit pentru keyword research. Cu ajutorul acestuia, afli cât de bine este indexat site-ul pe anumite interogări, vezi intențiile publicului țintă și descoperi cuvintele cheie pentru care site-ul tău nu este bine indexat.

Astfel, îți vei putea construi strategiile mult mai eficient, iar conversiile vor fi pe măsură.

Dacă ți se pare complicat să faci un keyword research pentru campaniile tale, nu uita că specialiștii ThePharmacy te pot ajuta cu efectuarea unui keyword research serios pentru ca tu să ai:

  • cât mai mult trafic;
  • cât mai multe lead-uri;
  • cât mai multe conversii.

Te așteptăm pe blogul ThePharmacy pentru mai multe informații și sfaturi pe care să le pui în practică în campaniile tale.