Fie că ești sau nu familiarizat cu publicitatea online prin campanii Google Ads, știm că îți dorești cel mai bun echilibru între bugetul alocat și rezultatele obținute.
Asta este și cerința clienților noștri: obținerea unui echilibru între investiții și câștiguri. Desigur, dacă balanța se înclină în dreptul conversiilor, nu va avea nimeni nimic de obiectat. Iar asta încercăm să facem de fiecare dată când rulăm o nouă campanie de PPC marketing.
Până să ajungem să discutăm de bugete și de venituri e cale lungă. Anunțul în sine reprezintă un adevărat studiu de caz. Iar totul pleacă de la modul prin care ajungem să stabilim principiile de funcționare a reclamei în cauză. Și, din acest punct de vedere vorbim despre public țintă, produse sau servicii promovate, relevanța brandului și cuvinte cheie.
Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Indiferent care este profilul buyer persona, sau obiectul care face natura promovării prin Google Ads, obiectivul nu poate fi atins dacă identificarea intențiilor de căutare nu a fost realizată în mod corect.
Altfel spus, atenția ta trebuie să se îndrepte, în primul rând, către keyword research. De aici pornește totul. Este cea mai importantă etapă pe care o faci atunci când planifici o strategie de promovare online.
Hai să vedem, așadar, cum desfășori un keyword research pentru campanii Google Ads.
Găsirea celor mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta se face cu ajutorul unor programe specializate. Se pot folosi tooluri gratuite sau plătite, în funcție de posibilități și de perspective.
Însă, de cele mai multe ori Planificatorul de cuvinte cheie pe care îl poți accesa din contul tău Google Ads este mai mult decât suficient.
Iată ce date îți oferă acest tool gratuit:
Nimic mai simplu; introduci cuvintele cheie de interes și mai apoi analizezi rezultatele. Poți oricând să modifici interogările despre care vrei date și urmărești mereu recomandările Google în ceea ce privește variațiile cuvintelor cheie de bază.
Din acest punct poți forma liste de cuvinte cheie pe care să le organizezi în funcție de categoriile și paginile principale din structura site-ului tău. Desigur, mai apoi, listele acestea vor intra în componența anunțurilor Google Ads.
După cum îți poți da seama, cuvintele cheie cu volumul de trafic cel mai mare îți vor aduce și cele mai bune rezultate. Însă, aceste cuvinte cheie necesită un buget mai mare având în vedere și faptul că ai de depășit o concurență semnificativă.
Așadar, în funcție de buget, de competiție și de obiective poți decide fie să incluzi cuvintele cheie cele mai populare, sau acele keywords pentru care competiția directă este mai limitată.
Dacă îți sună complicat, nu uita că o agenție Google Ads îți poate oferi asistența de care ai nevoie.
În panoul de administrare Google Ads este important să urmărești indicatorul Keywords match type.
Acest indicator îți va spune când și cum va fi afișat anunțul tău în rezultatele Google.
Astfel, analizează cu atenție:
Aceste cuvinte cheie te vor ajuta să delimitezi două anunțuri care sunt similare, sau să te asiguri că anunțul tău nu este afișat în mod eronat.
Practic, setezi acele cuvinte cheie pentru care anunțul Google Ads nu este furnizat utilizatorilor.
Este bine să folosești și acest tip de potrivire pentru a evita o rată de abandon crescută. Mai mult, setarea negative match te ajută să urmezi intențiile reale ale publicului țintă și să furnizezi conținutul de care utilizatorii au nevoie cu adevărat.
După ce ai stabilit cuvintele cheie pe care le vei valorifica trebuie să verifici și alte elemente care duc către o campanie de succes:
Nu uita, anunțurile Google Ads te vor ajuta să ai rezultate de tip comercia în mod rapid și, de cele mai multe ori, pe termen scurt.
Nu uita de așteptările publicului țintă. Furnizează soluțiile, serviciile sau produsele de care utilizatorii tăi au nevoie. Crește nevoia achiziției prin prezentarea avantajelor și nu pe promovarea excesivă a produsului în cauză. Și, desigur, pune accent pe calitate și nu pe cantitate.
Dacă ai nevoie de ajutor, contactează-ne. Putem realiza un audit gratuit Google Ads de la care să pornim cu o strategie eficientă de promovare în mediul online.