TikTok este aplicația de tip Social Media cu evoluția cea mai rapidă la nivel global. Apărută în 2018, aceasta a adus un suflu nou pe piața de profil, adresându-se unui public care începea ușor dar sigur să nu se mai identifice cu popularul Facebook.
Cu siguranță, la ascensiunea aplicației a pus umărul și pandemia alături de toate schimbările sociale care au urmat. Oamenii avut mereu o afinitate pentru inedit, așa că, o nouă platformă social media pe timp de lock down a părut o simplă alegere logică.
Citește mai multe și despre impactul metaverse asupra comportamentului de consum.
Sunt sigur că dacă citești articolul de astăzi ai luat deja primul contact cu TikTok. Așa că, nu o să intrăm în foarte multe detalii despre cum să îți creezi un cont de utilizator. Oricum, procesul de identificare este simplu și se poate face folosind un cont deja existent de Facebook, Instagram, Google sau chiar Twitter.
Motivul pentru care vorbim astăzi despre TikTok este simplu. Aplicația a devenit atât de populară încât pierzi foarte multe oportunități dacă nu o folosești. Da, așa cum se întâmplă cu aplicațiile similare, poți monetiza conținutul publicat, poți rula reclame și poți seta obiective pentru business-ul tău.
La momentul apariției, exclusiv tineri. Da, TikTok a fost locul în care adolescenții s-au simțit cel mai bine. Mai bine chiar decât pe Instagram, o altă platformă dedicată unui segment de vârstă similar. Dar Instagram se pare că a rămas deja în urma TikTok.
Ceea ce putem deduce este că platforma, deși cea mai recentă în piață, a reușit să recupereze teren în fața competitorilor ceva mai experimentați. Astfel, în prezent vorbim despre un public cu un interval de vârstă cuprins între 17 și 38 de ani. Pe scurt, acel public dinamic și mobil, conectat la tot ceea ce este nou, indiferent de domeniul de activitate care poate fi adus în discuție.
Din perspectiva afacerilor, segmentul acesta reprezintă utilizatorii cei mai relevanți. Către ei trebuie, probabil, să te îndrepți și tu dacă vrei să ai succes și, desigur, dacă vrei să rămâi competitiv.
Dacă despre Instagram am tot afirmat faptul că este opțiunea mai interactivă a Facebook, despre TikTok nu putem spune decât că este pulsul publicului său activ.
Conținutul TikTok este unul exclusiv video. Da, se folosesc în continuare hashtaguri, se pot lăsa comentarii, like-uri și poți distribui totul cu cei care te urmăresc. Principiile de funcționare sunt, așa cum intuim deja, similare cu cele ale Instagram. Videoclipurile folosite sunt scurte și nu depășesc, de regulă, 60 de secunde.
Dacă la începuturile TikTok găseai, în mare parte, videoclipuri în care utilizatorii imitau dansuri sau încercau să refacă/reproducă anumite comportamente sau gesturi făcute de celebrități, în prezent conținutul s-a diversificat.
Găsim tematici diverse, videoclipuri organizate în categorii, precum și o ierarhizare care funcționează de minune prin hashtaguri. Există în continuare și conținutul prin care platforma s-a făcut remarcată. Însă, găsim și conținut amuzant, educativ, informativ sau comercial, promovat în diverse forme.
Avem influenceri, branduri consacrate, afaceri la început de drum sau utilizatori care caută, sau nu, celebritatea.
Afacerile care au simțit evoluția TikTok s-au adaptat rapid la noile trenduri. Ele sunt prezente pe platformă și păstrează o conexiune cu publicul țintă. Pentru că, așa cum se întâmplă și pe Instagram, TikTok oferă bune oportunități pentru a genera autoritate brandului.
Provocarea cea mai mare pentru afacerile care și-au dorit să intre în universul TikTok a fost să înțeleagă tipul de conținut pe care trebuie să îl publice astfel încât să ajungă în atenția utilizatorilor. Videoclipurile folosite pe Instagram nu erau de ajuns pentru a se viraliza pe această platformă.
Aici brandurile au trebuit să găsească metode prin care să genereze chiar ele noi trenduri. Dacă vrei să creezi notorietate trebuie ca mesajul tău să miște audiența. Vrei ca publicul tău țintă să îți imite videoclipurile, să-ți folosească brandul sub formă de hashtag și tu să ajungi pe buzele tuturor.
Se pot folosi mesaje sociale, de educare, motivaționale sau de entertainment. Secretul constă, însă, în originalitate. În a oferi o perspectivă cu care utilizatorii nu sunt familiarizați.
Citește despre trenduri noi în marketing pentru anul 2022.
Da, poți rula reclame pe TikTok. Anunțurile originale sunt bine primite de publicul țintă și au toate șansele să se viralizeze rapid. Însă, pentru a reuși trebuie să publici constant, să atragi mereu noi followers și să îți înțelegi publicul țintă și așteptările sale de la conținutul TikTok.
Nu, nu trebuie să ai în gând aspectul comercial. Mizează pe mesaje care empatizează cu nevoile și așteptările publicului țintă. Conversiile vor veni, mai apoi, fără doar și poate.
TikTok Ad Manager este intuitiv și propune opțiuni de personalizare a reclamelor similare cu cele existente deja pe Facebook și Instagram. Pe scurt, stabilești obiective, setezi bugete, selectezi publicul țintă, personalizezi modul în care reclamele vor fi afișate și urmărești evoluția lor. Da, pentru doritori, automatizarea anunțurilor este și ea prezentă.
Despre cum publici un TikTok ads vom vorbi în detaliu într-un articol ulterior. Pentru moment este important să înțelegi relevanța platformei social media pentru evoluția afacerii tale.
Și, dacă ar fi să concluzionăm cele afirmate în acest articol, am putea spune că nu trebui să mai pierzi timpul. Acum, mai mult ca niciodată, este important să ții pasul cu publicul tău țintă. TikTok este încă o aplicație în dezvoltare. Deja este peste Instagram ca număr de activi de utilizatori, așadar, afacerea ta trebuie și ea să se alinieze trendurilor actuale.
Citim tot mai multe despre securitatea TikTok. Despre cum sunt prelucrate datele utilizatorilor și despre posibilele riscuri la care aceștia se supun. Aplicația a evoluat mult de la prima sa apariție. Interfața, algoritmul de afișare al conținutului dar și tipologia utilizatorilor au ajuns la o oarecare maturitate care a lipsit aplicației până recent.
TikTok va continua să se dezvolte. Va reprezenta un competitor real pentru giganții Facebook și Instagram. Însă, așa cum se întâmplă de obicei, și TikTok va ajunge în punctul în care va pierde din inedit. Când se va întâmpla acest lucru nu putem ști cu exactitate, dar dinamica utilizatorilor din piață ne va transmite toate mesajele.
Între timp, tu trebuie să te întrebi un lucru: merită să rămâi în afara TikTok, să pierzi poate cel mai oportun moment în care poți reinventa imaginea brandului tău?
Scrie-ne dacă vrei să vorbim mai multe despre serviciile TikTok Ads sau lasă-ne să îți oferim un audit gratuit TikTok Ads.