Succesul pe care îl ai în promovarea afacerii tale depinde de multe aspecte. Da, este bine să ai o strategie. Să înțelegi tendințele și trendurile în special acum, în contextul pandemiei. Desigur, ai nevoie să adaptezi businessul cu trendurile identificate, cu nevoia în piață și cu așteptările publicului țintă. Și mai trebuie să duci serviciile sau produsele tale în atenția potențialilor clienți.
Chiar dacă poate părea copleșitor, nu este totul atât de complicat. Mai ales că fiecare aspect menționat mai sus are un punct comun: brandul afacerii.
Ei bine, din aceste perspective discutăm în articolul de astăzi despre website-ul care spune povestea brandului tău. Pentru că indiferent de ceea ce oferi sau vinzi, nu poți reuși fără a valorifica și oportunitățile date de mediul online.
Investești deja în campanii Google Ads sau în reclame Facebook Ads?
Foarte bine faci. Însă, te-ai întrebat ce se întâmplă cu traficul generat de toate reclamele plătite?
Agenția de performance marketing nu poate avea control total asupra promovării de care beneficiază afacerea ta. Ea îți poate da cel mult sfaturi în ceea ce privește optimizarea paginilor web pentru ca reclamele implementate să își poată atinge potențialul maxim.
Așa că, este de datoria ta să înțelegi de ce optimizări are nevoie website-ul tău pentru a fi apreciat de algoritmii de indexare Google în anul 2021.
Despre legătura dintre Facebook Ads și SEO am mai discutat și cu alte ocazii.
Am văzut atunci că reclamele pot direcționa un volum consistent de trafic în paginile site-ului. Însă, dacă acest trafic nu concretizează (nu duce spre conversie), atât website-ul cât și bugetul alocat campaniilor de publicitate au de suferit.
Legătura dintre SEO și reclamele plătite?
Pe scurt, vorbim despre un ajutor reciproc. Reclamele susțin strategiile SEO și ajută la obținerea poziționărilor fruntașe în rezultatele Google. Și invers; un site care este bine indexat de algoritmii motoarelor de căutare poate susține și o campanie de succes. Sigur, discuția este și aici una destul de complexă.
Dar, pentru început este de ajuns să înțelegi că totul este conectat în mediul online. De aceea ai nevoie de o strategie unitară care să pornească de la date concrete și de la indicatori de performanță.
Îți recomandăm să începi prin analiza rapoartelor Search Console și Google Analytics.
Search Console îți arată starea indexării organice. Adică, cum apreciază Google paginile web și cât de bine este poziționat website-ul pentru anumite cuvinte cheie.
Google Analytics include date despre toate sursele de trafic, inclusiv campaniile plătite, precum și informații despre publicul țintă, comportamentul lui sau ce se întâmplă de îndată ce paginile web sunt accesate.
De aici îți vei extrage indicatorii de performanță care îți vor spune cât de apreciată este imaginea ta în mediul online.
Te interesează să știi care sunt cuvintele cheie cel mai bine poziționate, câte click-uri generează ele, dar și care sunt cuvintele cheie pentru care îți dorești rezultate mai bune. În plus, vrei să știi cât timp petrec utilizatorii pe site, dacă accesează pagini adiționale și unde anume se oprește procesul de achiziție.
Tot din aceste rapoarte o să înțelegi dacă website-ul tău trebuie optimizat pentru mobil sau desktop, pentru Android sau iOS sau dacă conținutul este pe înțelesul publicului țintă.
De exemplu, dacă observi că majoritatea accesărilor provin de pe dispozitive Android, atunci va trebui să furnizezi cea mai bună experiență online pentru aceste device-uri. Similar, dacă observi că majoritatea utilizatorilor au vârste cuprinse între 16 și 35 de ani dar conținutul tău a fost gândit pentru un public mult mai înaintat în vârstă, va trebui să te ocupi de modificarea discursului.
Așadar, folosește Google Analytics și Search Console. Testează și observă cât mai multe date. O să vezi cât de multe concluzii îți vor spune cum poți să optimizezi website-ul pentru a obține mai multe conversii și clienți mulțumiți de serviciile și produsele oferite.
Google lansează, de cel puțin două ori pe an, update-uri majore pentru algoritmii săi de indexare. Acești algoritmi analizează website-urile web și decid poziționarea/ierarhizarea ulterioară în rezultatele Google.
Desigur, dacă nu respecți recomandările oferite s-ar putea să constați că paginile tale web au fost penalizate. Și că nu te mai regăsești în prima pagină Google pentru cuvintele cheie de interes. De ce trebuie să te intereseze aceste aspecte?
Dacă website-ul tău nu este apreciat de Google cu siguranță el nu va ajunge nici în atenția publicului țintă. Și, cu siguranță campaniile tale de promovare online vor avea de suferit.
Iată ce să faci pentru a-ți adapta rapid website-ul conform cu algoritmii Google în 2021.
Viteza de încărcare este un factor decisiv în aprecierea site-ului de către algoritmii de indexare Google. Cu cât reușești să obții un scor de performanță mai bun, cu atât vei reuși să crești în pozițiile furnizate de motorul de căutare.
Cum analizezi scorul de performanță?
Ai date relevante furnizate de rapoartele Search Console. În plus, poți folosi tooluri de analiză gratuite care folosesc algoritmi similari cu cei ai marelui G. De exemplu, poți rula o analiză prin Google Lighthouse sau direct de pe site-ul Google Page Speed Insights.
Sigur, munca ta nu se oprește aici. Toate rezultatele trebuie interpretate de către dezvoltatorul paginilor web. Apoi trebuie identificate și, mai apoi, aplicate soluțiile pentru optimizarea scorului de performanță.
Peste tot auzim că avem nevoie de un conținut de calitate. Dar ce înțelegem prin acest lucru? Cum ne dăm seama că avem un conținut de o bună calitate publicat în mediul online?
Prin interpretarea indicatorilor de performanță. De exemplu, privim către procentajul ieșirilor din pagină. Sau chiar către timpul mediu petrecut de utilizatori în paginile web.
Dacă conținutul este de calitate, el va fi apreciat de către utilizatori. Adică, vom avea un timp mai mare petrecut pe site. O rată de ieșire scăzută și mai multe pagini accesate de către un singur utilizator, pentru o singură sesiune.
Conținutul de calitate este distribuit pe canalele social media și este comentat. El primește recenzii și tot el duce către conversii directe.
Dacă datele nu sunt în favoarea ta trebuie să iei în considerare optimizarea textului de site.
Utilizatorii care îți accesează website-ul trebuie să se simtă în siguranță.
Pe scurt, website-ul tău trebuie să garanteze o conexiune securizată, precum și informații clare și transparente în ceea ce privește datele firmei, descrierea echipei, prezentarea serviciilor ori a produselor, precum și norme GDPR, termeni și condiții, politica de retur sau de garanții și multe altele similare lor.
Atunci când website-ul tău este accesat el trebuie să furnizeze exact ceea ce se așteaptă din partea utilizatorului.
Web designul este simplu dar modern și informația este vizibilă, bine structurată. Navigarea în pagină este intuitivă, datele de contact sunt la vedere și fiecare utilizator știe exact ce are de făcut pentru a obține ceea ce își dorește.
Nu ai nevoie de o listă de cuvinte cheie și de volume de căutare aferente.
Nu; pentru a genera conținut de calitate și pentru a obține conversiile mult dorite ai nevoie să știi care este nevoia în piață. Ce caută publicul tău țintă, ce temeri are el și ce așteptări are de la un eventual produs sau serviciu.
Plecând de la aceste informații găsești, mai apoi, cuvintele cheie aferente, cele care valorifică intențiile și nevoile despre care am amintit.
Pe aceste interogări vei miza și când vei implementa un sistem de link-uri interne. Și tot pe ele vei seta ancore atunci când vei gândi o strategie de linkbuilding.
Tot ce am recomandat în acest articol reprezintă activități derulate în mod constant. Lună de lună trebuie să monitorizezi performanțele website-ului. Să încerci să obții valori mai bune și să garantezi experiențe conforme cu așteptările utilizatorilor dar și cu regulile algoritmilor de indexare Google.
Pentru paginile de conversie poți rula teste de tip A/B. Să folosești, de exemplu, un heatmap care să îți spună mai multe despre comportamentul și așteptările utilizatorilor care îți accesează website-ul. Sau, prin care să înțelegi mai bine de ce ai o rată de abandon a coșului atât de ridicată și cum o poți remedia rapid.
Ai nevoie și să păstrezi o comunicare permanentă cu specialiștii Google Ads și Facebook Ads. În acest fel o să poți corela strategia de promovare plătită cu cea de optimizare SEO.
Dacă ți-am atras atenția cu articolul de astăzi și dacă vrei să înveți și alte lucruri despre tendințe, trenduri și despre succesul campaniilor de marketing online hai să povestim mai multe.