Cum folosești listele de remarketing în campaniile Google Ads

Listele de remarketing în Google Ads sunt o modalitate grozavă de a-ți reconecta brandul cu audiențele care ți-au vizitat site-ul.

De ce spunem că e grozavă? Pentru că, din majoritatea campaniilor ce le-am desfășurat până acum, cele de remarketing au fost cele mai profitabile.

Putem spune că au devenit chiar un trend în 2020, când majoritatea afacerilor fie s-au mutat online, fie și-au crescut bugetele de Facebook Ads și Google Ads, ceea ce a adus nevoia unei personalizări mai detaliate a campaniilor decât până acum.

Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Așadar, dacă până acum când vizitai un website și îl părăseai, erai urmărit de bannerele site-ului respectiv, ei bine, de acum înainte vei fi urmărit de mai multe seturi de reclame aparținând acelui site, dar adaptate intereselor tale.

Acest lucru cu siguranță va crește rata de click a acestor campanii, precum și rata de conversie, aceștia fiind unii din cei mai importanți indicatori de performanță din Google Ads.

Tu ai mai folosit până acum liste de remarketing în campaniile tale? Chiar dacă răspunsul este da, sperăm că te va ajuta ceea ce am pregătit astăzi.

Începutul: ce sunt listele de remarketing în Google Ads?

În cazul în care ești la început la acest capitol, trebuie să pornim cu dreptul. Așadar, o listă de remarketing este un segment de date despre vizitatori ai site-ului tău, colectați de fragmente de cod de la Google adăugate de tine pe site. Acest cod de tracking pentru campanii de remarketing este format dintr-o etichetă globală pentru Google Ads și un fragment de eveniment care diferă în funcție de condițiile stabilite de tine pentru fiecare listă. Acest fragment îți permite să înregistrezi evenimente și parametri specifici activității vizitatorilor pe care vrei să îi incluzi într-o listă de remarketing.

analiza statisticilor de vanzare

Observație: trebuie să ții cont de faptul că și în cazul campaniilor de remarketing standard, Google creează liste în mod automat. Încă de la prima campanie, poți crea grupuri de anunțuri atribuite listelor standard create de Google pentru toți vizitatorii site-ului, respectiv toți utilizatorii care au efectuat conversii. De menționat că, în acest articol, noi vorbim doar despre listele de remarketing din Google Ads pe care le poți personaliza tu, în funcție de obiectivele campaniilor tale.

De exemplu, poți seta o listă personalizată a vizitatorilor care accesează cea mai populară pagină din site sau categorie de produse. Sau, poți seta o listă a vizitatorilor care au cont creat pe site-ul tău sau chiar a celor care nu au efectuat achiziții în trecut. Totul depinde de obiectivele campaniei tale.

Ce e important de știut este că tu nu vei avea acces la datele acestor vizitatori sau utilizatori. Aceste date sunt stocate de Google, în funcție de activitatea online a fiecăruia dintre aceștia. Astfel, Google le va afișa reclamele corespunzătoare, conform grupului de anunțuri asociat de tine fiecărei liste. Tot ce contează este să ai setate anunțurile asociate listelor de remarketing și să ai codul activ pe site sau în aplicația ta mobilă.

Reguli pentru stabilirea listelor de remarketing

Atunci când creezi listele, trebuie să alegi câteva criterii pe care trebuie să le îndeplinească un vizitator sau utilizator ca să fie adăugat în listele tale. Aici, cerul este limita!

facebook pentru b2b

Iată numai câteva exemple de criterii pe care le poți folosi:

  • Toate persoanele care au vizitat o anumită pagină din site sau o categorie de produse,
  • Toate persoanele care nu au efectuat conversii sau nu au completat formulare,
  • Toate persoanele care au adăugat produse în coș dar le-au abandonat,
  • Toate persoanele care au vizitat un landing page dar nu au convertit,
  • Toate persoanele care au vizitat blogul dar nu au intrat și pe site,
  • Toate persoanele care au completat cel puțin un formular de pe site,
  • Toate persoanele care au căutat anumite informații folosind formularele de pe site,
  • Toate persoanele care îndeplinesc simultan mai multe condiții (parametrul „Și”),
  • Persoanele care îndeplinesc oricare dintr-un set de condiții (parametrul „Sau”).

După cum poți observa, criteriile pentru crearea listelor de remarketing depind de unul sau mai multe URL-uri accesate de vizitatori sau utilizatori pe site-ul tău. Sunt similare cu setarea obiectivelor în Google Analytics, însă acesta va fi subiectul unui articol viitor.

De ce trebuie să ții cont în crearea listelor

Atunci când faci o listă nouă de remarketing, dacă aceasta este validă, ea va începe să colecteze date încă din primele secunde. Ce înseamnă să fie validă?

  • În rețeaua display Google, să aibă cel puțin 100 de persoane active în ultimele 30 de zile,
  • În rețeaua de căutare Google, să aibă cel puțin 1000 de persoane active în ultimele 30 de zile,
  • Pe platforma YouTube să aibă cel puțin 1000 de persoane active în ultimele 30 de zile,
  • Pe Gmail, să aibă cel puțin 1000 de persoane active în ultimele 30 de zile în rețeaua display,
  • Să aibă o stare setată, precum „închisă” (să nu accepte alți utilizatori sau vizitatori) sau „deschisă” (să accepte alți utilizatori sau vizitatori),
  • Să nu treacă 540 de zile de la asocierea listei cu un anunț sau grup de anunțuri, cu alte cuvinte de la folosirea listei, deoarece în caz contrar Google Ads o va închide automat. Însă, nu va fi ștearsă, o vei putea redeschide oricând după,
  • Să nu setezi pentru utilizatori sau vizitatori o durată a apartenenței lor în listă mai mică de 30 de zile sau mai mare de 540 zile.

Cum poți folosi listele de remarketing în Google Ads

Dacă mai sus, la secțiunea „Reguli pentru stabilirea listelor” am scris despre câteva criterii standard de apartenență pe care le poți aplica utilizatorilor sau vizitatorilor, acum vrem să-ți oferim câteva idei creative de a crea listele.

Este posibil ca doar o parte dintre ele să ți se potrivească. Iată exemplele noastre:

  • Remarketing de sărbători: dacă ai un landing page specific unei campanii de sărbători, creează o listă pe baza acestuia. Setează durata de apartenență a persoanelor din listă ca fiind doar pe perioada campaniei, însă cu precizarea să nu fie mai mică de 30 de zile.
  • Recenzii: o formă de mulțumire față de cei care ți-au lăsat o recenzie, fie pe site, fie pe Google, poate fi o campanie de remarketing prin care le oferi o reducere specială la o viitoare comandă. Sau, atrage pe site să lase o recenzie pe cei care au efectuat tranzacții sau comenzi pe site-ul tău.
  • Din reclamă în reclamă: creează liste de remarketing alcătuite din cei care intră pe site și apoi nu reacționează la prima reclamă de remarketing care li se afișează. Practic, separă-i într-o listă diferită pe cei care nu dau click pe prima reclamă și afișează-le altă reclamă. Apoi, separă-i pe cei care nu dau click pe a doua reclamă și afișează-le altă reclamă. Și tot așa, mai repetă procesul atât timp cât nu ajungi la un număr mai mic de persoane în ultimele 30 de zile, așa cum am precizat în criteriile de validitate a listelor menționate mai sus.
  • Remarketing în funcție de activitatea pe site: separă-i în liste de remarketing pe vizitatorii sau utilizatorii care au petrecut timp de calitate pe site-ul tău și activează-i. Ce înseamnă timp de calitate? De exemplu: au petrecut mai mult de 2 minute, au navigat pe mai multe pagini de vânzare, au citit mai mult de două articole de blog etc. Alege criteriul atât timp cât respectă condițiile de validitate a listelor și atrage, astfel, lead-uri de calitate.
  • Vânzarea încrucișată (cross selling): creează liste de remarketing formate din persoane care au efectuat achiziții pe site-ul tău, fie că este vorba de produse sau servicii, sau de materiale gratuite. Promovează-le anunțuri care ar putea fi de interes pentru ei, în funcție de produsul / serviciul / materialul achiziționat.
  • De la cititor la cumpărător: dacă website-ul tău are și un blog sau un canal de YouTube, poți crea liste formate din cei care urmăresc aceste surse de informare. Același lucru este valabil și cu abonații la newsletter.
  • Pâlnie de vânzări: remarketing-ul funcționează de minune pentru orice fel de funnel dorești să creezi pe site-ul tău. Astfel, poți porni cu trasee de educare, alcătuite din materiale de valoare disponibile celor care le accesează prin intermediul campaniilor de remarketing. Aceste trasee pot fi formate din diferite materiale de valoare, de la video-uri la descărcabile sau articole, iar cei care le parcurg pe toate să fie câștigători – să fie redirecționați pe o pagină de vânzare unde li se prezintă o ofertă dedicată.

Desigur, acestea sunt doar o parte din metodele aplicate de noi, la The Pharmacy, de-a lungul timpului. Însă, în funcție de fiecare business și obiectivele sale, posibilitățile sunt nenumărate!

Așadar, te invităm să stăm la o discuție despre campaniile Google Ads pe care le putem desfășura pentru tine și chiar să începem cu un audit gratuit al contului Google Ads, dacă încă nu ești decis cum putem începe o colaborare de succes.

Mult spor în crearea și configurarea listelor de remarketing îți dorim!