Faptul că strategiile de marketing au fost direct influențate de schimbările sociale cauzate de pandemia COVID-19 nu mai este un secret pentru nimeni. Segmentul afacerilor a fost nevoit să se adapteze rapid cu noile tendințe din piață și să urmeze drumul cumpărătorului.
Da, în prezent vorbim tot mai des despre necesitatea prezenței susținute în online indiferent de specificul de business. Amintim mereu despre soluția multichannel și despre importanța unei strategii de comunicare unitare în toate mediile de distribuție fi ele online sau offline. Totul pentru ca fiecare campanie de marketing implementată să ajungă cu succes în atenția fiecărui client pe care îl ai în vedere.
Desigur, în acest context hibridizarea este un fenomen ușor de acceptat și de înțeles. Telemunca sau regimul de lucru hibrid se va păstra și după ce pandemia va fi depășită. La fel se va întâmpla și cu evenimentele sociale care vor păstra rețeta duală, cea în care este permisă atât participarea fizică cât și cea online.
Așadar, va trebui să privim fiecare campanie de promovare din aceste perspective. Hibridizarea evenimentelor aduce schimbări importante atât pentru business în sine cât și pentru modalitățile prin care brandul reușește să fie promovat.
Hibridizarea înseamnă, în primul rând, beneficii. Costuri reduse în organizarea evenimentelor, posibilitatea de a ajunge la mai mulți oameni, retenție crescută sau chiar fidelizarea mai rapidă a clienților.
Cu toate acestea, hibridizarea presupune și capacitatea de a te adapta rapid la tendințele sau trendurile din piață. Să înțelegi care sunt așteptările consumatorilor și să le urmezi intențiile.
Un eveniment hibrid înseamnă o organizare atentă, precum și folosirea de tehnologii specifice care să garanteze o experiență perfectă atât pentru cel din spatele calculatorului, cât și pentru cei care participă fizic la prezentarea ta.
Da, pe de-o parte vei reduce din costurile alocate evenimentelor fizice. Pe de alta, vei investi în promovarea online de tip e-mail marketing sau în conținutul engaging pe Social Media.
Nu toate afacerile vor fi afectate de noul comportament al consumatorilor. Vor fi domenii de activitate care rămân exclusiv în online, cum se întâmplă, spre exemplu, cu majoritatea magazinelor virtuale. Însă, domenii precum IT, home&deco, cursuri, wellbeing, dezvoltare personală sau altele similare lor vor resimți din plin tendința hibridizării.
Atunci când organizezi sau participi la un eveniment hibrid trebuie să comunici eficient cu publicul tău. Pe de-o parte, vei avea în vedere participarea fizică, pe de altă parte, va trebui să acorzi atenție ridicată utilizatorilor online.
Campaniile de promovare vor fi sociale și vor include atât anunțuri Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads sau TikTok Ads cât și strategii de e-mail marketing sau campanii de tip pâlnie de vânzări (sale funnel).
Pentru a beneficia din plin de pe urma hibridizării, ai nevoie să îmbunătățești relația ta cu publicul țintă.
Cum faci acest lucru?
Comunici mai puțin comercial și mai mult social. Altfel spus, pui aspectul comercial în plan secund. Publici conținut evergreen și acorzi atenție strategiilor user generated content. Creezi comunități în jurul brandului și ești prezent acolo unde publicul tău țintă este activ.
Te implici în evenimente cu caracter social, pui accent pe caracterul uman din spatele brandului și îți amintești că nimic nu vinde mai bine decât o poveste autentică, sinceră, care sensibilizează. Spre exemplu, poți contribui la combaterea discriminării de gen și să asociezi campania ta socială cu serviciile ori cu produsele pe care comercializezi – provocarea, din acest punct de vedere poate consta în găsirea punctelor comune dintre mesajul social și serviciile/produsele oferite.
Atragi alături de tine asociații non-profit, te implici în campanii caritabile și faci tot posibilul pentru a crea o relație personală cu fiecare client. Pe scurt, dezvolți servicii de tipul customer service de cea mai bună calitate.
Chiar dacă comportamentul consumatorilor s-a schimbat, avem la îndemână toate soluțiile pentru a rămâne competitivi. Trebuie doar să înțelegem cum anume să ne modificăm viziunea de business.
Cum am spus deja, în prim-plan nu mai stau produsele sau ofertele. Omul și nevoia sa sunt cele care primează. Înainte de a vinde trebuie să oferi un plus de valoare.
Promovarea în contextul hibridizării implică atât materiale offline, cât și anunțuri plătite. De la bannere, standuri de expunere și până la conținut de site sau dezvoltarea unui landing page, trebuie să le ai în vedere pe toate. Gândește totul unitar pentru ca brandul tău să se facă remarcat!
Investește în campanii automatizate, beneficiază din plin de inteligența artificială în ceea ce privește plasarea anunțurilor.
Diversifică oferta, adaptează profilul de business astfel încât clienții tăi să regăsească rapid soluțiile de care au nevoie. Acordă atenție algoritmilor de indexare pentru a obține rezultate pe termen lung, dar gândește o strategie de marketing care să valorifice și planul editorial.
Externalizează serviciile de promovare astfel încât ele să fie gestionate de specialiști. Rolul tău este acela de a înțelege piața și de a-ți raporta business-ul la tendințe și la așteptările consumatorului. Dacă reușești să faci acest lucru, fenomenul hibridizării nu te va găsi nepregătit, ci gata de a beneficia de pe urma unei noi oportunități.