Servicii Facebook pentru promovarea magazinelor online

Serviciile de promovare online se referă, de cele mai multe ori, la campanii PPC. Facebook Ads, Google Ads, YouTube Ads și Instagram Ads sunt, din acest punct de vedere, cele mai folosite mijloace de distribuire a reclamelor în mediul online.

Cu toate acestea, în funcție de fiecare scop și obiectiv, este necesar să ai o abordare diferită. Nu toate platformele îți garantează succesul. Mai ales atunci când implementezi o campanie de marketing online în mod greșit.

Ce poate merge rău?

Analiză gratuită campanii Facebook Ads! Solicită acum Audit Gratuit!

Sunt atât de multe lucruri pe care le poți face eronat, încât e greu să avem o clasificare. Însă, putem trece aici:

  • Targetare greșită a audienței.
  • Înțelegerea greșită a nevoilor în piață, raportate la serviciile/produsele pe care tu le oferi.
  • Lipsa unui profil buyer persona – pe scurt, nu cunoști cine e publicul tău țintă.
  • Alegerea unor cuvinte cheie irelevante pentru publicul țintă.
  • Crearea unui anunț incapabil să convertească – nu atrage atenția, nu este atractiv pentru clienți.
  • Interpretarea eronată a indicatorilor de performanță din panoul de administrare al anunțurilor active – citește mai multe despre indicatorii Facebook Ads.
  • O pagină destinație care nu urmărește nevoia clientului.
  • Lipsa unui follow up – eșuezi în a-ți fideliza clienții.
  • Un brand care nu este suficient de cunoscut/puternic.

Dacă ai un magazin online cred că înțelegi foarte bine lista de mai sus.

Google Ads este poate cel mai eficient serviciu pe care îl ai la îndemână atunci când vrei să vinzi produse. Dar, nu este întotdeauna suficient.

Serviciile Facebook vin însă în completare și te pot ajuta să rămâi în obiective. Cum folosești aceste servicii pentru a promova un shop online?

Hai să vedem ce este de făcut.

Servicii Facebook pentru promovarea unui shop online

Campaniile Facebook Ads pot fi extrem de utile, sau complet irelevante.

De aceea este important să le implementezi cu mare atenție. Chiar dacă costurile unui Facebook Ad sunt mici în comparație cu reclamele Google Ads, asta nu înseamnă că este timpul să pierzi niște bani.

Scopul este să crești autoritatea brandului și să vinzi mai bine.

Și exact aceasta este ordinea corectă în care trebuie să privești lucrurile. Și în care să-ți setezi obiectivele atunci când folosești servicii Facebook pentru promovarea online.

Despre ce servicii vorbim mai exact?

Păi, avem pentru început oportunitățile clasice disponibile:

  • O pagină Facebook dedicată pentru prezentarea magazinului online.
  • O descriere a afacerii.
  • Prezentarea istoricului.
  • Posibilitatea de a include un backlink către pagina web a shopului online.
  • Folosirea hashtagurilor în postările publicate.
  • Menținerea unui dialog cu potențiali clienți sau cu clienții fideli.
  • Publicarea promoțiilor, campaniilor active în shop și distribuirea de poze, filmulețe și alt conținut relevant pentru scopul și obiectivul lunar.

Apoi, după ce creezi și personalizezi o pagină Facebook, poți alege servicii dedicate, ceva mai complexe:

  • Crearea unui plan lunar de postări Facebook care să valorifice atât produsele cât și imaginea brandului.
  • Publicarea și/sau promovarea unor concursuri cu scop de a atrage noi clienți sau de a-i fideliza pe cei existenți.
  • Promovarea brandului pentru creșterea încrederii în serviciile oferite.
  • Crearea și publicarea unei hărți cu trimitere la punctele de lucru fizice.
  • Folosirea instrumentelor Facebook Ads dedicate magazinelor online – anunțuri optimizate pentru a aduce trafic pe site, pentru vânzări directe sau pentru promovarea ofertelor promoționale.
  • Postări targetate pe grupuri Facebook de interes.

Servicii Facebook Ads pentru magazine online

Dacă vrei să rulezi o reclamă Facebook pentru un magazin online trebuie să pleci de la următoarea afirmație:

Utilizatorii Facebook nu folosesc platforma în scop comercial.

Pe scurt, un utilizator Facebook nu vrea să cumpere nimic. El este acolo pentru a se relaxa și pentru a vedea ultimele noutăți.

cum promovezi magazine online pe facebook

De aceea, anunțurile Facebook pentru magazine online ar trebui să se concentreze, în primul rând, pe promovarea brandului.

Rețeta clasică, din acest punct de vedere, este următoarea:

Facebook Ads ridică problema necesității iar Google Ads o concretizează.

Citește și despre ce să aleg, Facebook Ads sau Google Ads pentru afacerea mea.

Desigur, reclamele Facebook pot folosi și principiul retargetării – utilizatorul primește anunțuri cu produse despre care și-a arătat deja interesul. Cu toate acestea, dacă brandul care le promovează nu este unul puternic, șansele de conversie scad.

Așadar, serviciile Facebook trebuie folosite pentru a da putere unui brand. Doar ulterior ele pot determina vânzări directe de produse.

Publicul țintă activ pe Facebook

Să ai o strategie de marketing online aplicată pe Facebook nu este suficient.

Un anunț care se adresează unui public greșit este un anunț irosit.

Așadar, înainte de a promova magazinul online, asigură-te că potențialii tăi clienți folosesc Facebook.

Dacă nu o fac, alege o altă platformă pentru reclama propriu-zisă.

Din nou, stabilește de la bun început un profil buyer persona. S-ar putea să vezi cum oamenii care ar avea nevoie de produsele tale folosesc Instagram în loc de Facebook. Sau, YouTube ar fi o platformă mai potrivită pentru profilul afacerii tale.

Oricum ar fi, fiecare decizie trebuie susținută de o analiză temeinică.

O agenție Facebook Ads

Atunci când nu ai timp să te ocupi de tot ce am discutat mai sus, ai nevoie de ajutor. De o persoană, sau de o echipă de specialiști în promovarea PPC.

O agenție Facebook Ads va ști cu siguranță ce servicii de marketing online se potrivesc magazinului tău.

Noi, la The Pharmacy, nu îți cere să ne crezi pe cuvânt. Îți stăm la dispoziție cu un audit gratuit Facebook Ads.

Pe scurt, ne spui mai multe despre proiectul tău iar noi îți arătăm ce soluții de promovare se potrivesc. Îți spunem și despre bugete, preconizări și obiective realizabile. Iar tu decizi dacă suntem agenția potrivită pentru businessul tău.

Așa că, te așteptăm la o discuție online!