SEO sau reclamă plătită? Acesta este o întrebare frecventă pe care o primim în cadrul agenției de PPC marketing The Pharmacy.
Ce le recomandăm clienților noștri?
Ei bine răspunsurile date trebuie bine cântărite și depind, aproape de fiecare dată, de specificul de business. De obiective pe termen scurt și pe termen lung. De bugete, strategie de marketing și public țintă.
Analiză gratuită campanii Google Ads! Solicită acum Audit Gratuit!
Știm, deja totul pare a se complica. Dar, lucrurile sunt simple în esență.
Însă, primul lucru pe care trebuie să îl stabilim se referă la explicarea celor două concepte. Sau, altfel spus, ce presupune fiecare dintre ele. După ce vei înțelege care este scopul SEO și scopul Google Ads vei vedea cum pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru atingerea obiectivelor se vor clarifica.
SEO vine de la search engine optimization. Pe scurt, dacă ar fi să definim conceptul de SEO, acesta se referă la strategiile de optimizare ale unui website pentru ca acesta să apară în primele rezultate Google, pe cât mai multe cuvinte cheie.
Atenție: nu ne referim la rezultate care vin în urma unor anunțuri plătite, ci la acele rezultate generate în mod normal, în urma interogărilor făcute de utilizatori în motorul de căutare.
Așadar, vorbim despre indexarea organică. Despre modul prin care algoritmii de indexare Google poziționează website-urile în rezultatele sale.
Date despre starea indexării organice găsești în rapoartele Search Console. Acolo vezi dacă există erori de indexare, care este volumul de trafic pe site, care sunt cuvintele cheie care generează accesări de pagini și care este poziționarea acestor cuvinte cheie în rezultatele organice Google.
Așa cum înțelegem din denumirea serviciului, în acest caz, vorbim despre anunțuri plătite. Inițiativa este legată tot de obținerea unor poziționări fruntașe în rezultatele Google. De această dată însă avem în vedere acele secțiuni din rezultate care vizează reclamele plătite – acestea sunt afișate atât înaintea rezultatelor organice cât și în partea inferioară a acestora.
Așadar, Google Ads se referă la publicitatea de tip PPC marketing în care se promovează produse și servicii către utilizatorii motorului de căutare Google.
Date despre succesul campaniilor se obțin atât în panoul de administrare Google Ads, cât și în rapoartele Google Analytics. Aceste date oferă infromații despre volumul de trafic obținut, despre numărul conversiilor finalizate, despre rata de abandon sau despre rata de conversie generală.
Află mai multe despre indicatorii de performanță Google Ads.
După cum am văzut, SEO și Google Ads au scopuri diferite.
Și, chiar din definițiile de mai sus, înțelegem care este cea mai importantă diferență dintre cele două concepte:
Așadar, strategiile SEO presupun optimizarea tehnică, de structură și de conținut a unui website. Scopul este indexarea mai bună a paginilor web pentru cuvintele cheie de interes.
Iar pentru a se obține acest lucru sunt derulate activități lunare care presupun atât analiza concurenței cât și modificări on și off-site.
Campaniile Google Ads sunt reclamele plătite, implementate punctual, pentru perioade bine delimitate în timp și ca buget.
Sunt soluții rapide și de moment care generează trafic pe site și conversii directe. Reclamele plătite nu sunt influențate de optimizarea SEO și cele două concepte nu sunt interconectate.
Cu toate acestea și anunțurile Google Ads valorifică cuvinte cheie – de data aceasta unele de tip comercial. Succesul reclamelor depinde de buget, dar și de identificarea corectă a intențiilor comerciale ale publicului țintă. Așadar, trebuie derulat un keyword research eficient pentru Google Ads.
Așa cum am afirmat și în introducerea acestui articol, decizia depinde de obiectivele pe care le ai.
Vrei rezultate pe termen scurt? Atunci Google Ads este soluția la îndemâna ta.
Vrei să crești volumul de trafic pe site în mod constant și să fii cu un pas înaintea competiției? Atunci optimizarea SEO este varianta mai potrivită.
Însă, așa cum poate te-ai obișnuit deja, cele două soluții nu trebuie privite în mod izolat. Cea mai bună abordare este cea unitară.
Pentru a avea cu adevărat succes în mediul online este bine să acorzi atenție atât optimizărilor SEO cât și reclamelor Google Ads.
Ambele te vor ajuta să îți promovezi brandul și să îți fidelizezi clienții. Să aduci noi utilizatori în site și să generezi conversii.
Indiferent de ceea ce aplici este important să nu uiți un lucru. Utilizatorii online sunt cei care contează cu adevărat. Oferă servicii de calitate, conținut bine gândit și o experiență online pe placul publicului țintă. Modifică și îmbunătățește constant website-ul pentru a rămâne competitiv și rezultatele nu vor întârzia să apară.
Corelează totul cu o campanie de promovare online pentru a vinde rapid și eficient produsele și serviciile tale.
Noi te putem ajuta să aduci brandul tău în atenția clienților. Spune-ne mai multe despre obiectivele tale și lasă-ne să facem un audit gratuit Google Ads. Plecând de la analiza inițială o să știm care este strategia cea mai bună pentru promovarea afacerii tale.