Cum desfășori un keyword research pentru campanii Google Ads

Fie că ești sau nu familiarizat cu publicitatea online prin campanii Google Ads, știm că îți dorești cel mai bun echilibru între bugetul alocat și rezultatele obținute.

Asta este și cerința clienților noștri: obținerea unui echilibru între investiții și câștiguri. Desigur, dacă balanța se înclină în dreptul conversiilor, nu va avea nimeni nimic de obiectat. Iar asta încercăm să facem de fiecare dată când rulăm o nouă campanie de PPC marketing.

Până să ajungem să discutăm de bugete și de venituri e cale lungă. Anunțul în sine reprezintă un adevărat studiu de caz. Iar totul pleacă de la modul prin care ajungem să stabilim principiile de funcționare a reclamei în cauză. Și, din acest punct de vedere vorbim despre public țintă, produse sau servicii promovate, relevanța brandului și cuvinte cheie.

Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Indiferent care este profilul buyer persona, sau obiectul care face natura promovării prin Google Ads, obiectivul nu poate fi atins dacă identificarea intențiilor de căutare nu a fost realizată în mod corect.

Altfel spus, atenția ta trebuie să se îndrepte, în primul rând, către keyword research. De aici pornește totul. Este cea mai importantă etapă pe care o faci atunci când planifici o strategie de promovare online.

Hai să vedem, așadar, cum desfășori un keyword research pentru campanii Google Ads.

Cum faci keyword research pentru Google Ads

Găsirea celor mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta se face cu ajutorul unor programe specializate. Se pot folosi tooluri gratuite sau plătite, în funcție de posibilități și de perspective.

campanii-de-marketing-online-pentru-afacere

Însă, de cele mai multe ori Planificatorul de cuvinte cheie pe care îl poți accesa din contul tău Google Ads este mai mult decât suficient.

Iată ce date îți oferă acest tool gratuit:

  • informații privind volumul de trafic pentru anumite cuvinte cheie de interes;
  • date despre volumul de trafic pentru idei de cuvinte cheie, plecând de la domeniul de activitate al businessului tău;
  • cât de mare este competiția pentru cuvintele cheie pe care vrei să le incluzi în planul tău de marketing online;
  • care este valoarea medie, aproximată, a investiției pe care trebuie să o faci pentru a aduce reclama ta în primul rezultat Google, pentru cuvintele cheie analizate.

Cum folosești Planificatorul de cuvinte cheie de la Google?

Nimic mai simplu; introduci cuvintele cheie de interes și mai apoi analizezi rezultatele. Poți oricând să modifici interogările despre care vrei date și urmărești mereu recomandările Google în ceea ce privește variațiile cuvintelor cheie de bază.

Din acest punct poți forma liste de cuvinte cheie pe care să le organizezi în funcție de categoriile și paginile principale din structura site-ului tău. Desigur, mai apoi, listele acestea vor intra în componența anunțurilor Google Ads.

După cum îți poți da seama, cuvintele cheie cu volumul de trafic cel mai mare îți vor aduce și cele mai bune rezultate. Însă, aceste cuvinte cheie necesită un buget mai mare având în vedere și faptul că ai de depășit o concurență semnificativă.

Așadar, în funcție de buget, de competiție și de obiective poți decide fie să incluzi cuvintele cheie cele mai populare, sau acele keywords pentru care competiția directă este mai limitată.

Dacă îți sună complicat, nu uita că o agenție Google Ads îți poate oferi asistența de care ai nevoie.

Potrivirea cuvintelor cheie pe care le folosești

În panoul de administrare Google Ads este important să urmărești indicatorul Keywords match type.

Acest indicator îți va spune când și cum va fi afișat anunțul tău în rezultatele Google.

Astfel, analizează cu atenție:

  • Exact match: anunțul setat va fi afișat doar atunci când un utilizator va face o căutare folosind exact cuvântul cheie setat de tine. După cum îți dai seama, această abordare poate avea dezavantajul unei restricționări a expunerii, ceea ce poate duce către un trafic scăzut. Cu toate acestea, succesul conversiilor va fi unul ridicat.
  • Broad match: anunțul setat va fi afișat atât pentru cuvântul cheie specificat de tine, dar și pentru variații ale acestuia. Astfel, reclama va ajunge la un număr mai mare de utilizatori, ceea ce va genera un volum de trafic mai ridicat, dar și o posibilă rată de abandon mai ridicată.
  • Phrase match: anunțul este afișat atunci când există căutări pe anumite fraze cheie sau pe variații ale acesteia. O abordare recomandată atunci când vrei să îți dai seama care sunt interesele utilizatorilor.

Adăugarea cuvintelor de tip negative match

Aceste cuvinte cheie te vor ajuta să delimitezi două anunțuri care sunt similare, sau să te asiguri că anunțul tău nu este afișat în mod eronat.

cuvinte cheie campanii google keyword planner

Practic, setezi acele cuvinte cheie pentru care anunțul Google Ads nu este furnizat utilizatorilor.

Este bine să folosești și acest tip de potrivire pentru a evita o rată de abandon crescută. Mai mult, setarea negative match te ajută să urmezi intențiile reale ale publicului țintă și să furnizezi conținutul de care utilizatorii au nevoie cu adevărat.

Ce se întâmplă după realizarea unui keyword research

După ce ai stabilit cuvintele cheie pe care le vei valorifica trebuie să verifici și alte elemente care duc către o campanie de succes:

  • creezi un conținut capabil să genereze conversia dorită;
  • folosești strategia de licitare Google Ads corectă;
  • creezi în mod eficient audiențele Google Ads;
  • ai un landing page care este capabil să finalizeze conversia;
  • pagina destinație valorifică intențiile/nevoile publicului țintă;
  • urmărești în mod corect indicatorii de performanță Google Ads;
  • optimizezi anunțurile în funcție de rezultatele furnizate de indicatorii de performanță.

Nu uita, anunțurile Google Ads te vor ajuta să ai rezultate de tip comercia în mod rapid și, de cele mai multe ori, pe termen scurt.

Nu uita de așteptările publicului țintă. Furnizează soluțiile, serviciile sau produsele de care utilizatorii tăi au nevoie. Crește nevoia achiziției prin prezentarea avantajelor și nu pe promovarea excesivă a produsului în cauză. Și, desigur, pune accent pe calitate și nu pe cantitate.

Dacă ai nevoie de ajutor, contactează-ne. Putem realiza un audit gratuit Google Ads de la care să pornim cu o strategie eficientă de promovare în mediul online.